משתמש:בנימין/עיצוב 2012/כולל תיבת פורטלים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ברוכים הבאים לוויקיפדיה העברית!

ויקיפדיה היא מיזם רב לשוני לחיבור אנציקלופדיה שיתופית, חופשית ומהימנה, שכולם יכולים לערוך.
ישנם כעת 353,038 ערכים בוויקיפדיה העברית.


גרסת האתר למכשירים ניידים

ערך מומלץ

אלברט איינשטיין (14 במרץ 187918 באפריל 1955) היה פיזיקאי יהודי יליד גרמניה, מגדולי המוחות המדעיים בכל הזמנים.

איינשטיין נחשב לגדול התאורטיקנים, לצד אייזק ניוטון, אבי המכניקה הקלאסית. שמו הפך מילה נרדפת לגאונות. הוא זכה לפרסום עולמי ברבע הראשון של המאה ה-20 בזכות תורת היחסות אותה פיתח, אשר שינתה את מכלול הידע המדעי על מהותם של הזמן, המרחב, המסה, התנועה וכוח הכבידה וכן בזכות תרומותיו לתחומי מכניקת הקוונטים והמכניקה הסטטיסטית ולהסברת האפקט הפוטואלקטרי. בגין תרומתו הייחודית בנושא האחרון הוא זכה בפרס נובל לפיזיקה בשנת 1921.

מלבד השפעתו העצומה והמהפכנית בתחומי המדע, הייתה לאיינשטיין גם תרומה מכריעה לשימוש שנעשה בנשק גרעיני, בזכות תמיכתו ביוזמה שקידמה את פיתוחו בארצות הברית.

הידעת?

הסוס הנס החכם בפעולה
הסוס הנס החכם בפעולה
הנס החכם היה כינויו של סוס שחי בגרמניה בסוף המאה ה-19 והתפרסם ביכולתו לענות נכונה על שאלות בחשבון. התופעה נבחנה בידי ועדה של 13 מדענים בולטים, שאת בדיקותיה עבר הסוס בהצלחה, ולאחר מכן בידי הפסיכולוג אוסקר פונגסט. פונגסט מצא כי הסוס הגיב למעשה לסימנים תת-מודעיים שהעבירו לו השואלים, וזאת משום שהתקשורת החברתית בקרב סוסים תלויה בין השאר ביכולת להבחין בסימנים גופניים קלים כמו שינויי יציבה.

היום בהיסטוריה

בזיליקת פטרוס הקדוש
בזיליקת פטרוס הקדוש

אירועים בלוח העברי

מפת 12 השבטים
מפת 12 השבטים

חדשות ואקטואליה

מיקולאס אלקנה
מיקולאס אלקנה

נפטרו לאחרונה: ג'קי אלקיים, בוב גרהאם, נעמי פולני, ברנד הולצנביין, פיית' רינגולד, רוברטו קוואלי

תמונת היום

כרזת גיוס קנדית מתקופת מלחמת העולם הראשונה, הכתובה ביידיש וקוראת לגיוס יהודים לכוחות הצבא הקנדיים.
כרזת גיוס קנדית מתקופת מלחמת העולם הראשונה, הכתובה ביידיש וקוראת לגיוס יהודים לכוחות הצבא הקנדיים.

כרזת גיוס קנדית מתקופת מלחמת העולם הראשונה, הכתובה ביידיש וקוראת לגיוס יהודים לכוחות הצבא הקנדיים. בכרזה נראה חייל המסיר את כבליו של יהודי, האומר "שחררו מעליי את כבליי והפכתי לבן חורין, כעת אסייע לשחרורם של האחרים". מיד לאחר הכרזת המלחמה נפתחו תחנות גיוס בקנדה, שהייתה דומיניון של האימפריה הבריטית וכפועל יוצא חלק ממדינות ההסכמה, ותוך חודשיים התייצבו והתחיילו 32,000 חיילים. גיוס המתנדבים נמשך לאורך כל שנות המלחמה, ועד יוני 1917 התגייסו בהתנדבות 432,000 איש.


אודות ויקיפדיה

ויקיפדיה הינה מיזם אנציקלופדיה מקוון, אוניברסלי ורב לשוני אשר פועל על פי העקרון של מערכות ויקי. ויקיפדיה שואפת לספק לקוראיה תוכן חופשי, אובייקטיבי, ניתן לאימות, שכל אחד יכול לשנות ולשפר.

התוכן בוויקיפדיה מופץ תחת רישיון ייחוס-שיתוף זהה של קריאיטיב קומונס אשר מאפשר להעתיק ולעשות שימוש חוזר בתוכן האתר - גם למטרות מסחריות - בכפוף לתנאי הרישיון.

נכון לעתה ישנם 353,038 ערכים בוויקיפדיה העברית, מתוכם 725 הנם ערכים מומלצים.

השתתפות בעריכת ויקיפדיה

במיזם ויקיפדיה כולם יכולים לערוך את התוכן באופן מיידי, כל עוד נשמרים העקרונות והקווים המנחים שנקבעו על ידי הקהילה הויקיפדית.

לנוחותך, קיימים דפי הנחיות רבים לעבודה בויקיפדיה, בהם הדפים איך ליצור דף חדש, עריכת דף, העלאת תמונה, הוספת תמונה לערך. אל תהססו לשאול שאלות.


קהילת ויקיפדיה

נכון לעתה ישנם 1,159,325 חשבונות משתמש בוויקיפדיה העברית, מתוכם 3,413 חשבונות היו פעילים בחודש האחרון. כל העורכים בוויקיפדיה הנם מתנדבים בקהילה שיתופית. העורכים בוויקיפדיה חופשיים לפתח את התוכן באופן פרטני או לחלופין לתאם את מאמציהם במסגרת הפורטלים או חדר הצ'אט.

משוב על הערכים הקיימים יתקבל תמיד בברכה. דפי השיחה משמשים לדיונים על איכות התכנים ומסייעים לקהילה להמשיך ולשפר את הערכים.

מיזמי ויקימדיה

מטא-ויקי

תיאום מיזמי קרן ויקימדיה

ויקימילון

מילון חופשי

ויקיחדשות

אתר חדשות חופשי

ויקיספר

מאגר ספרי לימוד ומדריכים חופשיים

ויקיציטוט

מאגר ציטוטים חופשי

ויקיטקסט

מאגר טקסטים חופשיים

כתבו לנו משוב!

כותרת המשוב:

חיפוש: כיצד למצוא ערכים - בקשת ערכים

עזרה: עזרה - שאלות ותשובות - כל דפי העזרה - ארגז חול לניסיונות עריכה

פורטלים

מתמטיקה פיזיקה כימיה מדעי החלל טכנולוגיה
ביולוגיה רפואה גאוגרפיה מדעי החברה כלכלה
מדע המדינה היסטוריה דת יהדות ישראל
מוזיקה ספרות אישים ספורט אמנות

פורטל היום
לכבוד יום המורשת העולמית

פורטל המורשת העולמית הוא שער לכל הנושאים הקשורים בנושא. הפורטל מציג את אתרי המורשת העולמית מזוויות שונות ותוך התמקדות במדינות ובנושאים נבחרים, ומספק מידע אודות אופן פעולתם של ועדת המורשת העולמית והגופים המסייעים לה.

כל הפורטלים - פורטל אקראי