משתמש:יפעת ברעם/טיוטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

אליסה דור (ספיבק-רוכמן)

זמרת, תסריטאית, מפיקה.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולדה ב 1953 בבואנוס איירס, ארגנטינה.

למדה מוסיקה ופיתוח קול באקדמיה הלאומית למוסיקה ואומנויות הבמה בבואנוס איירס, ומוסיקותרפיה באוניברסיטה של המוזיאון הסוציאלי, בואנוס איירס. החלה כסולנית במקהלת ילדים בניצוחו של אדגרדו ארדס. בהמשך שרה כסולנית במקהלת נערות קורל פמנינו דה סאן חוסטו תחת שרביטו של מאסטרו רוברטו ססנטה. כבת טיפוחיו של המאסטרו,שרה תחת ניצוחו גם עם הרכבים שונים: המקהלה הלאומית של ארגנטינה, המקהלה הפוליפונית של סאן חוסטו, המקהלה הפוליפונית של מורון, והופיעה ברחבי העולם, בין היתר בטקס השבעת נשיא ארצות הברית ריצ'רד ניקסון, ובותיקן מול האפיפיור פבלו השישי. בגיל 17 הצטרפה להרכב הקולי היוקרתי "קונחונטו דה קמרה דה לה אסוסיאסיון וגנריאנה". במקביל, השתתפה כזמרת בפסטיבל שירי הילדים הראשון בטלוויזיה בארגנטינה.

בשנת 1974 הגיעה לישראל במסגרת התכנית השנתית "שירות לעם", ועבדה כסולנית במקהלת רובין בירושלים, תחת ניצוחו של סטנלי ספרבר. באותה שנה קיבלה מילגה ללימודי פיתוח קול אצל ג'ולייט מדיוני. בתום השנה, חזרה לארגנטינה.

בשנת 1977 עלתה לישראל.

בשנותיה הראשונות בארץ הופיעה במחזות זמר "ימים של מחתרת" ו"דוקטורים ממליצים לצחוק" עם שמעון ג'יגן. בהמשך חזרה להופיע כזמרת עם רפרטואר מוסיקלי דרום-אמריקאי בליווים של באלדי אולייר, אוסקר שר, תמיר הרפז וקלאודיו נדל. הופיעה, בין היתר, עם מרסדס סוסה בביקורה בישראל, וכן בתכניות טלוויזיה רבות. באותה התקופה נסעה מספר פעמים לסבב הופעות בארגנטינה. במקביל למדה משחק ב"תיאטרון הקומה השלישית" בהדרכתו של עודד בארי. עם תום הלימודים שיחקה במספר הצגות ילדים. בשנת 1985 כתבה והעלתה שתי הצגות ילדים: "תינוק בא לעולם" ו"בגוף ראשון", איתן הופיעה ברחבי הארץ.

בין השנים 1989 ל 1996 השלימה מסלולי לימודים מלאים כמנחת פסיכודרמה בסמינר הקיבוצים וכמנחת קבוצות במכון אדלר.

ב 1993 הפיקה את הפסטיבל הראשון למוזיקה לטינית בישראל - Feria Latina.

את דרכה בתחום הקולנוע והטלוויזיה החלה בשנת 1994 כתחקירנית, מפיקה בפועל ועוזרת במאי בהפקות של אשל תקשורת, מבית ג'וינט ישראל.

מאז כתבה והפיקה דרמות, דוקומנטרים, פיצ'רים, סרטי הדרכה וסרטי תדמית רבים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קטגוריה:תסריטאיות ישראליות קטגוריה:זמרות ארגנטינאיות קטגוריה:זמרות ישראליות קטגוריה:מפיקות ישראליות קטגוריה:עולות בשנות ה-1970