משתמשת:Setareh1990/ארכיון 1

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
If you can't read Hebrew, click here. עברית | العربية | English | русский | español | italiano
שלום Setareh1990, וברוך בואך לוויקיפדיה העברית!
כדי לסייע לך להצטרף לקהילת הכותבים והכותבות בוויקיפדיה, באפשרותך:
לסיוע נוסף
דפי עזרה
קבלת ייעוץ
עקרונות וקווים מנחים
כללי התנהגות בדפי שיחה

בברכה, אלדדשיחה 13:42, 18 בפברואר 2015 (IST)

אלכסנדר הגדול[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלום לך, שמתי לב לעריכתך בערך, כל הכבוד! אולם לדעתי את צריכה להכניס את המידע בפרקים מאוחרים יותר, העוסקים במיתוסים שהתפתחו אודות אלכסנדר. אין חוקר מודרני הטוען שאלכסנדר היה מצרי או פרסי והדעה המקובלת וההגיונית ביותר היא שהיה מוקדוני. מלבד זאת המסורת אודות היותו של אלכסנדר מצרי היא לא רק מצרית אלא גם יהודית, את יכולה לדוגמה לעיין בספר יוסיפון שם נכנתיבו מכונה נקנטיבור. כמו כן רצוי תמיד לציין מקורות. (בראנד - שיחה 22:48, 10 במרץ 2015 (IST))

אני רואה שאת גם עובדת על ערכים הקשורים לפרס. ברכותי, גם אני עוסק בכך. דרך אגב בנוגע ליחסו של כורש ליהודים, יש ערך מורחב שאני כרגע עובד עליו בשם כורש בתנ"ך. אם תרצי עזרה בכל הקשור לפרס בעיקר בעת העתיקה אני לשרותך, אם כי אני כרגע עסוק עם קרתגו. (בראנד - שיחה 23:08, 10 במרץ 2015 (IST))

היי בראנד, תודה רבה.
האמת בהתחלה כתבתי שמוצאו במסורת הפרסית והמצרית היו בעיקר אגדות ונבעו מסוג של מניעים פוליטיים, אתקן ואשתדל להוסיף מקורות. נ.ב- תודה על העדכון בנוגע למסורת היהודית שטענה גם שהוא היה מצרי (לא ידעתי :-) ).
מגניב על העריכות בנושא פרס וכל היתר (קראתי כמה; ממש מעניינים) :-). יש מצב שאוסיף כמה דברים בערך על כורש. אם יהיו שאלות בהחלט אפנה (אם כי בקושי יוצא לי לערוך כי אין לי כרגע כ"כ זמן פנוי), וגם אתה מוזמן... (-Setareh1990 - שיחה 10:55, 11 במרץ 2015 (IST))

זוהי יוזמה חשובה להרחיב את הערך על כורש. הערך הנוכחי לקוי מאוד וחסרים בו פרטים רבים. אם תרצי אשמח לעזור, אין לי זמן לעשות את זה בעצמי כרגע בגלל שאני עובד על חניבעל. (בראנד - שיחה 22:02, 11 במרץ 2015 (IST))

האמת היא שגם אני ממש עסוקה כרגע (ומתכננת לפרוש מהעריכות לקראת מבחנים; מועדי ב'), אז בכיף.. אבל איך נחלק?
בכל מקרה לא לגעת בסירופידיה של קסנופון; כי אני מתכננת לקרוא את כל המקור ולעדכן (- למרוןת שזה יקח לי מלא זמן וכנראה שאעשה את זה רק עוד מלא זמן. כי הערך באנגלית גם ממש לקוי). (-Setareh1990 - שיחה 18:43, 12 במרץ 2015 (IST))

אני יכול לכתוב את הפרקים על כיבושיו של כורש. בבל לידיה וכו'. (בראנד - שיחה 22:02, 12 במרץ 2015 (IST))

סגור :-)--Setareh1990 - שיחה 16:54, 15 במרץ 2015 (IST)

מוצא חן בעיני הערך המלכה קנדקה. שוב אני מניח שאת לא מכירה את המסורות היהודיות עליה. ממליץ לך לעיין בספר יוסיפון, יש גרסה דיגיטלית באתר דעת. (בראנד - שיחה 22:05, 12 במרץ 2015 (IST))

בהחלט אקרא (אבל כנראה עוד שבועיים, יש לי מועד ב' קרוב) :-)--Setareh1990 - שיחה 16:54, 15 במרץ 2015 (IST)

אל תערכי בבקשה ערכים נוספים בהיסטוריה עתיקה או בכל תקופה אחרת בלי שימוש בספרות מחקרית עדכנית ומהימנה. ברור שאינך בקיאה בנושא. כך למשל המצאת יצירה שלמה בשם "סירופדיה" אין יצירה שזו שמה. המחבר העתיק קסנופון כתב ספר ששמו קירופדיה ולא חלילה "סירופדיה" כי שמו היווני של כורש הוא קירוס וכמובן לא "סירוס" שזה תעתיק מוזר מאנגלית או משהו כזה. כמו כן, כל טענה שיש לך, כמו ההקבלה לסיפור אילוף הסוס צריכה להתבסס על מקורות מהימנים, כמקובל בערכים מומלצים ולא להוסיף מידע יש מאין שלא ברור לי היכן קראת. גילגמש שיחה 17:48, 14 במרץ 2015 (IST)

נראה שאתה לא בקיא בנושא מעבר לספרות היוונית או מה שנמצא בוויקיפדיה באנגלית, תוך כדי הסתמכות רק על המקורות היוונים. יש עוד הרבה ספרות מעבר למה שנמצא כרגע בוויקיפדיה, וגם הם מאוד רלוונטיים וצריך להכליל גם אותם... עדין לא פתחתי את הערך סירופידה..O_0 הגיוני למדי שאטעה בתרגום עיוות השם של כורש ביוונית... מצטערת שאני מכירה את השם רק לפי איך שבאמת מבטאים אותו... ייכלת פשוט לציין את זה סתם, למה להעליב?

בכל מקרה תודה על התיקון מבועד מועד...

בעניין אלכסנדר הגדול מה היה שגוי או מיותר בעריכות שביטלת אותן? הכל היה רלוונטי ובמסגרת המיתוסים של אלכסנדר (אם כל כך מפריע אציין את המקורות (למרות שלרוב התכנים שיש כרגע גם ככה אין מקורות) - אבל למה למחוק?).

--Setareh1990 - שיחה 15:55, 15 במרץ 2015 (IST)
הערת אגב: להיעלב מגילגמש זה כמו לאכול פודינג עם מקלות אכילה. עמית - שיחה 22:49, 15 במרץ 2015 (IST)

העברה לארגז חול[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלום Setareh1990,
תודה על תרומתך לוויקיפדיה. הערך-לעתיד "המלכה קנדקה" שכתבת עדיין אינו עומד בסטנדרטים של כתיבת ערכים באנציקלופדיה, והועבר לבינתיים ממרחב הערכים אל הדף "משתמש:Setareh1990/‏המלכה קנדקה". הוא יימצא בטיוטה עד לתיקונו, בה ניתן להמשיך להרחיב ולערוך את תוכנו. נושאים שבדרך כלל זקוקים לשיפור הם:

  • חשיבות אנציקלופדית וסימוכין – האם ברור מה חשיבות הנושא ומה מייחד אותו? האם יש סימוכין ומקורות?
  • סגנון ועיצוב – האם יש קישורים וחלוקה לכותרות בערך?
  • תוכן – ויקיפדיה היא אנציקלופדיה, וערכים צריכים לספק לקורא מידע מעבר להגדרה מילונית (לצורך זה קיים ויקימילון). ניתן לכתוב ערך קצר עם מעט מידע בסיסי (קצרמר), אך לא ערך קצר ביותר (אולטרה-קצרמר).
  • לשון – האם הערך מנוסח היטב בהתאם לנהוג בוויקיפדיה?

ניתן לפנות לחממה כדי לבקש משוב ספציפי יותר על הערך. בנוסף, ניתן להסתייע במדריך לכתיבת ערכים. לאחר שהערך יורחב ויתוקן, וכאשר יעמוד בסטנדרטים של ערך בוויקיפדיה – יתאפשר להחזירו למרחב הערכים. בהצלחה! גילגמש שיחה 18:00, 14 במרץ 2015 (IST)

סבבה, לגיטימי, אתקן ואז אחזיר.. צודק שלא היה מספיק גמור כדי להעלות. --Setareh1990 - שיחה 16:10, 15 במרץ 2015 (IST)

הערה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלום רב,

אני רואה שיש לך עניין רב בעולם העתיק הקלאסי. אני בין הכותבים המרכזיים בתחום זה בוויקיפדיה העברית. את יכולה לראות זאת לאחר עיון בדף המשתמש שלי, שבו הצגתי חלק מהערכים שכתבתי. יכול להיות שהיתי קצת נוקשה מדי ביחסי אליך, במיוחד לאחר שעריכתך הייתה לא מקובלת עלי בערך על אלכסנדר הגדול, שהוא האליל האישי שלי מזה עשרים שנים. בסך הכל איכות הערכים חשובה לי מאוד וזאת הסיבה לעריכותיי ולא מניע אחר כלשהו. אני מתנצל על הנוקשות שהפגנתי כלפיך, היתי צריך להיות אדיב יותר.

בכתיבה בוויקיפדיה יש להקפיד על מספר דברים חשובים: אין שום אפשרות לערבב בין אגדות למציאות היסטורית. ערך על דמות אגדית או ספרותית יכול להיות מקובל ביותר (למשל הארי פוטר) אבל אין אפשרות לשייך דמות אגדית או חצי אגדית לקטגוריה שיש בה דמויות היסטוריות.

במקרה שבו נוצרו אגדות על דמויות היסטוריות (כמו במקרה של אלכסנדר הגדול) ניתן ואף רצוי להזכיר קיום האגדות בגוף הערך. כעת מוזכר כבר הדבר הזה בפרק קצר בערך אודותיו. לא ניתן לנפח את המידע הרבה מעבר לכך כי זה מוציא את הדבר מהפרופורציה אפשר להוסיף אולי 1000-2000 בתים אבל לא הרבה למעלה מכך. כן ניתן לכתוב ערך נפרד על אגדות אלכסנדר או ערכים נפרדים על כל סט של אגדות. למשל: אגדות פרסיות, אגדות יהודיות וכו'.

ערך על האגדות, כמו כל ערך אחר בוויקיפדיה, חייב להתבסס על מקורות. כלומר, לא ניתן להמציא אגדות, אלא ניתן לתאר אך ורק אגדות קיימות. כמו כן, לא ניתן להציע הסבר אפשרי לקשר בין האגדות השונות לפרטים בחייו של אלכסנדר הגדול ללא מקורות שיתמכו בטענות הנ"ל. מקורות יש לציין בצורתם המקובלת: שם המחבר, שם הספר, שם ההוצאה, שנת ההוצאה והעמוד הרלוונטי שממנו מצוטט המידע. כדאי להשתמש בחוקרים מובילים בתחום. בערך אודות אלכסנדר הגדול מצוינים החוקרים החשובים ביותר שכתבו עליו, אך יש כמובן נוספים. אם מדובר במקור דיגיטלי יש להציג את הקישור שיתמוך בטענה.

בנוסף לכל אלה יש לבצע הערכה של המקורות, בהתאם למקובל במחקר. לא ניתן להסתמך על פסאודו קליסתנס באותה המידה שבה מסתמכים על אריאנוס כי זה לא מקובל באקדמיה. אין זה אומר שמקורות כמו פסאודו קליסתנס פסולים מראש. הם אינם פסולים, אך תוקף הטענה שמופיע בהם הוא חלש ויש להציג את הטענה בהקשרה הנכון, תוך הסבר שמדובר בטענה חלשה.

כשאת משתמשת במקור חצי אגדי כמו הרומאן את לא יכולה להסתמך עליו כאילו מדובר באמת מוחלטת ולכתוב למשל: "פעם אחר פעם מועלות בפניו ביקורות על חמדנותו ועל חוסר הסתפקותו במה שכבר יש לו" מי כתב? למה כתב? האם המקור העתיק מוטה? מה היחס של המחבר המודרני לאלכסנדר הגדול?

אין לי עניין למחוק את מה שכתבת. למעשה, אני שמח שיש כותבים נוספים בתחום העת העתיקה בוויקיפדיה העברית. עם זאת, אנחנו חייבים להקפיד על איכות המידע שמוצג לקורא, במיוחד שחלק מהקוראים שלנו הם בעלי השכלה גבוהה בתחום ואנחנו משתפים פעולה עם האקדמיה בתחום זה.

אשמח לסייע לך בכתיבתך בוויקיפדיה. אני עורך ותיק מאוד באתר ומכיר היטב את אופן הכתיבה בוויקיפדיה. כעסתי עליך מקודם ולכן הגבתי בנוקשות בדף שיחתי ואני מצטער על זה. אל תחששי בבקשה לפנות אלי בעתיד. גילגמש שיחה 19:31, 18 במרץ 2015 (IST)

תודה רבה על התגובה ועל ההצעה לסיוע :-).
גם אני מצטערת על זה שלא הגבתי בסדר, לאור זאת שאצלי אלכסנדר הוא די האנטיכריסט (מסיבות שונות ומגוונות שכנראה ארחיב עליהם בערכים משניים :-)).
שאלה אם אפשר: אז חובה להוסיף מספרי עמודים בנוסף למקור? כי יש לי מלא סיכומים והערות שהייתי רוצה להוסיף אבל בלי מספרי עמודים (וההתחקות אחרי העמודים יכולה לקחת לי די הרבה זמן).(Setareh1990 - שיחה 20:35, 18 במרץ 2015 (IST))
כן, צריך את העמוד, אחרת איך אפשר לבדוק את הערת השוליים? את לא מצפה הרי שהקורא ידפדף בספר באורך של כמה מאות עמודים. אם אין אפשרות לציין עמוד (נתקלתי בזה כשהשתמשתי בספר בפורמט קינדל) ציינתי את שם הפרק. גילגמש שיחה 21:10, 18 במרץ 2015 (IST)
ממש ממש תודה :-) --Setareh1990 - שיחה 21:12, 18 במרץ 2015 (IST)

אקבאבא אל-טהראני, מולא מוחסין לארי[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלום ותודה על כל עריכותייך. לתשומת ליבך ערכים נטולי מקורות אינם מקובלים בוויקיפדיה העברית, בנוסף הכתיבה האנציקלופדית המקובלת היא בלשון עבר. אנא הוסיפי מקורות, קישורים למקורות, כתיב בשפת מקור של שמות האנשים כדי שאחרים יוכלו להשוות, ותאריכים של שנות הפעילות של הדמויות. תודה מראש. ביקורת - שיחה 17:19, 23 במרץ 2015 (IST)

היי ביקורת הוספתי מקורות (-מזל שאמרת לי לעשות את זה כי בתחילה כתבתי מהזיכרון, ועכשיו בדקתי בספר והיו כמה טעויות; שכעת תיקנתי). לגבי התאריכים המדויקים, לצערי זה לא הופיע בספר, ואני לא חושבת שיש גישה למידע הזה פה בישראל.--Setareh1990 - שיחה 10:33, 24 במרץ 2015 (IST)

לייק לכוכב![עריכת קוד מקור | עריכה]

כוכב לייק
תודה רבה על תרומתך המבורכת בנושאי אסלאם ויהדות בוויקיפדיה :) Ben tetuan - שיחה 19:33, 23 במרץ 2015 (IST)
תודה :-) --Setareh1990 - שיחה 19:37, 23 במרץ 2015 (IST)

כמה הערות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בערך היהודי בספרות הערבית, ציינת בכל הערת שוליים את המקור המדויק, כולל שם המחבר, שם הספר, שם ההוצאה, והעמוד. זה בסדר גמור, אולם חשוב להדגיש שאחרי שההערה הראשונה מפרטת את המידע, בהערות הבאות את יכולה פשוט לכתוב את שם המחבר ואת העמוד, שכן הקורא כבר יבין במה מדובר. במקרה הנ"ל את יכולה אפילו לכתוב "שם עמ' 237" וכו'.

כמו כן יצרת קטגוריה בשם כורש הגדול, נושא שאכן מצדיק קטגוריה. אולם תהיתי מה עושים שם ערכים מסוימים, לדוגמה גאומתה, כתובת ביסותון, חישפיש, ועוד כמה. הכי הפתיע אותי למצוא שם את הערך רוקסנה, אם כי לכורש הייתה בת בשם רוקסנה, האם אליה התכוונת? (בראנד - שיחה 21:18, 23 במרץ 2015 (IST))

"שם" זה בעייתי. עכשיו ברור מה זה "שם", אבל מה אם בעוד 5 או 10 שנים יבוא עורך אחר ויתקע משפט או אפילו פסקה שלמה בתוך הדברים ויצרף מקורות נוספים, אז לאיפה יתייחס ה"שם" הזה? אני מציע לציין את שם המחבר והעמוד, כמקובל. את הכתובת המלאה (שם הספר, שם המחבר, הוצאה וכו) אני מציע לתת בפרק הקריאה הנוספת. גילגמש שיחה 21:26, 23 במרץ 2015 (IST)
לגבי היהודי בספרות הערבית, תודה, נראה לי שבאמת אעדכן לפי השיטה של גילגמש.
לגבי הקטגוריה על כורש: חישפיש, ו-גאומתה היו קרובי משפחה של כורש, אז חשבתי שכדאי לקשר אותם. אם אתה חושב שעדיף שלא, אקבל. כתובת ביסותון הזכירה גם את כורש. לגבי רוקסנה, כן, מה זו לא הייתה היא המדוברת? 0_ם --Setareh1990 - שיחה 21:31, 23 במרץ 2015 (IST)
חישפיש היה קרוב משפחה רחוק מדי של כורש, האם בקטגוריה וילהלם השני קיסר גרמניה אנו נפרט את כל בית הוהנצולרן? בקטגוריות מסוג זה מפרטים רק את קרובי המשפחה הקרובים ביותר, בנים, אחים, הורים. גאומתה לא היה קרוב משפחה של כורש רק מתחזה. (בהנחה שמדובר בדמות אמתית כמובן, אני אישית מפקפק בסיפור ההתחזות.) אנו לא יכולים להזכיר את כל הכתובות שמזכירות את כורש, אם כי על רובם עדיין אין ערך. את הכרוניקה של נבונאיד הכנסתי משום שהיא לא רק מזכירה את כורש אלא גם מקור חשוב על הרעת היחסים בין פרס לבבל ואף על כיבוש בבל בידי כורש. לא כך כתובת ביסותון. רוקסנה המדוברת היא אשתו של אלכסנדר הגדול, לא קשורה לכורש ואף לא פרסייה, כי אם בקטארית.
עוד נקודה, לא צריך להזכיר בקטגוריה את עילם, לידיה, ומדי. האם בטגוריה מלחמת העולם השנייה, נפרט את כל המדינות שנכבשו בידי הנאצים? (בראנד - שיחה 22:07, 23 במרץ 2015 (IST))
לגבי הערך היהודי בספרות הערבית הייתי מציע שכתוב\ארגון מחדש. הערך בנוי ומציג את הדברים כאילו בכל הספרות הערבית יש דימוי אחד לכל "סוג" של יהודי. לא כך פני הדברים. Ben tetuan - שיחה 21:33, 23 במרץ 2015 (IST)
Ben tetuan, משתמש:Liadmalone כבר תיקנה ועדכנה את הערך. תודה משתמש:Liadmalone. --Setareh1990 - שיחה 10:37, 24 במרץ 2015 (IST)

טיוטה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלום, ברוכה הבאה - וכל הכבוד על העשיה והתכניות הגדולות שיש לך לכתיבה!

העברתי את הערך על תאוריות הקשר על הפלת השאה של איראן לטיוטה במרחב המשתמשת שלך - כי זה פשוט עוד לא ערך, ולא צריך להיות עדיין במרחב הערכים. ברגע שתאכלסי אותו בתוכן תוכלי להעביר אותו בחזרה. בהצלחה! TMagen - שיחה 23:53, 23 במרץ 2015 (IST)

היי TMagen, סיימתי לעבוד על הטיוטה משתמש:Setareh1990/תאוריות הקשר על הפלת השאה של איראן, תוכל בבקשה למחוק את הטיוטה ולעביר אותו לתאוריית הקשר על הפלת שלטון השאה באיראן. ממש תודה, (Setareh1990 - שיחה 21:52, 25 במרץ 2015 (IST)).
העברתי בשמחה. אך גם את יכולה בעצמך - ליד חלונית החיפוש יש לשונית "עוד" - תלחצי ותבחרי "העברה", ובחלון שנפתח, תבחרי במקום מרחב משתמש את מרחב הערכים, ותמחקי את שם המשתמש שלך משם הערך - ואז תלחצי על כפתור ההעברה. אם את צריכה או רוצה עזרה בדברים כאלה את מוזמנת לפנות אלי - כאן, או במרחב שהקמתי לשם כך שנקרא "ויקי נשים" בפייסבוק. את יכולה לראות את דפי המפגשים שלנו כאן בויקיפדיה, וגם להרשם לרשימת התפוצה אם זה מעניין אותך.
אגב, את יכולה גם לשנות את ה"משתמש" שלך ל"משתמשת" אם תרצי - למעלה, בצד שמאל יש לינק "העדפות". בפסקה השניה בדף, יש שאלה "איזה תיאור מתאים לך?" - פשוט תבחרי "היא עורכת דפים בוויקי" ותשמרי.
ממש ממש ממש תודה!!! :-)
שוב תודה על האנרגיות המרובות שהבאת לעריכה כאן :) TMagen - שיחה 12:12, 26 במרץ 2015 (IST)
ממש תודה, אלמד להמשך! :-) ומאוד יכול מאוד להיות שאצטרף.--Setareh1990 - שיחה 13:18, 26 במרץ 2015 (IST)

התוכנית של המלך אלפרד[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלום לך. לשון הערך מאד משובשת ומלאכותית. האם הוא נכתב באמצעות תירגום מכונה? בברכה. יואב ר. - שיחה 09:31, 25 במרץ 2015 (IST)

קצת :-) , אתקן. --Setareh1990 - שיחה 10:18, 25 במרץ 2015 (IST)
תודה. לידיעתך, תרגום מכונה אסור בשימוש בויקיפדיה וערכים שנכתבו באמצעותו נמחקים בדרך כלל, אז כדאי לתקן בהקדם. יואב ר. - שיחה 13:50, 25 במרץ 2015 (IST)
תוקן.--Setareh1990 - שיחה 13:53, 25 במרץ 2015 (IST)

קישורים שגויים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלום,

הוספת קישורים חיצוניים לIMDB לערכים רבים. יש למחוק את כולם. אפשר להוסיף קישורים אלה רק לערכים ספציפיים על ערך ספציפי. לא מדובר בקישור כללי שניתן להוסיף לכל מקום. גילגמש שיחה 18:34, 25 במרץ 2015 (IST)

למה למחוק? לא זה יכול להיות ערך נלווה נחמד לדמות. זה גם מופיע רק תחת הקישורים הקיצוניים. --Setareh1990 - שיחה 18:44, 25 במרץ 2015 (IST)
כי זה שגוי. יש למחוק את כולם. הקישור חייב להיות ספציפי. גילגמש שיחה 18:53, 25 במרץ 2015 (IST)

ביטלתי --Setareh1990 - שיחה 19:01, 25 במרץ 2015 (IST)

כוכב להיסטוריון![עריכת קוד מקור | עריכה]

כוכב היסטורי
כל הכבוד על הערכים היפים בנושאי המלוכה האיראנית, כה לחי! ‏Ovedcשיחהאמצו ערך יתום! 09:18, 29 במרץ 2015 (IDT)

מוזמנת לקרוא מי באמת המציא את השחמט[עריכת קוד מקור | עריכה]

שחמט#היסטוריה, בקיצור - משחקים שחמט מול מי שמספר שהוא זה שהמציא את השחמט, אבל לא הוציאו אפילו אלוף אחד. רעיון לא רע. ביקורת - שיחה 21:06, 30 במרץ 2015 (IDT)

לגבי מי שהמציא את המשחק, ידוע שרעיון המשחק כדימוי למלחמה הגיע מסין (גו (משחק). יכול להיות גם השיאנג-צ'י באמת, אבל גו (משחק) זה המקור העתיק ביותר...), אבל הפיתוח למשחק כפי שהוא כיום, נעשה ע"י האיראנים/פרסים (צפון הודו גם איראנים), ולכן מה שכתוב בערך שצירפת נכון אם כי לא מדויק... המצרים והערבים תמיד ניסו לנכס לעצמם המצאות פרסית... אז אני אפילו לא הולכת להתייחס לזה..
:-) ואולי לא ניצחו במשחקי השולחן אבל בעולם האמיתי הוציאו כמה וכמה אלופים.ומהם, רובם אם לא כולם, קבורים עמוק בהיסטוריה, ככה שהאירופאים והמערב לא מכירים אותם, ולכן יש להם יתרון עצום וסבורה שבדוק ינצחו.. --Setareh1990 - שיחה 19:06, 31 במרץ 2015 (IDT)
מצאי מקורות (לא בפרסית) ותקני את הערך. איך שזה מתבטא בתקשורת במאות האחרונות, הדמיון המזרחי העשיר מיוחס דווקא למזרח הקרוב ולא למזרח הרחוק... ביקורת - שיחה 19:23, 31 במרץ 2015 (IDT)
סין/הודו/פרס הם לרוב המקור לרוב הדברים שאח"כ התגלגלו בעקבות הכיבושים האסלאמים לידי הערבים (גם לאירופה בין אם דרך הערבים אם בעקבות הכיבושים הרומים, יוונים ואירופאים) שפיתחו אותם עוד קצת. ואז בגלל שהסונים (שהם בעיקר ערבים) הפכו לדומיננטיים בעולם האסלאם, זה הפך להיות מנוכס להם (בעיקר כי האירופאים פשוט רואים בכל המוסלמים ובכל האסייתים כמקשה אחת זהה). בין היתר, בגלל זה השאה בתק' בה שלט באיראן כל הזמן התעצבן על התקשורת האירופאית שמייחסת לערבים דברים איראנים (לדוגמא: המפרץ הפרסי/ערבי, ארכיטקטורה ערבית מקורה מאיראן, הפואתיקה הערבית ספגה השראה רבה מהפרסית, אומנות במראות שבורות (שכרגע אני לא זוכרת את השם) וכו' וכו'...). ממש אין לי כח להיכנס לזה כרגע, אולי אעשה את זה בהמשך. --Setareh1990 - שיחה 19:38, 31 במרץ 2015 (IDT)
כמובן שהכוונה למקורות אקדמיים, כלומר כאלה שפורסמו בכתב עת שנתון לביקורת עמיתים או ספר שיצא בהוצאה שיש בה ביקורת עמיתים, לרוב מדובר בהוצ' אוניברסיטאית, אם כי יש גם הוצאות ובות אחרות. גילגמש שיחה 19:32, 31 במרץ 2015 (IDT)
כמובן גילגמש, אל תדאג, כבר למדתי את הלקח איתך :-) --Setareh1990 - שיחה 19:38, 31 במרץ 2015 (IDT)
את יכולה לעשות סקירת ספרות בJSTOR ואם תמצאי מאמר שמתאים לך, אני יכול להוריד לך אותו. יש משתמשים נוספים בעלי הרשאת גישה למאגר זה. כמו כן, אם את מנויה על ספריה אוניבריסטאית, את יכולה לבדוק את המאמר בעצמך ממחשבי הספריה. המאגר הגדול השני הוא פרוקווסט, אבל אני לא אוהב אותו. גילגמש שיחה 19:41, 31 במרץ 2015 (IDT)

כמה הערות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלום,

אני רואה שיש כמה בעיות חוזרות בכתיבה שלך, אז ארכז פה את הנושא:

  1. הזחה - יש להוסיף רק זוג נקודות אחד לאחר כל תגובה, לא שתיים או שלוש. זה יוצר דירוג המקובל על כולם. אם את שוברת את רצף התגובות ומתחילה משורה חדשה כי הטקסט הוזח יותר מדי שמאלה יש לשים תבנית {{תב|שבירה}} לפני הטקסט השבור.
  2. ציטוט מקורות מספר מרובה כותבים עם עורך ראשי - אם את משתמשת בספר שנכתב על ידי קבוצת כותבים, כשכל כותב כתב פרק אחד בלבד, צריך לצטט כך: פלוני אלמוני באנונימי פלונימי (עורך), שם הספר, שנת ההוצאה, עמוד. "פלוני אלמוני" הוא כותב הפרק "אנונימי פלונימי" - עורך או עורכים).
  3. יש לבצע קריאה ביקורתית של המקורות. לא כל המקורות זהים באיכותם. ראי בבקשה לעניין זה: ויקיפדיה:ביבליוגרפיה#איכותם של המקורות. כשאת בוחרת לצטט מקור יש להעדיף מקור גבוה לעומת נמוך. מקור גבוה גובר כמעט תמיד על מקור נמוך, בוודאי אם מדובר במקור מסדר ראשון או שני. אם מקור מסדר ראשון או שני סותר דעה מקובלת במחקר, יש להציגו כדעת מיעוט. אם יש כמה דעות שוות במשקלן מבחינת מספר החוקרים שתומכים בהם ומשקל החוקרים, יש להציג את שתי העמדות. לא חייבים לספור את כל הפרופסורים בעולם, מספיק שיש מיעוט גדול שתומך בגישה מסוימת כדי להציגה כאפשרות סבירה. יש להסביר לקורא שאחת הדעות מקובלת יותר. את הקביעה שאחת הדעות מבוססת יותר יש לבסס במאמר אקדמי שסוקר את הספרות (מאמר review)
  4. באופן עקרוני, יש להתייחס לכל המקורות העתיקים כאל מוטים עד מוטים מאוד. יש לעבוד בצמוד לקומונטר (ספר פירושים) או לכל הפחות לספרות ביקורתית שסוקרת את הספר העתיק כדי להימנע מהטיית הקורא.
  5. אני לא יודע במה את עוסקת ואם יש לך גישה לספריה אקדמית טובה. יש הרבה מקורות טובים ברשת. ציינתי כבר שני מאגרי מידע אוניברסיטאים שמוקדשים למדעי החיים והרוח - ג'ייסטור ופרוקווסט. יש למשתמשים רבים גישה למאגרים אלה ותמיד ניתן לבקש לקבל מאמר מסוים. כמו כן, ג'ייסטור מאפשר גישה לכמה מאמרים גם בלי תשלום לאחר רישום לאתר. לדעתי זה משהו כמו שלושה מאמרים, אבל אני לא סגור על זה. יש גם גוגל בוקס, גוגל סקולר, כותר ואחרים. יש לעתים גם ספריות עירוניות טובות, אבל זה נדיר מאוד.
  6. כדאי לקרוא ערכים בוויקיפדיות אחרות, גם בשפות שאינן אנגלית - אפשר לתרגם בגוגל טרנסלייט. אני אוהב את הגרמנים ואת הספרדים.
  7. מקורות דלים שמוצאים ברשת הם בדרך כלל פסולים. המקורות הפסולים הם: פורומים, בלוגים לא מקצועיים, סרטונים ביו טיוב. אין זה אומר שאף פעם אי אפשר להשתמש בזה. לעתים מותר, תלוי בהקשר, אבל בדרך כלל אלה מקורות מאיכות נמוכה ואין לגעת בהם בהיותם מצורעים פן ידבק הערך במחלה האיומה הזאת. יש לזכור - אנו כותבים עבור הקורא. הקורא זכאי לקבל מוצר איכותי ואמין. ערך שמסתמך על בלוג או על רב סרן שמועתי (ראיון אישי) הוא בעייתי במקרה הטוב.
  8. תמיד ניתן לפנות למשתמש ותיק שכותב הרבה בתחום מסוים. אם אינך מכירה משתמשים כאלה, את יכול ללכת לערכי בסיס בתחום זה ולבדוק מי כתב אותם. סביר להניח שלמשתמש זה תהיה ספרות ויתכן שניתן לקבל חלק מהמאמרים שאת צריכה. אם לא, הוא בדרך כלל ידע להפנות אותך לספרות רלוונטית. ניתן לבקש גם סיוע כללי בדלפק ייעוץ, ייעוץ לשוני, הכה את המומחה (אם כי האחרון מיועד בעיקר לשאלות של קוראים). בכל מקרה, ניתן תמיד לפנות אלי. אני מחזיק ספריה דיגיטלית גדולה ויש לי בדרך כלל ספרות ענפה מאוד על העת העתיקה. אני מתעסק פחות בעולם המוסלמי, אך יש לי ספרות אקדמית גם בנושא זה. אם אין לי ספרות בנושא האמור, אני כמעט תמיד אדע מי המשתמש הבקיא בסוגיה הנדונה. גילגמש שיחה 20:14, 31 במרץ 2015 (IDT)


תודה רבה על ההערות. לגבי המאמר בתוך ספר, יש עוד כמה מקומות בהם לא הוספתי את שם המאמר מתוך אותו הספר. לתקן את זה ולהוסיף או שהערה לעתיד?
בנוסף יש לי כמה הסתייגויות. חלק מהערכים שפתחתי, מאלו שיש איתם בעיה, הם ערכים העוסקים בנושאים שבקושי יש עליהם מחקר. לכן השתמשתי לבינתיים בכלים שהיו לי - יש המלצות אחרות לאיך היה אפשר להתמודד עם זה? ל
לגבי ויקיפדיה בשפות האחרות (בדקתי, אך לרוב גם הם לוקחים בחוסר משמעותי...)
לגבי הגישה למקורות, תודה רבה, אבל אין לי בעיה עם זה, יש לי גישה ל-VPN של האוניברסיטה בה אני לומדת. --Setareh1990 - שיחה 21:38, 31 במרץ 2015 (IDT)
כדאי להוסיף את שם הפרק בתוך הספר כשהספר הוא אסופה של מאמרים. לגבי ערכים שאין להם מקורות אקדמיים - זה תלוי. יש אירועים שלא יכול להיות להם מקור אקדמי כי מדובר באירוע אקטואלי - למשל הבחירות שהיו בארץ בזמן האחרון. שום מחקר אקדמי לא יצא עדיין. במקרים כאלה נאלץ בלית ברירה להשתמש במקור נחות כמו עיתון. אם כותבים על אירועים מהעבר אז תמיד יש מקור מחקרי. לא יכול להיות שאין. צריך לחפש. נסי להשתמש בהקטלוג המאוחד של הספריות בישראל. גם אם הספר לא נמצא בספריה שלך, יתכן שהוא נמצא בספריה אחרת וניתן לבצע השאלה בין ספרייתית או לחלופין לבקש ממישהו שיסתכל בספר ויצלם לך את הפרק הרלוונטי או משהו כזה, תלוי בהקשר. כמו כן, תמיד ניתן לחפש בגוגל בוקס. אם בכל זאת אין מקור אקדמי, כדאי לשאול מישהו שמבין בתחום. אם אין מאמר ממוקד, אולי יש משהו בתוך ספר כללי יותר (כמו הספר שמצאת). דרך יעילה מאוד לחפש חומר היא לחפש לפי שמות חוקרים. אפשר לבדוק מי החוקרים החשובים ביותר בתחום ולהתחיל לחפש את המאמרים שלהם בג'ייסטור. ככה אפשר לגלות המון חומר שלא פשוט להגיע אליו בצורה קלה. אם בכל זאת מסיבה כלשהי אין משהו רציני על הנושא, מה שכאמור מאוד לא סביר, אז צריך ללכת למקורות נחותים, אבל אפילו אז אי אפשר להשתמש בסתם משהו שמישהו פרסם בבלוג או ביו טיוב. צריך משהו שיש לו בסיס כלשהו. פרשן בעיתון, בלוג של מישהו שעוסק בתחום. משהו שיש לו תוקף. גילגמש שיחה 21:46, 31 במרץ 2015 (IDT)
סתם כי לא המלצת גם על זה. אני האמת תמיד משתמשת ב- google scholar. מומלץ ביותר אם טרם הכרת. טוב, אמשיך לחפש משהו רציני יותר.--Setareh1990 - שיחה 21:55, 31 במרץ 2015 (IDT)
אני מכיר את גוגל סקולר, אם כי לא משתמש בו. יש בו הרבה מאמרים נחותים. אני משתמש במאמרים מכתבי עת שאני אוהב. פניקס, GREECE&ROME, JHL ואחרים. גילגמש שיחה 21:59, 31 במרץ 2015 (IDT)

הצעה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלום,

אני רואה שאת מתקשה בכתיבת ערכים אנציקלופדיים. הערך החדש שאת כותבת: יחסי החוץ של איראן‎ איננו טוב. הניסוחים שהשתמשת בהם אינם מקובלים אצלנו. אשמח לסייע לך לכתוב את הערך הזה כדי שתראי כיצד מקובל לכתוב ערכים כאלה בוויקיפדיה. האם תרצי שנעבוד עליו ביחד? גילגמש שיחה 18:11, 2 באפריל 2015 (IDT)

אשמח. --Setareh1990 - שיחה 18:59, 2 באפריל 2015 (IDT)
באיזה אופן תרצי שזה יתבצע? אני יכול ללוות את כתיבת בדף שיחת הערך, בפייסבוק, בטלפון או במייל. גילגמש שיחה 19:00, 2 באפריל 2015 (IDT)
עדיף מייל, אבל לא הצלחתי למצוא את המייל שלך בדף משתמש. אז שיהיה בדף שיחה של הערך.
נ.ב - סליחה שנעלמתי, פשוט יש לי כרגע כמות מטורפת של עבודות ותרגילים. מאוד ייתכן שאעלם שוב. --Setareh1990 - שיחה 10:10, 12 באפריל 2015 (IDT)
את צריכה להגדיר מייל במערכת ותוכלי לשלוח לי מייל דרך המערכת. נסי לעשות את זה ואם לא ילך נמשיך בדף שיחה. אם כרגע זאת תקופה לחוצה אפשר לדחות את זה לתקופה רגועה יותר. גילגמש שיחה 10:15, 12 באפריל 2015 (IDT)
סבבה, אז אגדיר את המייל ואשמח לדחות את זה אם זה יהיה אפשרי. בסוף החודש אהיה פנויה לחלוטין. וממש תודה גילגמש! (Setareh1990 - שיחה 10:31, 12 באפריל 2015 (IDT))
בסדר, אני מניח שאהיה פנוי. גילגמש שיחה 10:32, 12 באפריל 2015 (IDT)
שוב ממש תודה. --Setareh1990 - שיחה 20:09, 12 באפריל 2015 (IDT)

ביכורים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלום Setareh1990/ארכיון 1, ותודה על תרומתך לוויקיפדיה. אין ספק, שמים לב לפעילות האינטנסיבית שלך כאן בזמן האחרון.
רציתי להזמין אותך להשתתף בפרויקט "ויקיפדיה:ביכורים", המארח פעם בחודש ויקיפדים בשנה הראשונה לפעילותם, ונותן להם במה להציג את עצמם. נשמח מאוד אם תרצי להשתתף ולכתוב כמה מילים, למשל על תחומים בהם את תורמת בוויקיפדיה, על צעדיך הראשונים וחוויית ההתאקלמות כאן ואולי הערות על כך, תכנוניך להמשך, אולי נושא שהיית רוצה לקדם ולשתף את הקהילה לגביו — הבמה שלך, כל מה שנראה לך מתאים. אפשר להסתכל בדף הפרויקט ולקבל השראה מוויקיפדים קודמים שהשתתפו.
אם מתאים לך, תוכלי לכתוב טיוטה בדף משתמש:Setareh1990/ארכיון 1/ביכורים. אשמח לסייע בכל שאלה והערה.
אז מה דעתך?...
בברכה, אופק כחול - ביבר הזכוכית 19:35, 17 במאי 2015 (IDT)

היי אופק כחול, נשמע ממש מגניב וממש תודה על ההזמנה! :-)
אתחיל לעבוד על זה בקרוב :-) --Setareh1990 - שיחה 13:38, 18 במאי 2015 (IDT)
בכיף, תודה לך על ההיענות! תוך כמה זמן את מעריכה שזה יהיה מוכן? אופק כחול - ביבר הזכוכית 20:32, 20 במאי 2015 (IDT)
מחר אשב על זה סופית :-) (Setareh1990 - שיחה 20:44, 20 במאי 2015 (IDT))
בסוף לא הספקתי :-(
100% שבוע הבא. --Setareh1990 - שיחה 18:51, 21 במאי 2015 (IDT)
לא נורא אופק כחול - ביבר הזכוכית 21:09, 21 במאי 2015 (IDT)
היי אופק כחול נראה לי שסיימתי --סתארה - שיחה 17:42, 26 במאי 2015 (IDT)
היי סתארה (ברכות על הכינוי החדש :), תודה לך על ההשקעה הרבה הניכרת בכתיבה ובעיצוב, מאוד מעניין לקרוא! הדף מיועד להתפרסם בעמוד הפרויקט בשני הקרוב. המשך שבוע מעולה, אופק כחול - ביבר הזכוכית 21:37, 26 במאי 2015 (IDT)
הדף עלה לעמוד המיזם! תגובות של ויקיפדים שקראו, אם יהיו, תוכלי לקרוא בשיחת ויקיפדיה:ביכורים/Setareh1990. לילה טוב, אופק כחול - ביבר הזכוכית 01:39, 1 ביוני 2015 (IDT)

שוברים שתיקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

היי. יש לך רעיון איך אפשר לנסח את הפסקה מחדש? יורי - שיחה ⊙ פעם חסום - תמיד חסום ⊙ 22:20, 19 במאי 2015 (IDT) היי יורי, החלטתי לעבור לפני זה קצת על כמה כתבות ומאמרים. אני חושבת שבכלל כדאי לשנות את הצורה של הערך ולפני זה צריכה לאסוף מקורות אקדמאים... אבל אולי באמת לבינתיים כדי רק לעדכן גרסה לגבי צוק איתן... אוסיף משהו בדק' הקרובות..--Setareh1990 - שיחה 16:48, 20 במאי 2015 (IDT)

קישורים בערך[עריכת קוד מקור | עריכה]

היי, מה שלומך?
כשאני עובר עכשיו על הערך "יחסי החוץ של איראן" שהתעדכן, אני רואה שהוספת קישור ל"איראן" ולעוד כמה שמות שכבר הוזכרו קודם בתור קישורים. אין צורך להשאיר יותר מקישור אחד בערך, כך שאם, לדוגמה, "איראן" הוזכרה בתור קישור בתחילת הערך, אין צורך לסמן אותה שוב בתור קישור לערך ויקיפדי בפסקה השלישית או הרביעית. הוא הדין בשאר המושגים שכבר יצרת להם קישור בערך.

מלבד זאת, כל הכבוד ותודה רבה על כל הערכים שאת מעלה, בנושאי איראן ובכלל. עסקתי במשך תקופה לא קצרה בתרגום לקטים בנושאי איראן, כך שאני מאוד מתחבר לערכים בנושא הזה. יישר כוח! אלדדשיחה 00:54, 21 במאי 2015 (IDT)

היי שלומי בסדר. תודה על הטיפ, אשתדל לממש אותו למרות שזה כבר קצת הפך אצלי להרגל. תודה! :-) --Setareh1990 - שיחה 18:35, 21 במאי 2015 (IDT)

סליחה על השאלה אבל...[עריכת קוד מקור | עריכה]

האם את דוברת פרסית? בראנד - שיחה 02:01, 21 במאי 2015 (IDT)

, כן, למה?
--Setareh1990 - שיחה 12:19, 21 במאי 2015 (IDT)
תוכלי אולי לתרגם לי לכתיב פרסי את השם "מזדי"? תודה רבה מראש. בראנד - שיחה 22:16, 21 במאי 2015 (IDT)
בכיף: مزدی . --Setareh1990 - שיחה 11:10, 25 במאי 2015 (IDT)
אלף תודות. שאלתי בגלל מזאוס, השם הפרסי שלו הוא מזדי. בראנד - שיחה 22:20, 25 במאי 2015 (IDT)

יעקב רוזנפלד[עריכת קוד מקור | עריכה]

יופי של נושא לערך. תודה. Shannen - שיחה 07:26, 24 במאי 2015 (IDT)

קטגוריה:גופים הפועלים בשטחי ישראל הממומנים בעיקרם על ידי ממשלות זרות[עריכת קוד מקור | עריכה]

כאשר את פותחת קטגוריה כל כך פוליטית, ראוי שתקיימי על כך דיון, לפני שאת מצרפת אליה עשרות ערכים. ויקיפדיה איננה סניף של "אם תרצו", ולכן אשחזר את כל עריכותיך אלה. דוד שי - שיחה 13:47, 25 במאי 2015 (IDT)

כל העריכות שלי לא קשורות לשום דבר, אלא בלעדית לדברים שאני אישית מתחברת אליהם ומתעניינת בהם. דוד שי, אני מבקשת ממך לקצת נימוס, בלי לנסות לקשר אותי לשום ארגון כזה או אחר - זה רק יוצר דיון מכוער. שכן בקלות אני יכולה לעשות לך את אותו הדבר ואני לא רואה בזה שום טעם.--Setareh1990 - שיחה 16:32, 25 במאי 2015 (IDT)
הסבר נוסף לגבי קטגוריות - קטגוריות הן בדרך כלל כלי ניווט בין ערכים בעלי תחומי עניין דומים. במקרה הספציפי שאת פעלת בו, את יצרת קטגוריה שמהווה שיפוט ערכי חד צדדי, בנושא מאד רגיש שקשה להכריע בו. למה הדבר דומה? למשל, אם הייתי פותח קטגוריה "להט"ב בארון" ומתייג בה את בנו של ראש הממשלה (אחרי הכל היה פרסום בעיתון על הנושא) או אנשים אחרים שקשה להוכיח לאיזו קבוצה הם משתייכים. זו דרך שאינה מקובלת בוויקיפדיה. אנחנו לא משתמשים בקטגוריות כדי לקבוע ולהכריע בסוגיות שנמצאות במחלוקת. ודאי ששאלה כמו "גופים הממומנים על ידי ממשלות זרות" לא יכולה להיפתר על ידי החלטה (שנראית פזיזה מאד) של עורך אחד והיא גם לא שאלה שצריכה לקבל תשובה באמצעות קטגוריה. גארפילד - שיחה - עזרו לנו במיזם האסם 14:20, 25 במאי 2015 (IDT)
מחזק את דבריי Setareh1990. יש להניח כוונה טובה. בניגוד לדבריי גארפילד, במקרים רבים לא מדובר בשיפוט חד-צדדי אלא בעובדה. אבל אני מסכים שיש בעייתיות מסויימת בקטגוריה הזו ועדיף לנו בלעדיה. יורי - שיחה ⊙ פעם חסום - תמיד חסום ⊙ 18:33, 25 במאי 2015 (IDT)
בסוף גם אני הבנתי שניסוח כותרת הקטגוריה לא היה הולם במיוחד - אבל שלא מכוונה כלשהי, פשוט לא חשבתי על זה יותר מידי... בכל מקרה, אני באמת חושבת שכדאי לפתוח קטגוריה ייעודית לנושא, כבר חשבתי על שם חדש, והעלתי את זה לדיון בדלפק הייעוץ: ויקיפדיה:דלפק ייעוץ#פתיחת קטגוריה חדשה - פילנתרופיה בישראל. מוזמנים לחוות את דעתכם; דוד שי - גם אם אתה עדין חושב שזה לא ענייני..--Setareh1990 - שיחה 18:39, 25 במאי 2015 (IDT)

שאלתך במזנון הועברה לדלפק הייעוץ[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלום סטרה1990, העברתי את השאלה ששאלת לגבי רשימת המעקב שלך לדף הייעודי - ויקיפדיה:דלפק ייעוץ. שם ניתן לשאול שאלות בנושאים טכניים. המזנון הינו פלטפורמה לקיים בה דיוני מדיניות (האם יש לכתוב עם ה' הידיעה או בלעדיה? כיצד ראוי לתרגם שמות מלועזית? האם המבנה של ערכי אישים צריך להיות לפי תבנית קבועה? האם אנו מעוניינים למנוע עריכה בתשלום באתר? וכיוב'). שאלות כמו ששאלת, אינן נופלות לקטגוריה זו ולכן העברתי. המשך יום טוב, גארפילד - שיחה - עזרו לנו במיזם האסם 13:51, 25 במאי 2015 (IDT)

טוב, תודה! --Setareh1990 - שיחה 13:52, 25 במאי 2015 (IDT)

סימן הפיסוק לפני פירוט במשפט[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערב טוב, Setareh1990,
לפני פירוט של מספר איברים במשפט, סימן הפיסוק הוא נקודתיים (:), לא נקודה-פסיק. תחילה חשבתי שמדובר בתקלדה, אבל שמתי לב שזה חוזר ומופיע אצלך במספר ערכים, לאורך זמן, ולכן הנחתי שכדאי להעלות את הדברים על הכתב. סימן הפיסוק נקודה-פסיק (;) משמש כהפסק גדול יותר מפסיק, וקטן מנקודה. ייתכן שזה ידוע לך, ואם כן, אשמח אם כותבים אחרים יקראו את ההודעה הנוכחית. אני יודע שיש כותבים בוויקיפדיה שמשתמשים בנקודה-פסיק במקום בנקודתיים, ואני משתדל לתקן זאת בשנים האחרונות. לכן חשבתי שכדאי להסביר בעניין זה.

בקשה קטנה: אם את מעלה ערך על אדם או מושג בפרסית, רצוי להתאים את הכתיב לשפה העברית. רצ'א יהיה בעברית "רזא" (Reza), כי כך הוגים את השם בפרסית. לעומת זאת, אם השם רצ'א יופיע בערבית, נכתוב את שמו בעברית "רידא" (Rida). שוב, אני מעריך שהדבר ידוע לך, ואני כותב את הדברים גם עבור כותבים וקוראים אחרים בוויקיפדיה. כמובן, רצוי גם להוסיף תעתיק מדויק מהמקור, ואז אפשר לכתוב את השם בדיוק כפי שהוא מופיע בפרסית (באותו אופן, "מחמד" הפרסי יהיה בעברית "מוחמד", ובתעתיק המדויק - "מחמד"). אלדדשיחה 20:39, 25 במאי 2015 (IDT)

לגבי הפסיק והנקודה (;), הדבר ידוע לי, איכשהו אני באמת נוטה, כברירת מחדל, להעדיף אותו במקום נקודתיים (:). אשים לזה יותר לב ואשתדל לשים נקודתיים (:) לפני מינוי של מספר איברים/נקודות. לגבי השמות בפרסית של מוחמד (במקום מחמד) ורזא (במקום רצ'א) לא הייתי מודעת לייחודיות שבכללי התעתיק של השמות המדוברים (למרות שראיתי שזה היה המקרה שערך של מוחמד רזא שאה פהלווי - חשבתי שזה מקרה מיוחד לאור הסתמכות על אופן ההתייחסות המוקדמת לשם). מקווה שאלו היחידים, בכל מקרה טוב לדעת, ואשתדל להבא גם לוודא בהתייעצות לפני.--Setareh1990 - שיחה 20:50, 25 במאי 2015 (IDT)

מיון רגיל[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר העלאת ערך על אדם כלשהו, כדאי להוסיף את התבנית "מיון רגיל". למשל, במקרה של "מוחמד רזא ג'דיד אל-אסלאם":
{{מיון רגיל:ג'דיד אל-אסלאם, מוחמד רזא}} - או בצורה אחרת, אם נראה לך שהמיון צריך להתבצע על פי חלק אחר מהשם. בשלב זה לא הוספתי את המיון לערך הנ"ל, אודה לך אם תוכלי להוסיף אותו בשורה שלפני פירוט הקטגוריות. אלדדשיחה 20:48, 25 במאי 2015 (IDT)

אוסיף, ותודה על הטיפים. --Setareh1990 - שיחה 20:50, 25 במאי 2015 (IDT)
בשמחה, ותודה לך. אלדדשיחה 20:51, 25 במאי 2015 (IDT)
ומשהו ממש לא קשור, ברשותך :) איך לקרוא לך בוויקיפדיה? סתארה? אסתר? שם אחר? אני בכל פעם חוזר על הניק הוויקיפדי, כי אין לי מושג איך היית רוצה שאעברת את הכינוי שלך :) אלדדשיחה 20:53, 25 במאי 2015 (IDT)
האמת גם אני עדין לא חשבתי על זה :-) נראה לי סתארה...--Setareh1990 - שיחה 21:01, 25 במאי 2015 (IDT)
קיבלתי :) המשך ערב נעים ומהנה, סתארה. אלדדשיחה 21:03, 25 במאי 2015 (IDT)

איך מוסיפים הערות שוליים מרובות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלום,

ראיתי את העריכה שלך בערך ערבית, שבה הוספת כמה פעמים הערות שוליים שונות שמתייחסות לאותו מקור. מדובר על מקרה של "הערות שוליים מרובות", והדרך הנכונה לעשות זאת היא להוסיף שם מיוחד להערה הראשונה, ובהערות הבאות להשתמש רק בשם ללא התוכן הנוסף, כדי למנוע כפילויות וטעויות. אנא קראי איך עושים זאת נכון בתבנית:הערה. אם עדיין יהיו לך שאלות, אשמח לעזור. -- ‏גבי‏ • שיח 16:00, 26 במאי 2015 (IDT)

תודה, האמת שיצא לי להכיר שאפשר לעשות את זה; אבל לא הצלחתי להבין איך. אקרא, ממש תודה! --Setareh1990 - שיחה 16:04, 26 במאי 2015 (IDT)

משהו שעשוי לעניין אותך[עריכת קוד מקור | עריכה]

הי סתארה תהיתי אם תתענייני במאמר הזה. [1] הוא עוסק בדעה הידועה שהמערביים עדיפים על המזרחים בקרב. מדובר פה גם הרבה על הפרסים. לא מאמר הכי מדויק אבל מעניין לקרוא. בראנד - שיחה 22:37, 26 במאי 2015 (IDT)

חחח, מאוד מעניין! ממש תודה :-) --סתארה - שיחה 10:24, 27 במאי 2015 (IDT)

קנדקה ממרואה[עריכת קוד מקור | עריכה]

חיפשתי קצת תמונות עליה כדי להוסיף לערך שלך ונתקלתי בקישור הבא: Candace Amanitore of Meroe. שם נטען שמקור התמונה מאתר ויקיפדיה ורשיונה חופשי. חיפשתי ומצאתי שתי גרסאות של התמונה - (אנ') (אנ'). אם הבנתי נכון, מדובר בתבליט של אחת מהמלכות של מרואה. מאחר שאני לא בקיא בנושא, אשמח אם תסתכלי בתמונות ובמקור שלהן. במידה והן מתאימות, אני חושב שהן יוכלו להיות תוספת נחמדה לערך גארפילד - שיחה - עזרו לנו במיזם האסם 09:51, 1 ביוני 2015 (IDT)

לפי מה שהבנתי היו כמה מלכות שקראו להן קנדקה כתואר (המלכה האם). נראה לי שגם התבליט ששמתי הוא לא באמת התבליט שלה, אבל שמתי אותו בכל זאת בשביל ההתרשמות הכללית. יכול להיות נחמד להוסיף עוד אחד, תודה רבה! .--סתארה - שיחה 17:42, 1 ביוני 2015 (IDT)

בהלת המצורעים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלום סתארה ותודה על תרומתך. אני מבקש שלא תעתיקי מוויקיפדיה האנגלית מקורות שלא עיינת בהם. במקרים כאלה אפשר בדרך כלל לכתוב את הטענות בלי מקור, ולסמן את המקורות בהערה נסתרת. לא מקובל לצטט מקורות שלא נקראו וזה פתח לשכפול טעויות. ראי ויקיפדיה:פרלמנט/ארכיון 50. בברכה, ראובן מ. - שיחה 16:35, 2 ביוני 2015 (IDT)

היי, איך אפשר לעשות הערות נסתרות? --סתארה - שיחה 16:44, 2 ביוני 2015 (IDT)
תפתחי את הפסקה הזאת (שאנחנו כותבים בה עכשיו) במצב עריכה ותראי דוגמה. ראובן מ. - שיחה 16:47, 2 ביוני 2015 (IDT)
תודה רבה! --סתארה - שיחה 16:48, 2 ביוני 2015 (IDT)
בכיף. המקורות נשארים מוסתרים בדף, כך שאם יום אחד את או מישהו אחר יעיין בהם, אפשר יהיה להחזירם. אפשר גם כמובן לנסות להחליף במקור זמין יותר מהאינטרנט. אבל בינתיים, אם לא מדובר בטענה יוצאת דופן, אפשר להשאיר בלי מקור. ראובן מ. - שיחה 16:50, 2 ביוני 2015 (IDT)

קטגוריות חדשות[עריכת קוד מקור | עריכה]

אנא אפסיקי להוסיף קטגוריות חדשות בסגנון שהוספת ויש עליהם דיוני חשיבות. לאחר שחשיבות הקיימות יובהר (או לא) תוכלי להמשיך להוסיף עד אז חדלי מכך. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 16:31, 15 ביוני 2015 (IDT)

הקטגוריות לא באותו הסגנון ושונות לחלוטין... וגילגמש (שלא מבין בנושאי הקטגוריות המדוברות) שם את התבניות - או מחוסר הבנה בעניין או מהסיבה היחידה האחרת שאני יכולה להעלות בדעתי היא שהוא קצת מעוצבן עלי בעקבות העריכות האחרונות בעודד קוטלר.. --סתארה - שיחה 16:40, 15 ביוני 2015 (IDT)
אתה מנסה לשנות את מבנה הקטגוריות למבנה הקיים בויקיפדיה האנגלית אולם אצלנו יש פחות ערכים בנושאים האלה ולכן המבנה לא טוב. קטגוריה:דעה קדומה למשל מיותרת כי כל הערכים נמצאים בקטגוריית אב קטגוריה:סטריאוטיפים ודעות קדומות עד שלא יהיו ערכים או קטגוריות שיכנסו רק לדעות קדומות ולא לסטראוטיפים, או לחילופים יועברו מסטראופיטים לדעות קדומות אין טעם לקטגוריה ואז נכון גם לכל קטגוריות הרגשות האנטי לאומיים. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 16:53, 15 ביוני 2015 (IDT)
אתה ממשיך לדבר אלי בלשון זכר, אני נקבה... יונה ב. נראה לי שלא הבנתי נכון, אתה בעצם טוען כי מאחר ואין מספיק ידע בנושא מסוים צריך למנוע מאנשים גישה קלה לנושאים הללו.. לזה התכוונת?
לגבי קטגוריה:סטריאוטיפים ודעות קדומות לא הייתי מודעת לקטגוריה המדוברת. אעביר את מה שקיים בקטגוריה:דעה קדומה ולא נמצא קטגוריה:סטריאוטיפים ודעות קדומות ואעלה למחיקה.--סתארה - שיחה 16:59, 15 ביוני 2015 (IDT)
צר לי על לשון הזכר, זה מתוך הרגל. הטענה היא שאם יש צורך לאפשר ניווט קל יש צורך בקטגוריות אולם אם יש רק ערכים בודדים אין טעם בכל הקטגוריות האלה ועדיף לרכז את כולם בקטגוריית אב אחד. בנוגע לדוגמא שהבאתי, כבר שיניתי את זה. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 17:01, 15 ביוני 2015 (IDT)
אבל זה העניין, בכל הקטגוריות המדוברות יש מספיק ויותר ערכים, היחיד שיוצא דופן באמת זה קטגוריה:דעה קדומה וקיבלתי את דבריך. מעבר לזה תמיד אפשר להרחיב את הקטגוריות תוך כדי בניית הערכים.--סתארה - שיחה 17:04, 15 ביוני 2015 (IDT)

מזנון והצעה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סתארה היי. המזנון מיועד לדיונים כלליים שאין להם מקום אחר ואילו שאלות טכניות אפשר לשאול בויקיפדיה:דלפק ייעוץ. השאלה ששאלת אין מקומה במזנון לכן הסרתי אותה. על הדרך, יצא לי קצת להתעניין בפעילות האחרונה שלך. אין ספק שאת כאן בכוונה לתרום תרומה חיובית רחבה בהיקף ניכר, אבל לדעתי מאוד כדאי להכיר את הפעילות השוטפת בוויקיפדיה לפני ביצוע פעולות שעלולות להשפיע בצורה רחבה. כך לדוגמה, לדעתי כדאי להכיר את הנפשות הפועלות לפני שמדווחים על בובות קש. את יכולה להשתמש בהצעה או לא, לשיקולך. המשך פעילות פוריה, אופק כחול - ביבר הזכוכית 20:59, 15 ביוני 2015 (IDT)

טוב, תודה, האמת שחשבתי שהשאלה ההיא לא הייתה טכנית ולכן שאלתי במזנון... --סתארה - שיחה 14:52, 16 ביוני 2015 (IDT)
רק בשביל לוודא שאנחנו מסונכרנות: שאלת לגבי איפה לדווח על בובת קש, בירור לגבי מיקום וכאלה זה פחות דיון, יותר שאלה, לכן זה לרוב ילך לדלפק הייעוץ. במזנון בד"כ עורכים דיונים כלליים. בכל אופן, לא סוף הדרך לטעות במיקום ועכשיו את תדעי למקרים הבאים :) יום טוב, אופק כחול - ביבר הזכוכית 20:56, 16 ביוני 2015 (IDT)