משתמש:האיש והאגדה/סדרות טלויזיה מי צריך?

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הקדמה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בויקיפדיה יש מאות ערכים על סדרות טלויזיה, סרטים וכדומה. ערכים אלה הם מיותרים לגמרי ואף טיפשיים במידה רבה.

מה התועלת אם בכלל?[עריכת קוד מקור | עריכה]

התועלת בערכים אלה היא אפסית, אם בכלל. הערכים בויקיפדיה נוצרו כדי לתת מידע אנציקלופדי. ובכן: המידע בערכים אלה הינם מידע על עלילות דמיוניות ושטויות, ואינו אנציקלופדי כלל ועיקר. התועלת היחידה באינפורמציה היא על טיבו של סדרה/סרט זה או אחר ועוד פרטים שוליים עליו. אני חושב שאין מי שסבור שויקיפדיה היא אתר לקיטלוג ודירוג סדרות טלויזיה, ודאי שאיננה אתר תקצירי סיפורת מטופשים של עלילות, מסעירות ככל שיהיו.

התוצאות ההרסניות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערכים האלה נוצרים בדרך כלל על ידי משתמשים אנונימיים/חדשים שחוץ מהיותם מעריצי סרט זה או אחר אינם מהווים מקור לתרומות חשובות בעלות חשיבות אנציקלופדית. אותם משתמשים נלעגים שיודעים לכתוב ערך על סרט שראו, אינם יודעים לתת מידע על מונח מדעי זה או אחר, ודאי שאינם יודעים לכתוב ערך טוב. בנוסף, הערכים מהסוג הגרוע הזה, מהווים מוקד משיכה עוצמתי לאנונימיים העורכים אותם ללא ידיעה בין ימינם לשמאלם (הרי הם ראו את הסרט הזה אז מי יודע יותר טוב מהם). המשיכה נובעת מהפרסום הרב של כל סרט כזה, כך שכל מי שראה את הסרט רואה את עצמו כמוזמן בכבוד לערוך אותו, שלא לדבר על כך שהוא אינו יודע כתיבה בויקיפדיה מהי. אותו טורף סרטים לעולם לא יוכל או לא ירצה לכתוב ערך דוגמת הערך סרט; אך לכתוב ערך על עלילה קדחתנית שנוצרה במוח של במאי מוכשר, יכול הוא גם יכול. לכתוב ערך על הבמאי המוכשר עצמו? זה לא בא בחשבון; להוסיף קישור אדום לשמו, את זה הוא יעשה ברצון.

כביצה טובענית מושכים הערכים האלה, משחיתים ביודעין ושלא ביודעין, וחלק נכבד מהניטור הנדרש, מהווים שינויים בערכים אלה. זמנם של ויקיפדים רבים טובים ותורמים, בו היו יכולים לתרום עוד משהו חשוב לויקיפדיה, מתבזבז על ניטור ערכים שטותיים ונלעגים, ואזהרת צופי סרטים משועממים על כל מיני ניסויים והשחתות בערכים בהם הם מרגישים בעל הבית. רשימת השינויים האחרונים של אנונימים מתעדכנת בויקיפדיה כל רגע, כשאחוז נכבד ממנו הוא על שינויים בערכי סדרות טלויזיה/סרטים. לויקיפדים רציניים גם קשה בדרך כלל לבדוק אם שינויים מסויימים בערכים האלה אכן צודקים/נכונים/לגיטימיים, כי לך תפריך דברים 'כדורבנות' פרי מקלדתו של המעריץ המשולהב של סרט אימה, כשאתה לא בזבזת את זמנך לצפות בסרט הזה אף פעם, ואינך מתכוון לעשות את השטות הזאת בעתיד, רק בגלל שמישהו עָרַך עֶרֶך בויקיפדיה.

לטובת ויקיפדיה היה עדיף אם ויקיפדיה היתה שוללת מכל וכל יצירת ערכים המונית/סיטונאית של סרטים/סדרות, או לפחות היו קריטוריונים מחמירים במיוחד ליצירת ערכים כאלה, והכנסת שינויים בהם, כולל הגנתם החלקית באופן קולקטיבי.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]