משתמש:בן נחום/הצעות לתרומות ודיון על חשיבות תרומות ישנות/הצעות לתרומות חדשות לשבוע שהחל ב-24 במאי 2020

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף


1[עריכת קוד מקור | עריכה]

יהושבע סמט-שינברג, ‏"שישוב כבר מים התלמוד", השילוח, 19, אפריל 2020

הפעם מדובר בביקורת ספרות שכתבה ד"ר לספרות עברית.
כלומר, הרף המקצועי שלה גבוה יותר מ-90% מהביקורות הספרים שקיימים במאות ערכי ויקיפדיה, וזה אמור לעמוד אפילו בקריטוריוניים של יואב.

הביקורת הספרותית הנ"ל היא על הספר גוף שנתת בי (אני כתבתי), ולכן אני מציע:

א. להוסיף את הכתבה ל"קישורים חיצוניים" בערך על הספר.
ב. להוסיף בפיסקה "ביקורת על הספר" 2 או שלושה משפטים של ד"ר סמט-שינברג, שמתארים את "ייחודו התרבותי של הספר" נשוא הערך.
בן נחום - שיחה 12:39, 25 במאי 2020 (IDT)


אני חוזר פעם נוספת על הקריטריונים המצדיקים חשיבות ערך:

  • הספר נמכר בלמעלה מעשרת אלפים עותקים. יש להביא אסמכתה בדוקה לשיעור המכירות.
  • הספר זכה בפרס ספרותי מוכר
  • הספר הוא בעל חשיבות תרבותית או ספרותית יוצאת דופן – על כך צריך להעיד גורם חיצוני כלשהו – ביקורת בעיתון או באתר אינטרנט, כתבה על הספר או על הסופר הקובעת זאת בפירוש, וכיוצא בזה. טור ביקורת בעיתון יומי גדול המתייחס אליו בפירוט, יחשב כהוכחה לחשיבות ספרותית.

הספר הזה לא נופל לאף אחת מהקטגוריות הללו. זהו ספר שירה בן 93 עמודים , של אלחנן ניר שכתב שבעה ספרים וערך שבעה ספרים. הסיבה היחידה שהערך על הספר הזה נכתב היא משום שיש עליו מאמר בהשילוח. אתה מתעקש שלא ללמוד מה שאנו מנסים להסביר לך, וגם על הספר הזה אתן הבהרת חשיבות. --‏Yoavd‏ • שיחה 14:19, 25 במאי 2020 (IDT)

היי יואב,
קראת בכלל את הערך??? מופיע שם קישור ל"טור ביקורת בעיתון יומי גדול המתייחס אליו בפירוט" (ב"הארץ") דבר שכפי שציטטת לעיל "יחשב כהוכחה לחשיבות ספרותית". אז איך אתה כותב "הספר הזה לא נופל לאף אחת מהקטגוריות הללו"???
מעבר לזה, הדף הזה הרי נועד לדון החשיבות הקישור ל"השילוח", ולא בחשיבות של ערך ספציפי.
אבקש את רשותך למחוק את הדיון כאן, ולפתוח אותו מחדש אם וכאשר תובהר חשיבותו של הערך.
יש לך התנגדות? בן נחום - שיחה 21:00, 25 במאי 2020 (IDT)

בן נחום - לא זו בלבד שקראתי את הערך מספר פעמים, קראתי גם את הביקורת שאתה מתהדר בה בעיתון הארץ. אין לי מושג מאיפה אתה מצטט אותי " דבר שכפי שציטטת לעיל "יחשב כהוכחה לחשיבות ספרותית"." - אמרתי תמיד שיש לבדוק גם מי כתב את הביקורת ונתתי לך ארבע דוגמאות למבקרים ראויים. אתה מתעלם מכל מה שכותבים, ומצרף שברי ציטוטים כהוכחה לצדקת דבריך.

בנוסף - אם תהיה ישר עם עצמך - לא היית כותב את הערך אלמלא המאמר בהשילוח. אני חוזר ואומר שלערך אין שום הצדקה, ולכן ממילא לקישור לערך אין שום הצדקה. --‏Yoavd‏ • שיחה 23:56, 25 במאי 2020 (IDT)

שבירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

תשומת לב לשני הקישורים החיצוניים שצרפת לערך:

הספר באתר הוצאת הקיבוץ המאוחד:

פסקה ראשונה - "גוף שנתת בי, ספר שיריו הרביעי של אלחנן ניר הרואה אור בסדרת ריתמוס, עוסק בהתרוצצות האדם מול נפשו ואמונתו, בשבר ובתיקון, במתח בין גוף לרוח, ובכאבי המקום והזמן הזה. ספר זה, מצטרף לספרי השירה הקודמים שלו, שהפכו למעין ספרי תפילה ומסע עבור רבים המבקשים למצוא שפת עומק חדשה, מלאת כנות, חמלה והומור, לחיים אנושיים ויהודיים עכשוויים. "

תקציר הספר באתר "עברית":

פסקה ראשונה -"גּוּף שֶׁנּתַָתָּ בּיִ", ספר שיריו הרביעי של אלחנן ניר הרואה אור בסדרת ריתמוס, עוסק בהתרוצצות האדם מול נפשו ואמונתו, בשבר ובתיקון, במתח בין גוף לרוח, ובכאבי המקום והזמן הזה. ספר זה מצטרף לספרי השירה הקודמים שלו, שהפכו למעין ספרי תפילה ומסע עבור רבים המבקשים למצוא שפת עומק חדשה, מלאת כנות, חמלה והומור, לחיים אנושיים ויהודיים עכשוויים.

ההבדל היחיד שמצאתי שם הספר מנוקד באתר עברית. האם יש הצדקה לשני הקישורים?

הספר באתר הוצאת הקיבוץ המאוחד:

פסקה שניה: "מעטים המשוררים אשר הביאו עִמם תנופה רעננה כאלחנן ניר. העירוב המקסים בין תהומות התודעה לשיחות האדם ובין סכנות הטירוף לשבח הנורמליות, מאפיין את הספר בחן מיוחד. מתוך זהירות וצניעות, ומתוך בטחון שירי, זוכה אלחנן ניר בכתיבת ספר שירים מצוין ומלא קסם" (מתוך דבר השופטים, פרס קוגל לשירה, 2016)

תקציר הספר באתר "עברית":

פסקה שניה: "מעטים המשוררים אשר הביאו עִמם תנופה רעננה כאלחנן ניר. העירוב בין תהומות התודעה לשיחות האדם ובין סכנות הטירוף לשבח הנורמליות, מאפיין את הספר בחן מיוחד. מתוך זהירות וצניעות, ומתוך בטחון שירי, זוכה אלחנן ניר בכתיבת ספר שירים מצוין ומלא קסם" (מתוך דבר השופטים, פרס קוגל לשירה, 2016)

יש מילה הבדל - הדגשתי אותו. האם יש הצדקה לשני הקישורים?

וכן הלאה. --‏Yoavd‏ • שיחה 14:32, 25 במאי 2020 (IDT)

היי יואב,
נדמה לי שכבר הוסכם בינינו בעבר שהדף הזה מיועד לדון בחשיבות של הקישורים ל"השילוח".
המקום לדיון על חשיבות של קישור ל"עברית", הוא בדף השיחה של הערך שבנידון. בן נחום - שיחה 20:57, 25 במאי 2020 (IDT)

2[עריכת קוד מקור | עריכה]

אני כותב עכשיו את הערך האפולוגיה של מנדלסון: הולדת הפילוסופיה היהודית המודרנית, מכיוון שהוא "בעל חשיבות תרבותית יוצאת דופן".

הכתבה דלהלן מעניקה סקירה מקיפה ומעמיקה של הספר, ולפי המקובל מזה שנים בערכים על מאות ספרים - היא מתאימה להיכלל ב"קישורים חיצוניים" בערך:

משתמש:בן נחום
עוד מאמר של סטודנט לתואר ראשון??? Eladti - שיחה 12:29, 27 במאי 2020 (IDT)
נגד הכללת הקישור. מאמר דעה של סטודנט של כותב הספר, שכותב את דעתו האישית על הספר שכתב המרצה שלו. Dovno - שיחה 14:30, 27 במאי 2020 (IDT)
גם אני נגד. בוודאי כשיש כבר קישורים שנראים יותר מרחיבים, ולא איזה סיכום. emanשיחה 23:58, 27 במאי 2020 (IDT)

3[עריכת קוד מקור | עריכה]

אני כותב עכשיו את הערך אילון ירדן - מכיוון שנשוא הערך עומד בקריטוריונים לערך על אישיות (כסופר).

מציע להוסיף ב"קישורים חיצוניים" את המאמר דלהלן שלו שמבטא את תפיסתו המדינית ו/או משפט מסכם בגוף הערך, בפסקה "עמדותיו".

[:משתמש:בן נחום

כשאראה את הערך ושאר הקישורים החיצוניים שאמורים להיות בו ולהבהיר את חשיבותו, אוכל לשפוט אם המאמר המסויים הזה מתאים. Dovno - שיחה 18:19, 27 במאי 2020 (IDT)
בן נחום - אולי לך יש עודפי זמן בימים אלה, אבל לנו לא. באופן אישי לי יש מעט מאוד זמן שבועות הקרובים להקדיש למשימה הזו. אז אנא אל תבזבז אותו על דיונים היפוטתיים על ערכים שלא נכתבו. כל בדיקה כזו דורשת זמן. ולכם גם עיניין חשיבות הערכים בהחלט רלוונטית. אם יש ערך שיש ספר לגבי חשיבותו וסיכוייו לשרוד, אז חבל לבזבז זמן שאולי יהיה לשווא לבחון את הדברים.
כמו כן, אם המגמה שלך להציף את הוויקיפדיה בערכים רק בשביל שיהיה משכן לקישורים ל"השילוח" תמשך, יהיה צורך לדון גם בתופעה זו. emanשיחה 23:54, 27 במאי 2020 (IDT)

4[עריכת קוד מקור | עריכה]

אני מתרגם עכשיו את הערך Liel Leibovitz(אנ) מויקיפדיה האנגלית - מכיוון שנשוא הערך עומד גם בקריטוריונים שלנו בויקיפדיה העברית.

מציע להוסיף ב"קישורים חיצוניים" את המאמר דלהלן שמהווה תרגום וסיכום של המאמר שלו ו/או משפט מסכם בגוף הערך, בפסקה "עמדותיו".

משתמש:בן נחום
(א) אנא תקן את הקישורים.
(ב) לא הבנתי מדוע נשוא הערך עומד בקריטוריונים לחשיבות בויקיפדיה העברית. לא ראיתי דבר המרמז לכך בערך הדל בוויקיפדיה באנגלית. Dovno - שיחה 18:03, 27 במאי 2020 (IDT)
(א) מה אתה מתכוון ב"לתקן את הקישורים"? הערך בעברית עדיין לא קיים...
{ב) אם אינני טועה האיש מחזיק בתואר "פרופסור", ולפי הקריטריונים שלנו בויקיפדיה העברית זה מקנה חשיבות אנציקלופדית.
משתמש:בן נחום
  1. הקישור לערך באנגלית שגוי. הקישור למאמר ב"השילוח" שגוי.
  2. יש הסכמה שכל "פרופסור מן המניין" זכאי לערך. שנוי במחלוקת אם "פרופסור חבר" זכאי לערך (חלקם עוברים דיוני חשיבות או הצבעות מחיקה וחלקם נמחקים). במקרה הנוכחי, לפי הערך באנגלית: "In 2014, he was Visiting Assistant Professor". כלומר, פרופסור אורח, ובדרגה של "Assistant Professor", שלפי פרופסור#דרגות בפרופסורה זה מקביל למרצה בכיר במונחים בעברית. כלומר - בשנת 2014 היה מרצה בכיר אורח באוניברסיטת ניו יורק. כמובן שאם יש לך מקור שבו מובהר שאכן כיהן כפרופסור מן המניין באוניברסיטה כלשהי זה ישנה את התמונה.
  3. ולגבי המאמר: מה המקור לפיו אתה מסיק ששלוש הפסקאות בהן ישי פלג סיכם מאמר אחד של לייבוביץ' מהוות הצגה ראויה או רלוונטית של דעותיו? אולי המאמר המסויים הזה חריג מהאחרים שכתב? אולי זה מאמר ממש לא מייצג? יש לך את המאמר המקורי ולא הסיכום בן שלוש הפסקאות?
Dovno - שיחה 20:26, 27 במאי 2020 (IDT)
תודה Dovno!
1. תיקנתי את הקישורים.
2. לגבי החשיבות של הערך - תודה על הערתך, אתייעץ בעניין גם עם ויקיפדים נוספים.
3. אשאל אותך הפוך: למה לחשוב שזה מאמר חריג? וכי נמחוק כל מאמר מהערך על הכותב, כי "אולי זה מאמר חריג"?
4. המאמר המקורי באנגלית [כאן].
משתמש:בן נחום
עמדתי לכתוב שזה בשל שחשוב שמאמרים שמביאים יישקפו את עמדות האישיות עליה כותבים, ולפרט למה. אולם קראתי עוד פעם את הערך באנגלית וכן את המאמר אליו קישרת ועכשיו אני בכלל לא רואה את הרלוונטיות. לא מדובר בהוגה דעות, או באקדמאי שכדאי שערך עליו יפרוש את משנתו ואת עמדותיו. הוא חבר בצוות הכותבים של המגזין Tablet ובמסגרת זו פרסם במגזין מאמר דעה על יחסו של טראמפ למזרח התיכון. לא יותר ולא פחות. הוא עיתנאי ומבקר תקשורת. אין לנו שום צורך בערך עליו לקשר למאמרים המשקפים את דעותיו. זאת, כמובן, מעבר לשאלה של האם יש בכלל חשיבות אנציקלופדית במקרה זה, כפי שכתבתי למעלה.
בקיצור: אני נגד הוספת הקישור לערך זה, אם ייכתב. Dovno - שיחה 21:09, 27 במאי 2020 (IDT)

5[עריכת קוד מקור | עריכה]

חוזר על שאלתי מהשבוע שעבר, לאחר שהוכרה חשיבות הערך לגביו מוצעת התוספת:

דביר שוורץ, ‏"לקחת את הזהות ברצינות", השילוח, 8, פברואר 2018

מציע להוסיף ב"קישורים חיצוניים" בערך The Once and Future Liberal: After Identity Politics (אני כתבתי).

משתמש:בן נחום
אתה כותב "לאחר שהוכרה חשיבות הערך לגביו" - הנה ציטוטים מדף השיחה של הערך:
  1. בשלב זה לא התרשמתי שיש לספר חשיבות. דוד א. - שיחה 06:51, 21 במאי 2020 (IDT)
  2. כמה זמן לוקח לכתוב 500 מילים, כשהסיכום הוא בסופו של דבר ארבעה משפטים שבהם מופיע הביטוי "מנסה להסביר"? Keren - WMIL - שיחה 14:10, 21 במאי 2020 (IDT)
  1. מצטרף ל-Dovno. הספר עומד בקריטריונים שקבעה הקהילה, וזו ויקיפדיה העברית ולא הישראלית, ואין מקום לאבחנה בין ספר אמריקאי לספר ישראלי. Lostam - שיחה 14:16, 21 במאי 2020 (IDT)
  2. יש חשיבות בגלל שהוא עובר את סעיף 3. Euro know - שיחה 09:54, 23 במאי 2020 (IDT)

Lostam ו-Euro know תמכו בחשיבות, תוך התעלמות מלאה מהכתוב בשיחה "קריטריונים לחשיבות לספרים שיצאו לאור לראשונה בישראל" - כלומר הקריטריונים שנקבעו לספרים מפרידים במפורש בין ספר שיצא לאור לראשונה בישראל, וכמובן שהספר הזה לא עונה על כך - יתרה מכך, הוא אף לא תורגם לעברית וממילא לא יצא בישראל. דבריו " אין מקום לאבחנה בין ספר אמריקאי לספר ישראלי" בטעות יסודם .

דובנו אגב כתב "זו נקודה מעניינת ולא הייתי מודע להיסטוריית קביעת המדיניות. אני רואה שלאורך השנים עורכים שונים שינו (לפעמים על דעת עצמם, לפעמים לאחר דיון במזנון) את הקריטריונים, אולם זה בניגוד לנוסח שנקבע בזמנו בפרלמנט. אפתח על זה דיון במזנון. Dovno - שיחה 18:08, 21 במאי 2020 (IDT)"

בקיצור - התעלמת מדברי (אני מקווה שהבנת שאני סבור שאין לספר חשיבות) ומדברי לפחות עוד שני ויקיפדים. לדעתי גם דובנו בספק. --‏Yoavd‏ • שיחה 22:34, 31 במאי 2020 (IDT)