משתמשת:Toar27/טוני סמית (פסל)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הדף נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הדף בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
אם הדף לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו.
הדף נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הדף בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
אם הדף לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו. שיחה
תבנית {{אמן}} ריקה מתוכן. יש להזין פרמטרים בערך או בוויקינתונים.

טוני סמיתאנגלית: Tony Smith; נולד ב-23 בספטמבר 1912) הוא פסל וצייר אמריקאי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

טוני סמית נולד בעיר יורק שבניו ג'רסי ב-1955. ב-1912 החל ללמוד אמנות במכון מרילנד, משם עבר לקולג' לאמנות בבולטימור ולאחר מכן למכון לאמנות בשיקגו, שם למד אצל האמן הידוע אד פסצ'קה.

בשנת 1976 עבר קונס לניו יורק ועבד כברוקר בוול סטריט.

בתחילת שנות השמונים זכה להכרה בינלאומית כאמן רדיקלי של זרם הניאו-גיאו (Neo-Geo - Neo-Geometric Conceptualism/simulation), זרם שכלל אמנים שונים לחלוטין זה מזה שהביטו בעין אירונית על תהליכי המסחור של האמנות בכלל ושל אמנות הפופ בפרט, וביטאו את ביקורתם באמנות מופשטת או קונספטואלית, או בדרך של חיקוי פרודי.

יצירותיו[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]


ערך זה הוא קצרמר בנושא אישים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.