משתמש:ישראל קרול

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ישראל קרול (1986 - 2 באוקטובר, 2012) נולד בחצור הגלילית למשפחה המשתייכת לחסידות גור. בתחילת שנות העשרים לחייו, יצא בשאלה ועזב את מסגרות החסידות בהן גדל והתחנך. את עיקר זמנו במהלך שנותיו האחרונות עשה בירושלים, שם בנה מחדש את חייו.

למרות החסך הרב בהשכלה כללית, השלים בכוחות עצמו פערי ידע רבים, נרשם ללימודים באוניברסיטה העברית ועבד בספריה הלאומית. תוך כדי שהוא מארגן מחדש את חייו, הקיף עצמו בחברים רבים. הוא היה פעיל בפורומים ומסגרות ליוצאים בשאלה ואף וסייע לאחרים ואחרות שעמדו בפני החלטות משמעותיות בבואם לשנות את אורחות חייהם, כפי שעשה הוא.

ישראל קרול תרם רבות לוויקיפדיה ומיזמי ויקימדיה שונים, הן כמשתמש רשום והן כאנונימי. הוא ערך בנושאים מגוונים, עסק רבות בתחומי ההיסטוריה ותולדות העם היהודי, וכן בסוגיות מורכבות הקשורות לתפר שבין דת וחילוניות. תרומתו לוויקיפדיה נבעה מאמונה גדולה בכוחה של זו להקנות ידע לכל החפצים בכך. על חשיבותה הרבה של הוויקיפדיה בעיניו ניתן ללמוד מדברים שכתב לויקיפד עמית:

איך ויקיפדיה שינתה את חיי?

לו היה זה דור קודם לכן - לא היה לי כל סיכוי, גדלתי בקהילה סגורה ומסוגרת, הרואה בעולם שמבחוץ איום קיומי. כל השכלה לא קיבלתי, ולמעשה לא ידעתי מאומה על הנעשה מחוץ לקצה אפי. אולם אז, יום אחד באוגוסט 2008, מעט אחרי שגיליתי לראשונה את האינטרנט - גיליתי את ויקיפדיה. שנתיים לאחר מכן, כשאני תלמיד מן המניין באוניברסיטה, וכשהתאקלמתי היטב בעולם שכלל לא הכרתי קודם לכן, ושהליכותיו היו כה זרות לי עד עתה - איני יכול שלא להיזכר מהיום ששינה את חיי, היום בו נפתח לי הצוהר לחיים, היום שבו הכרתי את ויקיפדיה.

ישראל קרול

ישראל קרול נפטר ב-2 באוקטובר 2012 והיה בן 26 במותו. הוא היה ויקיפד מסור, ישר, נאמן לדרכו, אמונותיו ועקרונותיו, שהקדיש מזמנו לבנייתה ושיפורה של אנציקלופדיה ששמה לה להנחיל ידע לכל וללא מחסומים. הערכים שכתב וערך יחד עם התובנות שהעלה בדיונים השונים, הם עדות לפועלו הרב כאן.

הוא ייחסר לכולנו, יהי זכרו ברוך.

ראו גם

קישורים חיצוניים

  • הרצאה שנשאה סו גרדנר, מנכ"לית קרן ויקימדיה, בהם היא מתייחסת לישראל קרול