משתמשת:Sapirsapir273/פריקה של פיקת הברך (1)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

פריקה של פיקת הברך היא פציעה בברך אשר בה הפיקה זזה מהעמדה הרגילה שלה. לעתים קרובות את הברך עקומה, כאובה ונפוחה. הפיקה לעתים קרובות גם מורגשת וניתן לראות מבחוץ שהיא לא במקומה. סיבוכים אפשריים הם שבר של הפיקה או דלקת פרקים.

הפיקה פריקה מתרחשת בדרך כלל כאשר הברך ישר את הרגל התחתונה כפופה כלפי מעלה, כאשר פיתול. לפעמים זה מתרחש כאשר הברך כפופה את הפיקה נפגע. הקשורות בדרך כלל ספורט כולל כדורגל, התעמלות, הוקי קרח. נקעים כמעט תמיד מתרחשים הרחק קו האמצע. האבחנה היא בדרך כלל על סמך הסימפטומים נתמך על ידי צילומי רנטגן.

צמצום זה נעשה בדרך כלל על-ידי לחיצה על הפיקה לכיוון האמצע טוב יישור הברך. לאחר הפחתת הרגל היא בדרך כלל splinted כמה שעות עמדה במשך כמה שבועות. זה יותר ואחריו פיזיותרפיה. ניתוח לאחר ראשון פריקה הוא בדרך כלל לא ברורה התועלת. ניתוח עשוי להיות המצוין מי נשבר חלק של העצם בתוך המפרק או שבו פיקת הברך יש פרק מספר רב של פעמים.

הפיקה נקעים להתרחש בעוד כ-6 ל-100,000 איש לשנה. הם מהווים כ 2% של הברך פציעות. זה הוא הנפוץ ביותר באותם 10 ל-17 שנים שנים. שיעורי זכרים ונקבות זהים. הישנות לאחר ראשונית פריקה מתרחשת אצל כ-30% של אנשים.

סימנים וסימפטומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אנשים לעתים קרובות מתארים את הכאב כ - "בתוך הברך כובע." הרגל נוטה להגמיש גם כאשר רגועה. במקרים מסוימים, הפצועים הרצועות מעורב הפיקה פריקה אינם מאפשרים את הרגל, כדי להגמיש כמעט בכלל.

גורמי סיכון[עריכת קוד מקור | עריכה]

גורם predisposing הוא מחנק בגרון מותח המחתלה שרירים ו - iliotibial בדרכי בשילוב עם הארבע ראשי איזון בין vastus הנרחב הצידי ו - vastus medialis השרירים יכולים לשחק תפקיד גדול. עם זאת אנשים עם גדול Q זוויות הם גנטית יותר נטייה סוג זה של פציעה עקב הגדלת לרוחב הזווית שבה עצם הירך לבין השוקה לפגוש.[דרוש מקור]

סיבה נוספת של הפיקה הסימפטומים הוא לרוחב הפיקה תסמונת דחיסה, אשר יכול להיגרם מחוסר איזון או דלקת במפרקים. את הפתופיזיולוגיה של הברך היא מורכבת, עסקאות עם גרמיים רקמות רכות או חריגות בתוך patellofemoral groove. של הפיקה הסימפטומים לגרום הברך פושטי דיספלזיה, רגיש שינויים קטנים להשפיע על שרירי מנגנון השולט על תנועות משותפת.

24% של אנשים אשר שפיקות הברך יש פרק יש קרובי משפחה שחוו הפיקה נקעים.

אתלטי האוכלוסייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפיקה פריקה מתרחשת בספורט זה כרוך לסובב את הברך. פגיעה ישירה עד הברך יכול לדפוק את פיקת הברך של המפרק.

גורמים אנטומיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אנשים גדולים Q זוויות נוטים להיות יותר נוטה בעל הברך לפציעות כגון נקעים, בשל הקו המרכזי של למשוך מצא את שרירי הארבע ראשי זה להפעיל את קוץ הכסל הקדמי למרכז של פיקת הברך. טווח נורמלי Q זווית לגברים נע בין <15 מעלות, עבור נקבות <20 מעלות, לשים נשים בסיכון גבוה יותר על פגיעה זו. בזווית יותר מ-25 מעלות בין הפיקה הגיד ושל שריר הארבע ראשי יכול predispose אדם פריקה של הפיקה.

ב - patella alta, הפיקה יושבת גבוה על הברך מהרגיל. תפקוד תקין של VMO שריר מייצב את הפיקה. ירידה VMO פונקציה תוצאות חוסר יציבות של פיקת הברך.

כוחות[עריכת קוד מקור | עריכה]

כאשר יש יותר מדי מתח על עצם הפיקה, רצועות ייחלש. להיות רגישים קריעת הרצועות או הגידים עקב ולהטלת או פיתול כוח, אשר יחליף את פיקת הברך שלו היזומה. סיבה נוספת הפיקה נקע יכול להתרחש הוא כאשר trochlear groove זה כבר לגמרי שטוח מוגדר trochlear דיספלזיה. לא עושים חריץ כי trochlear עצם יש שכובים יכול לגרום פיקת הברך כדי להחליק כי שום דבר לא מחזיק את פיקת הברך במקום.

מנגנון פציעה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפיקה נקעים להתרחש על ידי:

  • השפעה ישירה זה יפיל את פיקת הברך של המפרק
  • פיתול תנועה של הברך או הקרסול.
  • פתאום לחתוך לרוחב

אנטומיה של הברך[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיקת הברך הוא משולש עצמות sesamoid אשר מוטבעים גיד. היא שוכנת patellofemoral groove, הסחוס במפרקמצופה חלול בקצה של עצם הירך (עצם הירך), שבו עצם הירך פוגש את עצם השוק (tibia). מספר הרצועות והגידים להחזיק את פיקת הברך במקום ולאפשר לו לנוע למעלה ולמטה את patellofemoral groove כאשר הרגל מכופפת. החלק העליון של הפיקה מייחסת שריר הארבע ראשי באמצעות גיד הארבע ראשי, באמצע את vastus medialis obliquus ו - vastus הנרחב הצידי השרירים, והחלק התחתון של הראש של עצם השוקה (השוקה tuberosity) דרך גיד הפיקה, המהווה המשכו של שרירי הירך-ראשי הגיד. את האמצעי patellofemoral רצועה מייחסת אופקית במרכז ברך על adductor מגנוס גיד, והוא המבנה לרוב ניזוק במהלך פריקה של הפיקה. סוף סוף, ברצועות בטחונות לרוחב ו המדיאלי ברצועות בטחונות לייצב את הפיקה בכל צד. כל אלה מבנים יכולים לקיים נזק במהלך פריקה של הפיקה.

כדי להעריך את הברך, המטפל יכול לבצע את הפיקה חשש הבדיקה על-ידי הזזת את פיקת הברך קדימה ואחורה בזמן שהאנשים מכופף את הברך בערך ב-30 מעלות.

אנשים יכולים לעשות את הפיקה מעקב הערכה על ידי גורם יחיד הרגל כלום, עמידה, או בשכיבה על גבו, או עם הברך נמשכת flexed. לי צלחית זה מחליק לרוחב מוקדם כיפוף נקרא J סימן, מצביע על חוסר איזון בין VMO לרוחב מבנים.

מניעת[עריכת קוד מקור | עריכה]

את הפיקה צף sesamoid עצם מוחזק במקום על ידי גיד שריר הארבע ראשי ואת גיד הפיקה רצועה. תרגילים לחיזוק שרירי הארבע ראשי , כגון abdominis ראשי, vastus intermedius, vastus הנרחב הצידי. עם זאת, חזק, חזק לרוחב הארבע ראשי יכול להיות הגורם הבסיסי של הפיקה פריקה. אם זה המקרה, מומלץ לחזק את שרירי הירך המדיאלי, vastus medialis (VMO), ולמתוח לרוחב השרירים. תרגילים לחיזוק שרירי הארבע ראשי כוללים, אך אינם מוגבלים, סקוואט ואז מזנק. הוספת תוספת תמיכה חיצונית סביב הברך באמצעות מכשירים כגון הברך [מדרסים] או אתלטי הקלטת יכול לעזור כדי למנוע פריקה של הפיקה אחרים הברך פציעות הקשורות. חיצוני תומך, כגון מגיני ברכיים ו אתלטי הקלטת, עבודה על ידי מתן חופש תנועה רק את הרצוי מטוסים לעזור לעכב את התנועות זה יכול לגרום תנועה לא ופציעות. נשים שלובשות עקבים גבוהים נוטים לפתח קצר עגל השרירים והגידים. תרגילי מתיחה וחיזוק שרירי השוקיים מומלצים על בסיס יומי.

שני סוגים של אפשרויות הטיפול הם בדרך כלל זמין:

ייתכן כי ניתוח יעכב גדילה נורמלי של מבנים בברך, אז רופאים בדרך כלל לא ממליץ על הברך פעולות עבור אנשים צעירים שעדיין גדל. ישנם גם סיכונים לסיבוכים, כגון תגובה נגדית הרדמה או זיהום.

בעת עיצוב תכנית שיקום, רופאים לשקול הקשורים לפציעות כגון שנשברה עצם או רקמה רכה דמעות. רופאים לקחת בחשבון את גיל החולה, רמת פעילות, הזמן הדרוש כדי לחזור לעבודה ו/או אתלטיקה. רופאים בדרך כלל ממליצים על ניתוח כאשר מבנים אחרים בברך ספג נזק חמור, או באופן ספציפי כאשר יש:

  • במקביל osteochondral פציעה
  • המשך מגעיל אי-יציבות.
  • מוחשי להפרעה המדיאלי patellofemoral רצועה ואת vastus medialis obliquus
  • רמה גבוהה של אתלטי דרישות מכני בשילוב עם גורמי סיכון ו ראשונית מנגנון הפציעה לא קשורה קשר

תוספי מזון כמו גלוקוזאמין ו - NSAIDs יכול לשמש כדי למזער מטריד הסימפטומים.

שיקום[עריכת קוד מקור | עריכה]

יעילה תוכנית השיקום מקטין את הסיכויים של reinjury של הברך השנייה הקשורות לבעיות כגון תסמונת כאב patellofemoral ו דלקת מפרקים ניוונית. השיקום מתמקד שמירה על כוח ואת טווח התנועה כדי להפחית את הכאב ולשמר את הבריאות של השרירים ורקמות סביב מפרק הברך.

אפידמיולוגיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שיעור בארצות הברית יש כבר מוערך להתרחש בקרב. בסיכון אוכלוסייה של 1,774,210,081 אנשים בכל שנה. ההארעות שפורסם ב - american Journal של רפואת ספורט לגילאי 10-17 נמצאו על כך ש 29% - 100,000 איש בשנה, ואילו האוכלוסייה הבוגרת הממוצע עבור סוג זה של פציעה נע בין 5.8 ו-7.0 מתוך 100,000 אנשים בשנה. השיעור הגבוה ביותר של הפיקה פריקה נמצאו הצעירה ביותר מבין קבוצות הגיל, בעוד שיעורי ירדה עם הגדלת הגילאים. נשים הם יותר רגישים פריקה של הפיקה. מירוץ הוא גורם משמעותי על פגיעה זו, איפה היספאנים, אפרו-אמריקאים, לבנים היו מעט שיעור גבוה יותר של הפיקה פריקה בשל סוגים של פעילות ספורטיבית מעורב: כדורסל (18.2%), כדורגל (6.9%), כדורגל (6.9%), על פי בריאן ווטרמן.

לרוחב הפיקה פריקה נפוץ בין הילד האוכלוסייה. מחקרים מראים כי השנתית הפיקה פריקה שיעור הילדים הוא 43/100,000. את הטיפול skeletally בוגר היא שנויה במחלוקת בשל העובדה כי הם כל כך צעירים, הם עדיין גדל. ניתוח מומלץ על ידי כמה מומחים על מנת לתקן את האמצעי מבנים מוקדם, בעוד אחרים ממליצים על טיפול זה ללא שמעשית עם פיזיותרפיה. אם מחדש פריקה מתרחשת ואז שחזור של המדיאלי patellofemoral רצועה (MPFL) מומלץ כירורגית אפשרות. [[קטגוריה:רפואת ספורט]]