משתמש:יאיר דב/ערוץ לאומנות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קובץ:לוגו לאומנות.png
לוגו ערוץ לאומנות

ערוץ לאומנות הוא ערוץ יוטיוב אותו מפעיל רמי רחמיאל, המוביל קו אידאולוגי הרואה בלאומנות הציונית דרך להפוך את מדינת ישראל ואת עם ישראל למעצמה עולמית במאה ה-22. הערוץ מעלה סרטונים העוסקים בנושאים גיאופוליטיים הקשורים לישראל, למזרח התיכון, ליחסי ישראל ומדינות העולם, ולנושאים גיאו-פוליטיים כלליים.

בנוסף, הערוץ השיק אתר אינטרנט בלעדי המעלה מאמרים בנושאים החופפים לנושאים בהם עוסקים הסרטונים בערוץ היוטיוב.

בעל הערוץ אף כתב בנוסף שני ספרים העוסקים בתכנים בהם עוסק הערוץ, הראשון: "גאו-פוליטיקה" והשני: "המזרח התיכון ב-2025"

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערוץ לאומנות נוסד ב-8 בדצמבר 2016 "מתוך חזון לפתח קונצנזוס לאומני בישראל, להבנה עמוקה, יסודית וראליסטית של המבנה הגאו-פוליטי של העולם בכלל, ושל המזרח התיכון בפרט, במטרה להצעיד את מדינת ישראל שלב אחר שלב עד להפיכתה למעצמה אזורית, ובהמשך למעצמה עולמית".

הערוץ הוקם ומופעל על ידי רמי רחמיאל, יליד 1990 ובעל תואר ראשון בהיסטוריה באוניברסיטה הפתוחה. הסרטונים משלבים סקירה רוחבית על נושא הסרטון, תוך שילוב תצלומי וידאו הממחישים ומלווים את הסקירה.

נכון ליולי 2019 הועלו לערוץ קרוב ל-400 סרטונים העוסקים במגוון נושאים גאו-פוליטיים, הנהנים כ- 3,000,000 צפיות. כמו כן, עוקבים אחר סרטוני הערוץ כ- 20,000 מנויים.

תחומי עיסוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערוץ עוסק במגוון רחב מאד של נושאים גאו-פוליטיים שונים בכל רחבי העולם, מתוך רצון לעודד את העלאת המודעות לחשיבות העיסוק וניתוחי העומק בתחום הגאו-פוליטיקה האזורית והעולמית, כחלק מהפיכתה של מדינת ישראל למעצמה.

בין התחומים אותם סוקר הערוץ:

נושאים הקשורים למדינת ישראל[עריכת קוד מקור | עריכה]

חלק נכבד מסרטוני הערוץ עוסק בנושאים גאו-פוליטיים הקשורים במישרין במדינת ישראל, כמו: מערך הטילים הישראלי, מלחמת יום הכיפורים, העימות עם איראן, מתווה הגז, העברת השגרירות האמריקאית לירושלים ומשמעויותיה, ההכרה ברמת הגולן ומשמעויותיה, תוכנית המאה, ועוד. חלק נכבד מהסרטונים עוסק ביחסי המסחר והדיפלומטיה של ישראל עם מדינות שונות ברחבי העולם, כולל השימוש במאגרי הגז שהתגלו בשטחים הטריטוריאלים של ישראל לשם יצירת ברית ים תיכונית בין ישראל למדינות בדרום אירופה, וכן מכירת טכנולוגיית התפלת מי ים למדינות שונות הסובלות ממחסור במים שפירים.

נושאים הקשורים למזרח התיכון[עריכת קוד מקור | עריכה]

נתח נוסף מהסרטונים מוקדש לנושאים הקשורים לעניינים שונים במזרח התיכון, כמו: המלחמה בסוריה, המתיחות סביב הנפט במפרץ הפרסי, סקירה על חבל הבשן, המדינה האיסלמית (דעא"ש), ועוד. כמו כן סוקר הערוץ מדינות רבות במזרח הים התיכון, כמו: טורקיה, סוריה, ירדן, מצרים, סעודיה, עיראק, ועוד.

נושאים הקשורים להיסטוריה הגאו-פוליטית של העולם[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערוץ עוסק גם בנושאים גאו-פוליטיים השייכים להיסטוריה הקרובה והרחוקה, כמו מרד החשמונאים, קרב סטלינגרד, סקירת מלחמותיו וכיבושיו של אלכסנדר מוקדון, אוגוסטוס, הצלבנים, נפולאון, ועוד.

מאבקים בין מעצמות על[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערוץ מקצה מספר סרטונים למאבקים הצבאיים, הכלכליים והמדיניים שבין מעצמות העל של המאה ה-20 וה-21, כמו: מלחמת הסחר בין ארצות הברית לסין, הסכם ברטון וודס, המלחמה הקרה, ועוד.

נושאים כלליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מספר רב של סרטונים מנתח נושאים גאו-פוליטיים כלליים, כמו: ארבעת הנמרים של אסיה, סקירה על חברת לוקהיד מרטין ועל שוק הנשק העולמי, המשבר הכלכלי העולמי 2008, הסכסוך המצרי-אתיופי אודות סכר הרנסנס, רצח העם ברואנדה, חשיבות החזקת נושאת מטוסים ומסוקים, מהפכת פצלי השמן בארצות הברית והשלכותיה, לוחמת סייבר, ועוד.

בנוסף, מוקדשים מספר סרטונים לחיזוי תרחישים אפשריים הנוגעים לעתיד הקרוב והרחוק בהיבטים שונים, כמו התפתחות האוטומציה, ניהול קרבות חלל בין מעצמות, ועוד.

חוקרים עליהם מתבסס הערוץ[עריכת קוד מקור | עריכה]

ניתוח העובדות, המאורעות והתרחישים המוצגים בסרטוני הערוץ מבוססים בין השאר על מחקריהם וספריהם של ג'ורג' פרידמן, דוד פסיג ופיטר זיאהן.

אתר האינטרנט[עריכת קוד מקור | עריכה]

כהמשך לסרטונים, הוקם ב-2017 אתר אינטרנט המהווה פלטפורמה למאמרים העוסקים בנושאי כלכלה, ובנושאים גאו-פוליטיים שונים המחולקים לקטגוריות על בסיס אזורים: ישראל, המזרח התיכון, אפריקה, אירופה, אמריקה ואסיה.

ספרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מנהל הערוץ, רמי רחמיאל, הוציא לאור שני ספרים העוסקים בנושאים גאופוליטיים:

הספר 'גאופוליטיקה' עוסק בהסבר העידן המודרני מתוך ניתוח התהליכים ההיסטוריים בחמש מאות השנים האחרונות. חלקו הראשון של הספר עוסק בהיסטוריה אימפריאליסטית ומעצמתית, הוא סוקר את מאות השנים האחרונות מזווית הראיה של האימפריות שקמו בתקופה זו. החלק השני עוסק בניתוח העידן העכשווי, וביחסים בין ארצות הברית כמעצמת העל העולמית, ובין סין ורוסיה המתחרות עימה על מעמד זה. החלק השלישי עוסק בחיזוי מגמות עתידיות בהיבט הגאו-פוליטי.

הספר 'המזרח התיכון ב-2025' עוסק בחיזוי התהליכים הגאו-פוליטיים הצפויים במזרח התיכון בשנות העשרים של המאה העשרים ואחת, ותחזית לאפשרות למלחמה במפרץ הפרסי.

ניתוחים גאופוליטיים מטעם הערוץ שפורסמו בכלי תקשורת שונים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]