משתמש:נעם/הפירמידה האדומה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הפירמידה האדומה
The Red Pyramid
מידע כללי
מאת ריק ריירדן
שפת המקור אנגלית
סוגה פנטזיה
הוצאה
הוצאה בשפת המקור Hyperion Books
תאריך הוצאה 4 במאי 2010 (כריכה קשה, באנגלית)
מספר עמודים 216 (כריכה קשה), 517 (כריכה רכה)
הוצאה בעברית
הוצאה גרף
תרגום גילי בר-הלל
סדרה
סדרת ספרים משפחת קיין והאלים המצריים
הספר הבא כס האש
קישורים חיצוניים
מסת"ב מסת"ב 978-1-4231-1338-6

הפירמידה האדומה הוא רומן פנטזיה המבוסס על המיתולוגיה המצרית. הפירמידה האדומה הוא הספר הראשון בסדרת משפחת קיין והאלים המצריים שכתב ריק ריירדן. הספר מתאר את נסיונותיהם של האחים סיידי וקרטר להציל את העולם מידי האל הרשע סת. הספר יצא לאור בשנת 2010 והיה להצלחה בישראל.

העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הספר עוסק באח ובאחות בשם קרטר וסיידי שמתראים באופן קבוע פעמיים בשנה. קרטר התלווה אל אביו, הארכאולוג ג'וליוס, בנסיעותיו וסיידי גרה עם סבה וסבתה. באחת הפעמים בהן נפגשו, לקח אותם אביהם למוזיאון הבריטי כדי לפוצץ את אבן הרוזטה, ולשחרר אל כלשהו מהדואת (עולם מיתולוגי שבו נמצאים האלים שמתו) כדי שישרת אותו (אלים שמשתחררים מהדואת, חייבים להיענות לפקודות מי ששיחרר אותם).

ג'וליוס משחרר בטעות מהדואת חמישה אלים, במקום אחד. אחד מהאלים שהשתחררו, סת, אל המדבר הרשע, שמנסה להחריב את העולם, כלא את ג'וליוס, כדי שהוא לא ישעבד אותו בסרקופג, וברח יחד איתו כדי שלא ייתפס, לפירמידה במצרים, שצבעה הוא אדום. קרטר וסיידי מחליטים לצאת לפירמידה האדומה כדי להציל את אביהם, יחד עם אלת החולים המצרית, בסתת.

כשהם יוצאים לדרך, תוקפות אותן מפלצות משונות, שנשלחו על ידי סת כדי שייהרגו את קרטר וסיידי. קרטר וסיידי ניצחו אותם בעזרת כוחות הקסם שיש להם, בגלל היותם חרטומים (מכשפים) בעלי כוחות קסם. יחד עם בסתת, הם נלחמים באלה הנמרה סחמת', שסת שלח כדי לעצור אותם. הם מכינים לה משקה חריף, שנראה כמו דם, וכשהיא שותה אותו, היא לא מצליחה להתמודד עם החריפות, ומתה. לאחר מכן, הם נלחמים באל התנין, והוא מצליח לנצח אותם ולהחזיר את בסתת לדואת.

בדרך לפירמידה האדומה, הם מבקרים בביתו של אל הידע תחות, שמגלה להם שכדי לנצח את סת עליהם להגיד בקול את שמו הסודי, ונותן להם את השם. אחרי כן, קרטר וסיידי מבקרים בנום הראשון, כדי לקבל כלים ללחימה בסת. הנום הראשון הוא מעין אוניברסיטה של חרטומים שלומדים לשלוט בכוחותיהם. כשהם מגיעים לפירמידה, הם מגלים שאביהם כבר אינו בחיים. כשהם נפגשים עם סת, הם גורמים לו לחזור לצד הטוב, על ידי כך שהם אומרים לו שיכניסו אותו לדואת בעזרת שמו הסודי, אם ימשיך להחזיק את אביהם, ולנסות להחריב את העולם. בזמן שהם בפירמידה האדומה, קרטר וסיידי תופסים שד מרושע, שמספר להם שאפופיס, האל הנחש המרושע, מתכנן לבלוע את השמש, ושאפופיס הוא אויבם האמתי.

בסוף הספר, כשקרטר וסיידי חושבים שאביהם כבר אינו בין החיים, הם נשלחים לביקור בדואת, שם הם פוגשים את ג'וליוס. הוא מספר להם שאל המוות המצרי, אוסיריס, בחר בו בתור הגוף המארח שלו, ולכן ג'וליוס ימשיך לחיות ולעזור לקרטר ולסיידי מהדואת. לאחר הביקור, הם מגיעים לביתו של דודם, איימוס, ומגלים שם שבסתת חזרה מהדואת.

פרסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "מועמדויות 2011", אתר "הבית האדום"; אוחזר ב-1 ביוני 2011