משתמש:לחיים 2/יוסי שניאורסון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית

ישראל יוסף (יוסי) שניאורסון (נולד בט' בטבת ה'תשכ"ו) הוא איש עסקים חרדי-ישראלי, חסיד חב"ד.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שניאורסון נולד וגדל בכפר חב"ד ליוכבד וליקותיאל שניאורסון, דור שביעי לרבי שניאור זלמן מלאדי. למד בישיבת תומכי תמימים בכפר חב"ד ובישיבת תומכי תמימים מוריסטאון ונישא ב-1985 למירי שניאורסון, אשת תקשורת המשמשת כעיתונאית ומגישה ברדיו קול חי.

לשישה, מתגורר בכפר חב"ד.

פעילות עסקית[עריכת קוד מקור | עריכה]

את דרכו בעולם העסקים החל שניאורסון בשנת 1990, בהקמת מותג ביגוד לילדים בשם "אסתי'ס-מנדי'ס", שהפך בהמשך להיות רשת "קידי-שיק" לבגדי ילדים, הפונה למגזר החרדי והדתי. שניאורסון שימש כאחד השותפים בבעלות הרשת[1] עד למכירתה בשנת 2008, ובתקופת ניהולה של אשתו צמחה הרשת ל-18 סניפים, מהם אחד בניו יורק[2].

בפברואר 2006 מונה שניאורסון למנהל העסקים הראשי של שעיה בוימלגרין ומנכ"ל קבוצת בוימלגרין קפיטל, ממנה פרש במרץ 2007, מסיבות שאינן ידועות[3], שניאורסון תבע את בוימלגרין, בסכום של 1.8 מיליון שקל בטענה כי בוימלגרין הבטיח לו בעבר סכומי כסף ואחוזים מהאחזקות שלו ולא קיים את הבטחתו, אך בוימלגרין טען ששניאורסון הפר את חיוביו בהתאם לפסק הבוררות ביניהם, ולכן הוא אינו חייב לשלם לו[4].

ב-2007 הקים שניאורסון חברת נדל"ן B.S.L בשותפות עם חברת דיגל הציבורית בשליטת מאיר שמיר (מבטח שמיר) ויהודה לוי. בהמשך התמנה שניאורסון גם לנציגו ומנהל עסקיו של אלכסנדר גרנובסקי.

ביולי 2016 הודיע שניאורסון על התפטרותו מחברת B.S.L, על רקע החקירה שמנהלת רשות ניירות ערך נגד חברה אחרת בקבוצה.

בינואר 2018 הוגש על ידי פרקליטות מיסוי וכלכלה כתב אישום פלילי כנגד גרנובסקי ושניאורסון[5] בגין גניבה בידי מנהל, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים בתאגיד, רישום כוזב במסמכי תאגיד ועבירות דיווח לפי חוק ניירות ערך.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ פרסום ראשון: חתנו של בוימלגרין רכש את 'קידי שיק', באתר בחדרי חרדים, 10.04.2008.
  2. ^ מירי שניאורסון - כתבת פרופיל, TheMarker‏, 24 בפברואר 2008.
  3. ^ בעיתונות החרדית פורסם כי שניאורסון עזב את בוימלגרין בכדי לעמוד בראש קבוצת משקיעים, אשר בכוונתם היה להשקיע בארץ כ-100 מיליון דולר, אך הדברים בסופו של דבר לא הסתדרו.
  4. ^ יצחק דנון, ‏בוימלגרין: לא אפצה את שניאורסון, הוא השמיץ אותי, באתר כיכר השבת, 23.12.09
  5. ^ חשוד נוסף בפרשת ויליפוד: מנכ"ל BGI לשעבר יוסי שניאורסון אתר גלבוס 18.02.2016


קטגוריה:חסידי חב"ד קטגוריה:אנשי עסקים חרדים ישראלים קטגוריה:כפר חב"ד: אישים קטגוריה:מנהלים ישראלים קטגוריה:משפחת שניאורסון