משתמש:מלך החלווה/ארגז חול

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של מלך החלווה.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של מלך החלווה.

כאן מתקיימת הכנה להצבעה בפרלמנט בנוגע לחשיבות וזכאותם לערך משלהם של כבישי ישראל המקומיים והאזוריים.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

בדיונים המקדימים שנערכו במזנון ומהווים המשך לדיון בדף השיחה של הערך "כבישי ישראל" הוחלט על קביעת מדיניות חדשה וגורפת שתחליט על חשיבותם וזכאותם לערך של כבישי ישראל המקומיים והאזוריים.

הצעה[עריכת קוד מקור | עריכה]

להבהרה:
לכל אורך הפסקה הבאה, כשמדובר בכבישי ישראל, כביש ארצי מוגדר ככביש שמסומן בסימון הכבישים הרשמי במספר חד-ספרתי או במספר דו-ספרתי (כביש 5 וכביש 90, לדוגמה), כביש אזורי מוגדר ככביש שמסומן בסימון הכבישים הרשמי במספר תלת-ספרתי (כביש 443, לדוגמה) וכביש מקומי מוגדר ככביש שמסומן בסימון הכבישים הרשמי במספר ארבע-ספרתי (כביש 5710, לדוגמה). זאת, כפי שהוגדר בערך כבישי ישראל. אפיונו של כביש מחוץ לישראל ככביש ארצי, אזורי או מקומי, ייקבע על פי הגדרות המדינה שבה נמצא הכביש. אם הגדרות כאלו לא קיימות, הן תיקבענה על פי רמות שונות של מאפיינים בסימון הכביש (כגון, כמותם והימצאותם של אותיות ו/או מספרים בסימון הכביש).

לאחר דיון מקדים שנערך בדף השיחה של הערך "כבישי ישראל" שהחל החל מאפריל 2018 וחודש בדצמבר 2018, ולאחר דיון המשך במזנון, הוחלט לקבוע מדיניות חדשה וגורפת עבור זכאותם וחשיבותם של כבישים בעולם בכלל וכבישים מקומיים ואזוריים בישראל בפרט (כבישים ארציים בישראל הוחרגו מהדיון). יש לציין שעל פי רוב אפשרויות ההצבעה, הכללים החדשים יחולו הן על כבישים שאין עליהם כעת ערך והן על כבישים שיש עליהם כעת ערך, ואילו על פי אפשרות 4, הכללים החדשים יחולו להבא, בעת כתיבת ערכי כבישים חדשים, אך לא לגבי ערכי כבישים קיימים.

להצעה יש חלק אחד שייקבע בשיטת שולצה, ולו 7 אפשרויות בחירה:

  • א - כל כביש מקומי ואזורי בעולם זכאי לערך, כל עוד יש לגביו מקור רשמי ומוסמך מטעם משרד התחבורה המקומי, כדוגמת "מפות תחומי אחריות של רשויות תמרור מקומיות מאתר משרד התחבורה", בישראל. אם לא קיים משרד תחבורה מקומי או שאין בנמצא שום סימון כבישים רשמי, ניתן להסתמך גם על "Google Maps" כמקור.
  • ב - כל כביש מקומי ואזורי בעולם זכאי לערך, כל עוד יש עליו מקורות איכותיים, מרובים ובלתי-תלויים, כלומר, נוסף לקיומו של הכביש במפה מוסמכת, נדרש בערך לפחות מקור אחד איכותי שאינו תלוי בה.
  • ג - כל כביש מקומי ואזורי בעולם זכאי לערך, כל עוד יש עליהם מידע משמעותי שלא מופיע במפות.
  • ד - כל כביש ארצי ואזורי בעולם זכאי לערך. ניתן לכתוב ערך על כביש מקומי, אך במקביל חובה לפתוח דיון חשיבות בדף שיחת הערך. לאחר שבוע מפתיחת דיון החשיבות, אם מעל 50% מהמשתתפים יתמכו בהשארתו, הוא יישאר, ואם לא - הוא יימחק. כאמור, כביש ארצי ואזורי זכאים לערך ללא כל דיון מקדים.
  • ה - השארת המצב הקיים - אין מדיניות קבועה. ניתן לנהל דיוני חשיבות ביחס לכבישים כמו בכל תחום אחר.
  • ו - כל כביש מקומי ואזורי בישראל זכאי לערך, בתנאי שיש עליו מידע משמעותי שלא מופיע במפות.
  • ז - כל כביש מקומי ואזורי בישראל זכאי לערך, כל עוד הוא קיים במפת סימון הכבישים הרשמית והמוסמכת מטעם משרד התחבורה ("מפות תחומי אחריות של רשויות תמרור מקומיות מאתר משרד התחבורה").

איסוף חתימות לתמיכה בנוסח ההצעה השני[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. בעד מלך הצבים - שיחה 21:02, 7 בינואר 2019 (IST)
  2. בעד אופק ~ מה שכיף כאן ~ חבל שאין יחבל! 21:08, 7 בינואר 2019 (IST)
  3. בעד נרו יאירשיחה • ד' בשבט ה'תשע"ט • 00:43, 10 בינואר 2019 (IST)
  4. בעד Shinaimm - שיחה 22:21, 10 בינואר 2019 (IST)
  5. בעד מי-נהר - שיחה 22:23, 10 בינואר 2019 (IST)
  6. בעד אביתר ג'שיחה • 12:48, 13 בינואר 2019 (IST)