משתמש:מרדי.ב.

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

מילבת[עריכת קוד מקור | עריכה]

מילבת היא עמותה ציבורית למען אנשים עם צרכים מיוחדים.

מילבת היא עמותה ציבורית ללא כוונת רווח (ע.ר.) מסייעת לשיפור איכות החיים ושילובם בחברה של ילדים, מבוגרים וקשישים עם מגבלה ברמת תפקודם באמצעות סביבה טכנולוגית מותאמת.

הוגי ומייסדי עמותת מילבת הם המהנדס דניאל ברק ממכון ןויצמן ופרופסור רפי רוזין ז"ל שהקים את יחידת השיקום בבית החולים תל-השומר.

מילבת זוכת "אות הנשיא למתנדב" פועלת בכל רחבי ישראל משנת 1981 ומעניקה שירותים ייחודיים ומותאמים אישית. מודל הפעילות בעמותת מילבת ייחודי. במילבת צוות מקצועי הכולל מרפאים בעסוק, קלינאי תקשורת ופיזיוטרפיסטים. הצוות מעניק יעוץ אוביקטיבי לבחירת אביזרי עזר כמענה לבעיה התפקודית של כל אדם. . במקרים בהם לא מצוי פתרון מסחרי מתאים, מתנדבי מילבת: מומחים מתחומים שונים מפתחים ויוצרים בהתאמה אישית את האביזר הנחוץ בהתנדבות מלאה.

מילבת הקימה מאגר מידע אינטרנטי לאומי "עזרים" המספק מידע בשפות עברית, ערבית ורוסית על יותר מ 17500 אביזרי-עזר. מילבת פיתחה והשיקה אפליקציה סלולרית ראשונה מסוגה בעולם וחינמית למניעת נפילות קשישים Milbat home.

מילבת מעורבת בפעילות ציבורית ענפה, בוועדות מייעצות למוסד לביטוח לאומי, בנציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות במשרד המשפטים ובפרויקטים לקידום תחומים שונים כגון: טכנולוגיה מסייעת, נגישות, מיגון חירום לאנשים עם צרכים מיוחדים, שיפור איכות חייהם, העלאת המודעות של צוותים רפואיים לצרכים של אנשים עם מוגבלות ועוד.

פעילותה ותרומתה הייחודית של מילבת זוכה להכרה ולהערכה רבה מצד אנשי רפואה, רווחה וחינוך ומאלפי אנשים שנעזרו בשירותיה. מילבת נבחרה לקבל את אות הנשיא למתנדב, פרס יו"ר הכנסת לאיכות החיים, מגן שר הבריאות, אות ההתנדבות מטעם המשרד לאזרחים ותיקים.