משתמש:איש תחזוקה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
משתמש זה אינו איש התחזוקה של האתר ואינו מבין בתחזוקת מחשבים הוא רק מזוהה בשם משתמש:איש תחזוקה ולא יותר מזה
משתמש זה אינו איש התחזוקה של האתר ואינו מבין בתחזוקת מחשבים הוא רק מזוהה בשם משתמש:איש תחזוקה ולא יותר מזה
תיבת כישורי שפה
en-1 This user has basic knowledge of English. (אנגלית)
he משתמש זה דובר עברית כשפת אם.
תיבות משתמש
משתמש זה הוא חסר כל ידע בטכנולוגיה
משתמש זה מאמין שוויקיפדיה מתנהלת לפי חוקי מרפי
משתמש זה מאמין שאם תדפוק את הראש שלך כל כך הרבה פעמים במקלדת היא תשבר בסוף!
משתמש זה מרגיש תסכול מול מחשבים ומתגעגע לימים שהיו מגישים עבודות כתובות בעט!
משתמש זה הוא אחד ששואל הרבה "אבל למה???"
משתמש זה היה נוהג לעשות בזמנו החופשי עמידת ידים אבל הוא הפסיק, ראו הוזהרתם!
משתמש זה התלהב מהרעיון של "תיבות משתמש" והוא הוסיף עוד אחת רק כדי לבדוק אם זה באמת עובד והתברר לו שכן אז הוא הוסיף יותר מאחת והרחיב את מסגרת תיבות המשתמש שלו, משתמש זה לא מבין למה אתם עדיין קוראים את תיבת המשתמש הזו, לא עדיף לעשות משהו מועיל יותר? (כמו לקרוא את תיבת המשתמש שאחריה או משהו כזה)
ככה אני, זה מה שאני חושב וזהו זה!
תבנית:משתמש המאמין באחווה יהודית ערבית
משתמש זה לא הספיק לתרום הרבה לוויקיפדיה את רוב העריכות הוא עשה בדף המשתמש שלו.
משתמש זה כותב את תיבות המשתמש שלו בגוף שלישי כי כך מקובל!
משתמש זה רוצה להיות אופטימי למרות שאין סיכוי
משתמש זה רוצה להיות סבלני, ועכשיו!
למשתמש זה יש דיעה אישית רק שאף אחד עדיין לא אמר לו מה היא


שלום לכולם!

מה שיש לי לומר זה רק:

"אני כאן בשביל ללמוד"

מי שיכניס את זה לספר החדש שלו בבקשה שיוסיף "קראתי את זה לראשונה בדף המשתמש של איש תחזוקה בויקיפדיה תחת רשיון GNU FDL והתבקשתי להוסיף את זה כציון מקור לפי חוק זכיות יוצרים והגינות מקצועית" במידה ומי שיכניס את זה לספר החדש שלו לא קרא את זה לראשונה כאן יכתוב מה שהוא רוצה (רק שלא יכתוב שהוא ראה את זה לראשונה כאן כי אז פירושו של דבר שהוא משקר ואני לא מוכן לתת יד לזה!)

אני מרגיש שעוזי ו. בדף המשתמש שלו קלע בהגדרותיו להרגשה שלי לגבי ויקיפדיה (לפי המעט שהספקתי לקרוא כאן). (חוץ מהמתמטיקה שלי אין מספיק מושג בנושא) כדי להזכיר לעצמי אני מעתיק את הדברים לכאן (הדברים נכתבו על ידי עוזי ו. והועתקו לכאן במסגרת רשיון GNU FDL התקף לגבי כל ויקיפדיה):

ויקיפדיה בעולם האידיאלי[עריכת קוד מקור | עריכה]

'פעם ראשונה אדם לומד ומבין ורץ לכתוב בויקיפדיה. פעם שניה לומד ותוהה: משטה הייתי בי שדימיתי מבין, הרי אינני מבין ולא כלום. פעם שלישית מבין ואינו מבין, פעם רביעית מבין את שלא הבין ואינו מבין את שהבין, וכן על דרך זה פעם אחר פעם. ואם ייגע הרבה וחזר הרבה עד ששוכח כמה פעמים חזר ויש לו סיוע מן השמיים, הרי הוא מתחיל להבין, וזו תחילתה של חוכמה'. מתוך 'עיר ומלואה', ש.י. עגנון, עם שלוש מלים משלי.

המטרה שאליה אנחנו צריכים לשאוף היא מבנה אנציקלופדי מסודר, ולזה יש שתי תכונות עיקריות: היקף ואיזון. התכונה הראשונה פירושה שערכים חשובים (וגם לא-כל-כך חשובים) יקבלו טיפול מסודר וממצה; לזה כולם מסכימים. על עניין האיזון יש פחות הסכמה, ואולי כדאי להרחיב קצת.

זו לא חוכמה לערום ידע. שם בחוץ יש כמות ידע שיכולה להספיק אפילו לשלוש ויקיפדיות, ועוד ישאר עודף. מה שהקורא מחפש כאן הוא ידע רלוונטי, ולא סתם ידע. פרטי מידע שאנשים רציניים חשבו שהם חשובים מספיק כדי להכלל באנציקלופדיה, ולא ספינים מתוכניות הטלוויזיה של אתמול בערב. מושגים מדעיים כמו-שהם-באמת, ולא כמו שמציגים אותם בשעור המבוא לתלמידי שנה א'.

ויקיפדיה בעולם שלנו[עריכת קוד מקור | עריכה]

צריך מידה לא מעטה של גאוה כדי להשתתף בכלל במפעל כזה, ובכל זאת - הנה אנחנו כאן. האם כל מי שכותב ערך מוכרח להיות מומחה בתחומו? האמת היא שכל כותב אפשר לראות כמומחה למשהו. רק מעטים הם מומחים בבניית ערך שלם, מן המסד לטפחות. אחרים יכולים להיות מומחים בבניית השלד, מומחים בהעברת צנרת, מומחים לבניית הקומה הראשונה (או מומחים לבניית הגג, ואפילו באוויר). "אחד המרבה ואחד הממעיט ובלבד שיכוון לבו לשמים" (ברכות, ה:)

"לא עליך המלאכה לגמור, ואין אתה בן חורין ליבטל ממנה" (רבי טרפון, פרקי אבות).

פטיש מסמר ניקח מהר, ויקיפדיה לבנות ויקיפדים ויקיפדיות![עריכת קוד מקור | עריכה]