משתמש:מי-נהר/ארכיון 1

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

הרצל

שלום לך. אני שמח לראות שיש מישהו שמתחיל לטפל בערך על הרצל, נקודה חלשה מאוד של ויקיפדיה העברית. לדעתי, אין כמעט טעם בכתיבת עצות לעורכים בדף השיחה, כי אין עורכים כאלו. אם מישהו מוכן לקרוא חוברת בת מאה עמודים על הרצל כדי לכתוב את הערך, סביר שהיה עושה זאת במשך 3 שנות קיומה של ויקיפדיה העברית. אתה יכול (ויותר ממוזמן) לערוך את הערך, בדיוק כפי שאתה עורך את דף השיחה שלו. בברכה, אחיה פ. 14:23, 16 יולי 2006 (IDT) אם אתה נזקק לאיזו עזרה טכנית אתה מוזמן לפנות אלי או לוויקיפדים אחרים בדף שיחתם (כולם ישמחו לעזור). אחיה פ. 14:23, 16 יולי 2006 (IDT)

אם אתה בעל ידע עליו, מה דעתך להרחיב את הערך ולהוסיף פרטים חשובים שלא מוזכרים בו? אבירם 16:57, 16 יולי 2006 (IDT)

בוןיקיפדיה נהוג לענות היכן שהשיחה החלה. גם אם אתה חדש, אתה מוזמן להוסיף לערכים אם יש לך פרטים בדוקים ע"פ מקורות מהימנים (לא להעתיק ממקורות, רק להסתמך עליהם). הוסף לערך, אני ואחרים נערוך זאת. בברכה, אבירם 17:06, 16 יולי 2006 (IDT)

תודה אנסה מי-נהר 17:07, 16 יולי 2006 (IDT)

עליות קדומות

צורם לי הצורה של תבנית העליות וההתיחסות הכללית כאן לנושאים של עלייה ו-התישבות. ראה מה שכתבתי בשיחת תבנית:עליות#שבירה- תצטרך לגלגל להגיע אלי. כפי שהבאת ממורנו היקר, היו הרבה עליות לפני "הציונות" ומה שחסרו בכמות השלימו באיכות. תרצה, יחד איתי, לעזור לפתח נושאים אלו?

שילוני 03:40, 17 יולי 2006 (IDT) אשמח מאד איש יקר אבל בימים אלה אני עמוס מאד לכן ניעזר שנינו ב"עקוב" אחרי הנושא וכשנוכל נתקן ונשפר , אני חושש שהשבוע זה לא יקרה - אשמח להיות בקשר בנושא זה .- תודה . מי-נהר 12:14, 17 יולי 2006 (IDT)

שורשים בויקיפדיה

נקודת ציון לעצמי לבחון מול הויקידפים ומול גורמים גינולוגים כקהילת שורשים משפחתיים בתפוז אפשרות של הוספת קטגוריה של רקע משפחתי של דמויות בעלי ערך בויקיפדיה ייתכן וזה יעמיס מידע על הערכים ויש מקום לעשות קישור מיוחד לערך כזה עבור דמויות אלה או עבור עצים עליהן הן מתקשרים כאשר דמויות בעץ להן יש ערך יהיה ניתן לקרוא עליהן בהרחבה .

וצ"ע .

ראול ולנברג

תודה על הוספת הקישורים, כולם יפים ומעניינים. שתי הערות - מה שעשית עם התמונה מיותר. תמונות לעולם תופענה מצד שמאל, והורדת כל הקישורים למטה תוך השארת שורות ריקות פגעה בערך. החזרתי הדבר למצבו הקודם. אצלי על המסך זה בסדר גמור. הערה שנייה - לא הבנתי למה מצאת לנכון לפרט את הקישורים גם בערך עצמו וגם בדף השיחה. אלמוג 05:26, 20 יולי 2006 (IDT)

גאונים

צריך לקצץ או לסגנן את רשימת הגאונים, היא לא יכולה להשאר כמו שהיא עכשיו - גוש של שמות. יחסיות האמת 03:35, 27 בפברואר 2007 (IST)

שלום לך - מדוע לקצץ ? הרשימה היא יחידה אחת קלה לסקירה זריזה ?

נ.ב. האם לא עדיף לנהל דיון כזה בשיחת הערך עצמו ??? מי-נהר 03:41, 27 בפברואר 2007 (IST)מי-נהר

ויש עוד סיבה לרשימה הארוכה , כי בהמשך ייתכן ויסדרו ויוסיפו ליד שמות אותם מנהיגי וראשי בבל את הדנים בהם שימשו בכהונתם וככה יתקבל סדר כרונולוגי מפורט של התקופה בה עוסק הערך.

או לכל הפחות לצד החשובים והמשמעותיים שבהם ואז אולי יהיה מקום להוריד את אלה שכיהנו רק תקופה קצרה לעניות דעתי הרשימה הנ"ל לא מפריעה למבנה הערך הנ"ל . אבל אני חדש פה יחסית אולי אינו מכיר את המקובל בכתיבת ערכים שכאלה ובכלל . מי-נהר 03:47, 27 בפברואר 2007 (IST)מי-נהר

אני אישית הייתי שמח למצוא בויקיפדיה רשימה כרונולוגית ברורה בכל ערכי התקופות הקיימות .

יכול להיות שיש מקום לכולם, אבל בוודאי שלא בצורת ההצגה הנוכחית, של 'גוש' אחיד של שמות, אני מבטיח לך שזה דבר שלא מקובל כאן. אולי אפשר להציג אותם בשלושה טורים. יחסיות האמת 03:51, 27 בפברואר 2007 (IST)

תראה אם אהבת את התוספת שלי (היא הייתה נראית יותר טוב אם כל השמות היו קצרים יותר). יחסיות האמת 03:56, 27 בפברואר 2007 (IST)


אני חושב שכמעט ברוב השמות לא כדאי לצמצם את השם כי המידע שמה מלמד ומקשר בין הדמויות האלו ואחרות ועוזר לזהות ולהבדיל בין כאלו שלהן שמות דומים אבל הם מתקופה אחרת

אבל אפשר לחלק את הרשימה שבצד שמאל יהיו ראשי ישיבת סורא ובצד ימין ראשי ישיבת פומבדיתא ובכך לחסוך את כל הסוגרים מה דעתך ? מי-נהר 04:00, 27 בפברואר 2007 (IST)מי-נהר

אפשר, בכל אופן נראה לי שאתה דווקא מסתדר היטב עם הממשק הוויקיפדי, כך שאני זמין בדף השיחה שלי, שלום. יחסיות האמת 04:07, 27 בפברואר 2007 (IST)

להתייחס לגאוני א"י ולחולשתו של המרכז התורני בא"י http://www.daat.ac.il/encyclopedia/value_menu.asp?text1=גאון מי-נהר 18:40, 15 במרץ 2007 (IST)

כללי פיסוק

ראיתי שהוספת רבות ערך עי"ש. כדאי רק לשים לב שעל פי כללי הפיסוק, סימן הפיסוק צריך להיות צמוד למילה הקודמת וריווח לאחריו. כך: "החינוך, ההגנה, העליה" ולא כך : "החינוך ,ההגנה ,העליה". בברכה, --אפי ב.שיחה • 21:06, 7 במרץ 2007 (IST)

מודה לך על ההערה מי-נהר 21:29, 7 במרץ 2007 (IST)

שיחה על אופן ניהול הדיונים

לנהל שיחה עם ויקיפדים על אופן ניהול דיונים והצבעות

סורר אי סדר שמביא לחוסר רלוונטיות לכתיבת רוב הדברים הנאמרים בדיון

צריכים לאפשר מצד אחד פורמט לדיון בצורה של שאלה ותשובה ומצד שני פורמט להצגת הטיעונים והנימוקים לעקרונות המועלים בכל דיון לפני השיחה לקחת דיון מסוים ולתת דוגמא איך הוא צריך להיראות .

סדר הדורות

להציע ל DMY להכין טבלת כרונולגיה של אישים לפי שנים עם צבעים .... כמו בשנים עבריות

אירועים בלוח העברי

י"ג בתשרי

רשימת שד"רים בתקופות שונות

צריך להחליט כמה מהדמויות לציין בכל תקופה ומה לציין מלבד שמם ?

לוחות שנה עבריים

מי-נהר שלום !
ראה תשובתי אליך + שאלה אליך ב-שיחת קטגוריה:שנים עבריות#בתחל'ס כדי לסיים את הדיון הארוך.
ראה את הערכים ב-קטגוריה:שנים עבריות מוקדמות - זו רק ההתחלה, ועל זה נוסיף עוד ועוד. נא הערותיך. דף משתמש שיחה 23:00, 5 ביוני 2007 (IDT)

DMY היקר שלום רב !

אתה עושה עבודה מרשימה הן באיכותה והן בכמותה, באמת כל הכבוד . אני מבקש שלא תכעס אם לא אצליח להתיייחס ולהשיב ולתרום מספיק לנושא זה אני מוגבל מאד מאד וגם את המעט לגבי אותם נושאים שכתבתי לעצמי שברצוני לתרום כאן אני מתקדם בקצב לא משהו לצערי . אשתדל להתייחס ולהמשיך לתרום לערכים במרחב הלוח העברי הנ"ל ככל שאוכל, אך אם לא עשיתי זאת אין זה מזלזול חלילה, אלא בגלל קשיים ומגבלות או כמובן הבנתי הדלה .בברכה ובהערכה רבה מי-נהר 23:35, 5 ביוני 2007 (IDT)

אני פשוט לא רוצה לעשות טעות גורפת - כי לוחות השנה שלי קיימים גם בוויקי האנגלית, בוויקי היידית ובקרוב גם בוויקי הספרדית. למשל הנושא של מחזוריות שנת השמיטה. זכור לי מבי"ס יסודי שזו מחזוריות של 7 * 7 + 1 = 50 שנים, ואילו אחד המשתמשים המבינים בנושא אמר לי שנוהגים במחזוריות של 7 שנים בלבד. מה נכון יותר ? דף משתמש שיחה 23:41, 5 ביוני 2007 (IDT)
אני בדיוק בודק כרגע ומנסה להעתיק לך אל הדיון שמה את המידע הרלוונטי שמצאתי באחד המקורות המרכזיים לושא זה (שערים ללוח העברי של רץ שר שלום) . מי-נהר 23:43, 5 ביוני 2007 (IDT)

תנאים ואמוראים כשד"רים

ראו שיחה:שד"ר.

עשרת הרוגי מלכות

לא ברור לגבי ר' חנינא סגן הכוהנים צריך להיות ר' חנניא בן חכינאי צ"ע מי-נהר 15:10, 11 ביוני 2007 (IDT)

לוחות שנה לועזיים-עבריים

מי-נהר שלום !
התחלתי ניסוי של לוחות שנה לועזיים-עבריים, ראה 2005, 1700. חטפתי על הראש מדוע העזתי להכניס ללוח את י"ז בתמוז, ומדוע אין שם את הרמדאן או את יום האישה הבינלאומי. אודה לך אם תביע את דעתך ב-ויקיפדיה:מזנון#לוחות שנה - תוכן.
אגב הכל התחיל ממחלוקת שהתעוררה בנושא מיקום לוחות השנה ויקיפדיה:מזנון#לוחות שנה - מיקום. מבחינת ההצבעה - אני כרגע במיעוט. אשמח שתרשום את דעתך גם בנושא זה. דף משתמש שיחה 10:20, 12 ביוני 2007 (IDT)

תודה רבה שהפנת את הדיון לתשומת ליבי , הגבתי בדיונים שמה מי-נהר 13:13, 12 ביוני 2007 (IDT)
תודה גם לך. דף משתמש שיחה 10:09, 13 ביוני 2007 (IDT)

חכמת הקיצור

ניסיתי לעקוב אחרי ההערות שלך בנושא שד"ר, אבל אני מתקשה מאוד כיוון שאתה מאריך ביותר בדבריך. אני מקווה שלא תראה את זה כחוצפה מצידי, אלא כנסיון אמיתי לביקורת בונה. נסה לכתוב בדפי שיחה בצורה קצרה ותמציתית. לא כל אחד ניחן במידת הסבלנות וישנה נטייה אנושית להתעלם מהערות ארוכות ללא קשר לתוכן. הערה טכנית קצרה: כדי שיהיה קל לזהות תגובות נהוג להזיח בעזרת : בתחילת הפסקה לתגובה ראשונה, :: לתגובה שניה וכו'. בברכה, ‏DGtal‏ 00:04, 21 ביוני 2007 (IDT)

אתה צודק זו באמת בעיה אבל מה אעשה ואני צריך להתווכח על הפרטים הרבים כי לא היה די בדברים הכלליים שכתבתי בתחלת הדיון . אנסה ללמוד ממך ולשפר את התגובות על פי "חכמת הקיצור" ובינתיים אחכה לתגובתך לדברים שכבר כתבתי בשיחה שמה שהם ברובם, ציטוטים. מי-נהר 00:21, 21 ביוני 2007 (IDT)
בהצלחה בדרכך החדשה. אציין שגם בציטוטים אפשר למעט. בתיאור מקורות מספיק לתת מינימום ולא להכביר במילים על חשיבות המקור (אנשים מבינים לבד שספר בהוצאת משרד הביטחון נחשב רציני וכו'). בברכה, ‏DGtal‏ 00:42, 21 ביוני 2007 (IDT)
ובאשר למחלוקת ביננו DGtal איש יקר, האם עתה תסכים עימי בנושא השד"רות ?
אין ספק שהיו שליחים, אבל אני עדיין מהסס להדביק את המונח שד"ר לאישים שבתקופת פעילותם לא היה מקובל להשתמש במונח הזה. אחכה להתפתחות הדיון לשמוע דעות נוספות. ‏DGtal‏ 01:00, 21 ביוני 2007 (IDT)
מה ומי קובעים שהיה מקובל להשתמש במונח זה ? האם לא קראת שבקודיפקציה הרומאית הם נקראו שלוחים כפי שהיהודים מכנים אותם, וככה גם בכתבי אבות הכנסייה??? הרי כבר אין לך ספק שר' עקיבא יצא בשליחות כשד"ר לכל דבר אז מה כאן דורש יותר הבהרה? אני מצטער אבל מכאן ולהבא חובת ההוכחה כדי לסתור את דברי היא עליך וידך על התחתונה. כי אני הבאתי סימוכים מלאים ומוסמכים לכל דברי ואילו אתה רק מתאר רושם שקיים אצלך. מי-נהר 01:07, 21 ביוני 2007 (IDT)
אל נא תתרגש מדברים שאני כותב בשעות לא שפויות. אעיין אי"ה מחר או מחרתיים בדבר מחדש. ‏DGtal‏ 01:10, 21 ביוני 2007 (IDT)
כנ"ל אליך, התכוונתי לומר גם לגבי מה ואיך שאני כתבתי , אכן ניכר בך שכל כוונותיך הם לטובה.מי-נהר 01:12, 21 ביוני 2007 (IDT)

עמרם בן דיוואן

צריך ךשפץ אץ הערך הנ"ל בלנ"ד מי-נהר 17:21, 22 ביוני 2007 (IDT)

עוד פעם זוממים נגד הלוח העברי

נא עזרתך ב-שיחת קטגוריה:לוחות שנה#הערות. תודה . דף משתמש שיחה 21:29, 23 ביוני 2007 (IDT)

כאחד שיזם לא מכבר דיון על כך שיהיה ערך לכל שנה בלוח העברי (דבר שהסתיים בפשרה של ערכי מאות לשנים עבריות מוקדמות) טרם הבנתי למה אתם מתעקשים שבלוח לועזי יופיעו תאריכים עבריים, אדרבא, זה מחליש את עמדתנו, שנים לועזיות אמורות לייצג מידע גלובלי ושנים עבריות מידע יהודי. בברכה, ערכן 03:58, 25 ביוני 2007 (IDT)

אני לא מתעקש שיופיעו תאריכים עבריים בערכי השנים הלועזיות , אני רק טוען שלא ניתן לטעון בהצגתם במסגרת פורמט של לוח שימושי שכבר קיים ומוכנס לערך שזה נובע מחוסר ניטרליות. הדבר היחידי אותו ניתן לטעון הוא נגד ציון החגים בלוח העברי בתוך הערך הלועזי בשעה שאת החגים הלועזיים נדמה לי שלא ציינו בלוח , אולם אני מעריך שהברירות כרגע היו או שלא יהיה לוח בכלל (כי הלוח הקיים הוא אחיד מבחינת ההגדרות שאני לא מבין בהם ) או שיהיה הלוח הקיים וככזה זה לא נורא . בוודאי שהכי נוח והגיוני הוא שיהיה בכל ערך גוגריאני רק את הלוח והנתונים שלו אך יש צורך גם בסנכרון בין הלוחות ובראש ובראשנה בין הלוח העיברי ללוח הגורגיאני . כאשר יטרח מישהו וימציא פתרון לסנכרון זה באופן שלא מחייב הצגת הלוח העברי באותה טבלת לוח של השנה הגורגיאנית כזו שדי יהיה בלחיצה למעבר ללוח הסנכרון או ללוח המקביל אזי אינני חושב שיהיה מי שיתנגד להסרת הלוח העברי מגוף הערכים הגורגיאנים. ובינתיים זה הכל או כלום אלא אם כן אינני מבין נכון את הסיטואציה . מי-נהר 13:34, 25 ביוני 2007 (IDT)

ספרן הוא לא היסטוריון

הורדתי את החיבור הבלתי מדוייק בעליל הזה. בברכה, ‏DGtal‏ 14:59, 28 ביוני 2007 (IDT) לא ציינת מה בדיוק הורדת מהיכן אולם אני משער שמדובר בקטגוריה של היסטוריון. אני מבקש תשחשוב שוב בטרם נעלה את הנושא הזה לדיון במזנון , שים לב שלא נטען בשום מקום שספרן הוא היסטוריון אבל בקטגורויות נוהגים לציין מחוץ לקטגוריה קטגורויות נוספות שקשורות בזיקה מהותית לנושא הקטגוריה. כאשר אנשים פונים לקטגוריה כדי למצוא דמויות שעסקו וגילו בקיאות רבה במחקר ההיסטורי הרי שדמויות של ביבליוגרפים בולטים כאלה הן דבר מתחייב ונדרש מה עוד שהם מוצגים בדיוק כפי מה שהם . זכור שהביטוי הוא רק סימו ולא המהות (הסיבה) . וכאן המהות שעל הפרק היא ה-מחקר ההיסטורי שבו החלק של הפרשנות חשוב כמו החלק של איתור ובירור המידע הגולמי אותו מפרשים וככזה מקומם של הביבליוגרפים הבולטים שייך ויעיל לטובת המבקשים ללמוד את הצמצים דרכם זורם המידע ההיסטורי. מה עוד שגם הביטוי היסטוריון וגם הביטוי ביבליוגרף הינם ביטויים מצמצמים שרק מצביעים על משהו גדול יותר במקרה של האישים עליהם נכתבים כאן ערכים. מי-נהר 15:40, 28 ביוני 2007 (IDT)

לענ"ד בכלל יש בויקיפדיה בעיה בה יש קטגוריות מקבילות שמטשטשות את התמונה השלימה בגלל ריבוין ודימיונן, אני חושב שבעתיד יצטרכו לעשות מתקפת איכות מסודרת על סנכרון יעיל של הקטגוריות באופן שישמור על ההבחנה וההבדלה בין המושגים אולם ישייך קטגוריות לקטגוריות ראשיות יותר בצורה של עץ בה תיהיה זרימה מן הכלל אל הפרט וככה גם לא יידרש כפל מיותר וגם לא יהיו פערי מידע עקב מרחבים מקבילים ומבלבלים. בשלב זה ההקשר נוצר בצורה "אקראית" כלומר בהתאם להתפתחות לא מסודרת . מי-נהר 15:45, 28 ביוני 2007 (IDT)
השאלה שעל הפרק היא כזו - לא בכל ערך של חוקרי ההיסטוריה מצוין שהם היסטוריונים, ניתן להבין זאת לאור ההגדרה של המושג היסטוריון. הגדרה הזו מצמצמת את מספר האישים שהם חוקרים בולטים בתחום ההיסטורי שיכולים להיות מוצגים בקטגרויה אחת של כל חוקרי ההיסטוריה . מצד המחקר ההיסטורי ראוי קודם כל לכלול בקטגוריה אחת את כל החוקרים הללו (אפשר גם לחלקם לפי תחום התמחותם). כאשר ניתן להציג בתת קטוגריה בין היתר גם קטגוריה של היסטוריונים. היות ולא רציתי לעשות מהומה ולא רעידת אדמה במבנה הקיים מה עוד שכללו כבר רבים תחת הקטגוריה של היסטוריונים, לכן בחרתי בפיתרון של קטגורית משנה של חוקרים הכלולים בקטגוריות אחרות להן זיקה ישירה למחקר ההיסטורי ואשר חלק מהאנשים המופיעים בהם הם חוקרים בולטים בתחום זה . מי-נהר 16:07, 28 ביוני 2007 (IDT)
הערך על פרופסור ישראל מ' תא-שמע למשל אינו מזכיר אותו כהיסטוריון וכמובן לא משייך אותו לקטגוריה זו, מדוע ייפקד מקומו של חוקר היסטרויה אחד ממקומו למשל של שמואל ספראי חוקר היסטוריה שהוא מוגדר גם כהיסטוריון?
בסדר אני רואה עכשיו שיש קטגוריות לחוקרים לפי תחומם - הצלחתי לא להבחין בכך למרות שחיפשתי אחר סדר שכזה . אם כך ניתן לאתר חוקרים לפי תחום המחקר ואני חוזר בי ומודה על טעותי מי-נהר 16:15, 28 ביוני 2007 (IDT)
התכוונתי לזה. המתודולוגיות, המטרות והכלים של ביבליוגרפים שונות מאוד מאלו של היסטוריונים והקשר ביניהם קלוש לעניות דעתי. אם מישהו הוא היסטוריון, אז הפתרון הפשוט והמדוייק הוא להוסיף אותו לקטגוריית ההיסטוריונים (או לקטגוריית משנה מתאימה). אין צורך ב"מהומות" על לא מאומה.
באופן כללי, אם אתה בטוח שיש קשר לא היררכי בין קטגוריות, מומלץ להוסיף קישור של "ראו גם" בדף הקטגוריה. בנושא הכללי של קטגוריות, אני מסתדר איתן טוב מאוד ומצליח להבין את ההגיון שבהן, אם כי תמיד יש מקום לשיפור. ‏DGtal‏ 16:17, 28 ביוני 2007 (IDT)
השימוש ב"ראו גם" הוא הצעה טובה לתיקון ושיפור תוך כדי תנועה- תודה. באשר לאופן ההצגה ההיררכית של הקטגוריות בויקיפדיה ובכן אני לא מספיק מעורה כדי לחוות דיעה עניינית בנושא וכנראה זה שאני כבר מספר חודשים פעיל בויקיפדיה ובכל זאת נתקל בבעיה של איתור מידע באמצעות שימוש בקטגוריות הוא לא דוגמא לבעיה בויקיפדיה אלא למוגבלות אישית מצידי. מי-נהר 16:22, 28 ביוני 2007 (IDT
ובאשר להבדל בין ביבליוגרפים להיסטוריונים, מעולם לא טענתי שמדובר בדברים דומים, אלא ששניהם מרכיבים את המחקר ההיסטורי מה עוד שההיסטוריונים נזקקים לעבודת הביבליוגרפים ובמידה מסוימת היות ועבודת הביבליוגרף עוסקת במידע עובדתי לעומת ההיסטוריון שעוסק בפרשנות ותיאוריה ועל אף ערכו הרוחני של עבודת ההיסטריון הרי שערכו החומרי של עבודת הביבליוגרף במידה מסוימת רלווטית ואמינה יותר ולכן ראויה להיות כלולה לצד עבודת ההיסטוריון אם כי בהבחנה ממנו תחת קטגורית על של תחום המחקר ההיסטורי.ולגבי הנובע מכך בהקשר הויקיפדי כבר דנו בפסקאות הקודמות מי-נהר 16:28, 28 ביוני 2007 (IDT)
אם אתה לא מצליח להיעזר בקטגוריה, זה כן בעייה של ויקיפדיה, כי אנחנו מנסים לתת גישה נוחה למחפשים. מכיוון שאתה היחיד ששמעתי עד היום ממנו שהוא לא הסתדר עם זה, אני חושש שיהיה קשה לפתור עבורך את בעיית הנגישות הזו. אני מציע שתנסה לסייר בקטגוריה:אנשים לפי מקצוע כדי לראות איך זה בערך מסודר ואולי זה יעזור. אין לי פתרון ממשי, אבל תמיד מנסים לשפר.
באשר לקשר בין המקצועות, הרי שהיסטוריות נזקק גם לארכיונאים לצורך תעודות, למו"לים לצורך הדפסת מחקריהם, לנדבנים לצורך קבלת מלגות וכו'. כל מקצוע נזקק לבעלי מקצוע אחרים, אבל ההבדלים משמעותיים דיו ליצור הפרדה משמעותית. בברכה, 16:32, 28 ביוני 2007 (IDT)
הדוגמאות אינן מתאימות כי הנ"ל לא מפיקים מחקרים היסטוריים , לעומתם יש ביבליוגרפים שתרומתם למחקר ההיסטורי היא עצומה כלומר בהקשר למפעלם הספרותי כחוקרים, שהוא באופן אישי בקנה מידה משמעותי וככאלה אי אפשר להתעלם מהם כחוקרים ולזה התכוונתי , אולם כפי שציינתי השתמשתי במושג ביבליוגרף לא בגלל שהוא שעמד לנגד עיני אלא כדי לפתור בעיה שחשבתי שחוקרים רבים נפקדים מהקטגורות הראשיות, אולם כפי שציינתי עמדתי על טעותי שכן יש לכל תחום ותת תחום מחקרי קטגוריה משלו (לפחות אמור להיות) , ולכן אין צורך בפתרון שנקטתי אלא פשוט לשייך את האישים לקטגורית החוקרים בתחומם.מי-נהר 16:41, 28 ביוני 2007 (IDT)

ריקון קטגוריה

אם צריך למחוק קטגוריה, אנא השתמש בשירותי וק:במ. ‏DGtal‏ 22:51, 1 ביולי 2007 (IDT)

אני מקווה שלא אכפת לך שאני שואל

מאיפה הידע שלך לגבי יערי? Etaicq 16:13, 2 ביולי 2007 (IDT)

אני מבין שאתה שואל לגבי הערך אברהם יערי זה בסדר שאתה שואל ואענה לך אולם אשמח לדעת מדוע אתה שואל ? מי-נהר 18:39, 2 ביולי 2007 (IDT)
אני רציתי לתרום לערך אך בחיפוש בגוגל לא מצאתי הרבה מידע בנושא. בברכה, Etaicq 19:34, 2 ביולי 2007 (IDT)

בעיקר לקחתי חומר מהמקורות הבאים :

  • לכסיקון האישים של ארץ ישראל 1799-1948 בעריכת יעקב גולדשטיין,יעקב שביט,וחיים באר .
  • האנציקלופדיה לחלוצי הישוב של תדהר
  • קטלוגים של האוניברסיטאות
  • אתר דעת
  • ידע אישי

מי-נהר 19:39, 2 ביולי 2007 (IDT)

תודה על התגובה המהירה הזו. Etaicq 19:59, 2 ביולי 2007 (IDT)

יהושע ילין

שלום. כדאי להרחיב את הערך, כי במתכונתו הנוכחית חשיבותו לא ברורה כלל ועיקר. קצרמרותו רק מדגישה את הצורך הנוכחי במחיקה, שאני מקווה שייעלם. בברכה, ירוןשיחה 17:01, 13 ביולי 2007 (IDT)

הערך בעבודה כשאוריד את תבנית "הערך בעבודה" ממנו יהיה אפשר לבחון האם הוא אכן קצרמר שחשיבותו אינה ברורה . נתראה עוד שבוע .... שבת שלום מי-נהר 17:04, 13 ביולי 2007 (IDT)

כשביקרתי בו לא הייתה בו תבנית בעבודה. סליחה, ירוןשיחה 17:08, 13 ביולי 2007 (IDT)
ייתכן ואם לא היית מעיר לי הייתי שוכח לשים אותה ועל כך ועל עירנותך אני מודה לך , וכמובן קצת סבלנות מי-נהר 22:28, 14 ביולי 2007 (IDT)

עוד בענין שנים עבריות

ב שיחת קטגוריה:שנים עבריות