משתמש:יצחק

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

רעיונות.

לוויקיפדיה בעיות אמינות קשות שעל מנת לפותרן חייבים שתהיה לשונית למעלה בשם ערך בדוק בלשונית זו תהיה גירסה שנבדקה ע"י מומחים בתחום. כך תהיה האפשרות להשיג אמינות גבוהה עם עידכון ופיתוח מהיר של ויקיפדיה.

ניתן בערכים שנושאיהם במחלוקת ציבורית לשים שני ערכים מקבילים "צד א" ו"צד ב"

התבנית "הלכה" האומרת שויקיפדיה אינה מקור לפסיקת הלכה היא בעיתית ויש לחתור לסלקה מן הערכים ההלכתיים.

ככל שויקיפדיה תראה בציבור כאמינה יותר. ירצו יותר אנשים לשבש את הערכים (האלה ובכלל) לכן חייבים או לפתוח אפשרות עריכה בדוקה רק למשתמשים שמכירים אותם בתחום זה - יש לדעת מי האדם ולא רק מה שם המשתמש שלו.

פרטיות: האנונימיות יקרה, גם לי כמובן, אך אינציקלופדיה רצינית לא יכולה להרשות לעצמה טעויות גדולות והשחתות. את שם המשתמש האמיתי רק מספר מצומצם של אנשים צריך לדעת.

ביטחון מידע: אנשים עושים טעויות על כן ישנה בעיה מיידית בכך שישנם מפעילי מערכת אשר זהותם אינה ידועה. דוגמה לחשש קצת קיצוני: מפעיל מסויים מקבל כסף ממדינת אוייב ולכן הוא מספק מידע שנמחק מטעמי ביטחון לאוייב. יש גם דוגמאות קלות יותר.

פרטים אישיים: איני רוצה לספק הרבה מידע אך מכיון שאני סבור שעל מנת לדעת את אמינות הערך יש לראות מי כתבו אספק את המידע ההכרחי . למדתי מספר שנים בישיבות של זרם ישיבת מרכז הרב שרתתי בצה"ל וקראתי הרבה בחיי. את מקצועי, משפחתי, מקום מגורי וכו איני צריך למסור כרגע אז לא ארשום (שהמפקד/אישתי/נכדי/משיהו אחר לא יכעסו עלי)