משתמש:כ.אלון/טיוטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של כ.אלון.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של כ.אלון.

אז מה היה לנו כאן? סיכום זמני ומפוכח אודות פרשייה עגומה.

חבורת ילדים בעלי מיומנות טכנולוגית חברו ביניהם לצורך ביצוע פעולת תרמית והונאה. קריאה מעמיקה של חילופי הדברים ותגובות המעורבים, ביחד עם מסקנות חקירת הבירוקרטים ומסקנות חברים אחרים בקהילה, מצביעה על דפוס התנהלות מאורגן בלתי חוקי ובלתי מוסרי.

בתחילה בוצעה פעילות לצורך השגת מוקדי כוח והשפעה במערכת (למידת אופן פעולת המיזם וקבלת הרשאות נרחבות). בשלב הבא סומנה המטרה (בדיקת עירנות לכאורה), תוכננה דרך פעולה לביצוע התרמית(זיוף ערך), ובמקביל נקבעה גם תכנית מילוט (נגלה בעוד שנה אם לא ניתפס). כבכל התארגנות בלתי חוקית, בוצעו מהלכים בין המעורבים לתיאום עדויות מאחורי הקלעים (א דיבר עם ב שהתיעץ עם ג), השמדת והסתרת ראיות (מחיקת והסתרת התכתבויות מיילים, הוא חבר שלי ולכן לא גיליתי......), מתן עדות שקר (גיליתי את הזיוף לפי...., אני חושד ב.....), ושתיקה חלקית או מלאה בחקירה (כך עשיתי ואני מצטער. נקודה).

מכיוון שכבדרך כלל, פעילות בלתי חוקית נחשפת בשלב כלשהו ומסיבות שונות (כולל יסורי מצפון של המעורבים), הרי שגם כאן התגלתה התרמית ומבצעיה נענשו. דא עקא שמסיבה לא ברורה, לא בא לידי ביטוי ההיבט החינוכי-מתקן הכרוך בבסיסה של הענישה. הדבר בולט שבעתיים דווקא במיזם חינוכי מעיקרו ולאור גילם הצעיר של המבצעים. הילדים שזייפו היום ערך על שרתי ויקיפדיה וחוו סלחנות ממוסדת, עלולים להתדרדר למעשים חמורים יותר בעתיד, שסופם מי ישורנו. האם מי שהכלים בידו היום, לא יכה על חטא בעתיד, על כי כלי המניעה והחינוך היו בידיו אך למצער נמנע מלהשתמש בהם במלוא העוצמה?