משתמש:נ מהמוסד/ארכיון 1

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ידע אישי[עריכת קוד מקור | עריכה]

המידע בוויקיפדיה נשען על עובדות גלויות וידועות. אם יש לך ידע אישי כלשהוא זה בסיס טוב כדי להתחיל אבל עליך לציין מקור, בעיקר לגבי טענות מסוג שכתבת בערך עמי איילון ושייטת ספינות הטילים. תודה שנילישיחה 20:24, 25 במרץ 2007 (IST)

איש מוסד ציטט באזני פעם אימרה שנאמרה במקור על חכמי זן, אבל טובה גם לאנשי המוסד - "Those who speak do not know, those who know, do not speak". התסריט שאיש מוסד אמיתי יגיע לכאן ויזדהה כנ. מהמוסד נראה לי קצת לא סביר. אבל אחרי מלחמת לבנון השנייה אני כבר מאמין להכל. א. מהשב"כ

מקור הידע בו השתמשתי איננו אך ורק אישי, אך הוא אכן גם כזה. לצערי אינני יכול למסור לך את מקורות הידע האישי, מאחר וחקיקה בטחונית ספציפית חלה על המידע הזה. ברם אתה יכול מן הסתם להבין שחלק מהמידע בא מזה ש"הייתי שם". דבר אחד אני יכול לומר מבלי שישלחו אותי לכלא והוא שמעולם לא שירתתי במוסד לביון ותפקידים מיוחדים. מקור הכינוי הוא בכינוי בו שהתמשתי בהקשר אינטרנטי אחר (או במילים אחרות- כינוי המלווה אותי בפורומים כבר זמן רב ואיש לא הרהר אחריו). אגב, המוסד בהחלט יכול להיות המוסד הסגור אברבנל. חשבת על זה? לגבי מקורות נוספים, אתה מוזמן להריץ גוגל על כל אחד מהערכים ואני בטוח שתצא הרבה מאוד מידע אשר יאשש את שכתבתי. מידע נוסף יכול להמצא בפורומים של עמותת חיל הים, ובספרות פנימית רבה. אני בספק אם תהיה לך גישה לאלה. אם תמקד את התיחסותך לעניין מסוים, אולי אוכל לענות לך יותר בבהירות ופחות בהתנשאות, הנובעת אך ורק מטון ההתיחסות שלך. אגב, רוב המידע אשר הופיע בערכים המקוריים לא היה מצוטט משום מקור.

הוויקיפדיה היא אנציקלופדיה ולא סיפור או מאמר בעתון עם חיסיון מקורות. לרבים מאיתנו יש נגישות למידע שאינו מפורסם ברבים ואין אנו יכוליו להשתמש בו כאן. לגבי הנושאים הספציפים ראה בערך עמי איילון הוספתי תבנית:מקור ובערך שייטת ספינות הטילים פשוט מחקתי את המשפט לגבי פעילות מודיעין וכו'. ואנא ממך, חתום שימך בסוף דבריך. תודה שנילישיחה 22:26, 25 במרץ 2007 (IST)

לגבי מקורות מידע גלויים בעניין שאלתך בנוגע לאיילון, חוששני שאין מקורות גלויים. זה לא מסוג הדברים שמישהו יאמר לעיתונאי. למרות שכבר ראיתי הכל, אפילו כאלה דברים... באשר למידע גלוי בעניין שייטת 3, שני מקורות אפשריים הם פרס הרמטכ"ל ליחידה המבצעית אשר ניתן בשנים הללו מספר פעמים לשייטת הסטי"לים וכן פרסומים זרים (למשל ג'יינס בו השתמשת רבות ככל הנראה).

כמו כן, אנא ראה תשובתי לפנייתך בשיחת המשתמש שלי.

כדי שלשיחה יהיה רצף הגיוני מקובל להמשיך שיחה היכן שהחלה. כמו כן מקובל להוסיף הערה חדשה לדף שיחה בסוף הדף ולא בתחילתו. צר לי אם אני נשמע "בירוקרט" אבל נוהגים אלה דרושים כדי שננהל שחה יעילה שגם פתוחה לאחרים. ןלעתם הענין: זה לא מידע שצריך לענין אותי אישית אלא את קוראי הערך ולכן לא על הקורא "חובת ההוכחה" אלא על הכותב. שנילישיחה 22:32, 25 במרץ 2007 (IST)

קיבלתי את הערתך הפרוצדוראלית ואני שמח לציית. כמשתמש חדש אני לא ממש יודע איך להפעיל את החיה המוזרה הזו. התנצלותי. אשר על כן העברתי את "החומר הפלילי" לכאן. אני אברר גם איך אני להוסיף את השם. באשר לענין המהותי, לגבי איילון ברור שאין לי מה להתווכח. טענתך סבירה מאוד. לגבי ש3, אני אשמח לחפש מידע, אולם לא בקרוב (אני קצת רחוק מסיפריות בשפה העברית כרגע). טענתי בעניין היא, כי הרבה מהמידע בו נעשה שימוש בערך המסוים ובאינציקלופדיה ככלל, מבוסס על מידע גלוי אשר אינו מזוהה ספציפית. אתה לא כותב אזכור לכל משפט בערך שלך נכון? המשפט עליו אנחנו דנים, הוא פחות או יותר מוסכלות יסוד של מי שמכיר את המטרייה.

אגב, שלא תבין אותי לא נכון, אם הצלחת להרגיז את מייק אני בעדך. נ מהמוסד 23:08, 25 במרץ 2007 (IST)

תודה, לגבי הערכים שיש לי בהם חלק נכבד אני משתדל לפרט מקורות, נכון שלא לכל משפט אבל לדברים העלולים להוות נושא למחלוקת בהחלט כדאי. לגבי החתימה - זה פשוט מאד - הקש ארבע פעמים על סימן הטילדה (~) ולאחר שתשמור יופיע שם המשתמש, תאריך ושעה. שנילישיחה 22:47, 25 במרץ 2007 (IST)

הודעתך במזנון[עריכת קוד מקור | עריכה]

דעותיך שם נוגדות את מדיניות קרן ויקימדיה אליה משתייכת גם ויקיפדיה העברית. ויקיפדיה היא אנציקלופדיה, ואנחנו כן אמורים לספק לקרואים שלנו מידע אמין בלבד. לא יכלל בוויקיפדיה מידע לא נכון ושגוי, לא חשוב כמה תבניות ומאיזה סוג יהיו על הערך. ‏pacmanשיחה 14:47, 27 במרץ 2007 (IST)

אם כבר מדברים על מדיניות, לא מקובל להמשיך שיחה היכן שהתחילה? ולעצם העניין, אם אתה רוצה לנהל את השיחה הזו דווקא כאן, לא ענית לאף אחת מהטענות שלי בצורה מהותית. אם תקרא היטב מה שנכתב במזנון, תראה שהמרחק בינינו לא גדול כל כך. הויכוח הוא לא על פרסום חומר שגוי, אלא על מה הוא חומר שגוי ומה עושים עם חומר עד שהוחלט שוא שגוי. נ מהמוסד 15:06, 27 במרץ 2007 (IST)

אלי אביקזר[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלום,

על פי מדיניות האתר ובהתאם לחוק, אין להעתיק תוכן שמופיע במקורות אחרים ולהעלותו לכאן, אלא אם קיבלת רשות מפורשת בכתב לעשות זאת, או שיצרת את התוכן בעצמך, ולך זכויות היוצרים. הערך [[אלי אביקזר]] שערכת חשוד כמפר זכויות יוצרים (ראה/י ויקיפדיה:זכויות יוצרים), שוויקיפדיה מקפידה מאוד על שמירתן. אם התוכן המועתק שייך לך, או אם ברשותך אישור מתאים מבעלי התוכן, יש לפעול על פי ההנחיות בדף ויקיפדיה:OTRS.

המשך תרומה לוויקיפדיה על ידי העלאת חומר שאינו מועתק יתקבל בברכה.

ובאותו כסף:

שלום רב,

ויקיפדיה היא אנציקלופדיה ולא מדיום פרסומי. לפיכך, הוספת ערכים פרסומיים, פרסומות וקישורים שמטרתם לקדם אישיות, רעיון, אתר, ארגון, עמותה או עסק מסחרי, שאינם מוסיפים ידע מהותי לקוראים, אינה מקובלת ועשויה להיחשב כהשחתה. העריכה שנעשתה על ידך היא פרסומית, והיא נמחקה כך ששום נזק לא נגרם, אולם להבא יש להימנע מהוספת תוכן פרסומי.

לתשומת לבך: ויקיפדיה איננה משפרת דירוג במנועי חיפוש.

אם לדעתך התוכן שהוספת אינו מהווה פרסומת, ניתן לנמק את העריכה בדף השיחה של הערך.

חוזהprimum non nocere‏ 15:53, 27 במרץ 2007 (IST)

עזרה טכנית[עריכת קוד מקור | עריכה]

אתה תמיד מוזמן לפנות אליי אם בעיות טכניות, אנסה לסייע ככל שביכולתי. אליזבט •• שיחה 16:34, 27 במרץ 2007 (IST)

נ יקר, אני חייב לציין שאתה מפגין שליטה יוצאת דופן ברזי ויקיפדיה והתחלת להשתתף בדיונים באופן פעיל מוקדם מאוד (ואם עמדות לא כל כך ברורות), יחסית למשתמש חדש. ‏pacmanשיחה 16:52, 27 במרץ 2007 (IST)

אם אתה אומר... נ מהמוסד 16:56, 27 במרץ 2007 (IST)

עברתי על שני הערכים, את ההערות לאלי אביקזר כתבתי בדף השיחה של הערך. עשיתי עריכה לאימי ליכטנפלד, אבל אין שם בעיות משמעותיות. יהיה טוב אם תנקד את השם בהקדמה לערך, או תכתוב את שמו בהונגרית כי לא ממש ברור איך להגות את שמו. אני מקווה שלא עברתי סתם על חומר מועתק שימחק עוד מעט.אליזבט •• שיחה 17:12, 27 במרץ 2007 (IST)


העתקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלום לך מר נ' מהמוסד. ויקיפדיה מקפידה על זכויות יוצרים. אל תשתמש יותר בחומר מועתק. אין אפשרות לבקש אישור לאחר ההעתקה. האם יש ערכים אחרים שהעתקת? הערך המועתק נמחק מהשרת על ידי מפעילי מערכת. גילגמש שיחה 17:06, 27 במרץ 2007 (IST)

לא ברור לי לאיזה ערך מועתק אתה מתייחס. אין ערכים מועתקים. יש סה"כ שני ערכים שכתבתי. בצורה טבעית, הם דומים למקורות שלהם.

לגבי אישור, אם אתה מתכוון לפניה למר נלקין שיאשר שימוש בחומר של עמותת קמ"י, הוא נעשה אך ורק בשל ביקורת (לא מוצדקת). החומר לא הועתק משם, אולם האתר שלהם שימש אחד משלושה מקורות. אין מה לעשות, צריך לכתוב מאיזשהו מקור...

נ מהמוסד 17:12, 27 במרץ 2007 (IST)

תיקון:

כן העתקתי את תאריך הלידה ותאריך הפטירה ישירות מהאתר. אני ממש לא חושב שזו פגיעה בזכויות יוצרים.

נ מהמוסד 17:12, 27 במרץ 2007 (IST)

אם יש משפטים שניסחם זהה או דומה סימן שהערך מועתק. מה שני המקורות האחרים ששימשו אותך? אני רוצה לבדוק העתקה גם משם. גילגמש שיחה 17:17, 27 במרץ 2007 (IST)


זאת בדיקה מעניינת להפרת זכויות יוצרים. בלי להכנס לעומק הקורה, במקרה אני מבין משהו דיני זכויות יוצרים ואתה ממש מגזים. שלא לדבר על זה שאם זו המדיניות של ויקימדיה אתה צריך למחוק חלק גדול מהחומר שמצוי ברוב הערכים. כולם משתמשים במקורות, אחרת זו לא היתה כתיבה אינציקלופדית.

בכל מקרה, לשאלתך, ראה תשובתי בדף השיחה של הערך.

אתה יכול להתחיל באתר של קמ"י ובאתר של אל"י. אם יש דמיון מהותי, הוא לאתרים הללו.

נ מהמוסד 17:23, 27 במרץ 2007 (IST)

אני מצטער אם לא היתי ברור. אחזור על דברי. כתיבה בצורה זהה או דומה מאוד לטקסט שהופיע במקום אחר ששומר על זכויות היוצרים הוא אסור ופסול. אנו לא דנים כרגע על ערכים אחרים. האם הניסוח בשני הערכים שכתבת דומה או זהה לניסוח באתרים האלה? אם כן, זאת הפרת זכויות יוצרים. גילגמש שיחה 17:28, 27 במרץ 2007 (IST)

לדעתי אין דמיון מהותי בניסוח. יש דמיון רב (אך לא זהות, כי יש ויכוחים אמיתיים גם על זה) בעובדות.

אתה מוזמן לשפוט בעצמך.

צר לי אבל אין לי זמן לעסוק בזה יותר. אנא הודע לי (כאן אם אפשר) מה הוחלט.

נ מהמוסד 17:31, 27 במרץ 2007 (IST)

רק רגע, לפני שאין לי זמן יותר: הוספתי גם חלקים מהותיים בערכים נוספים. רובם כבר עברו ביקורת של הכתבים המקוריים אז אני מניח שאין בעיה.

אלה שלא עברו ביקורת הם: הפקעה רגולטורית בהפקעה, ושינויים מהותיים בגלוק וגלוק 19.

אני מקווה שזה הכל ולא שכחתי כלום.

אתה מוזמן לבדוק אותם גם כן.

בברכה, נ מהמוסד 17:36, 27 במרץ 2007 (IST)

אשמח לחו"ד בערך "פנטזיה"[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלום לך.

היות וכתבת שאתה מבין מעט בנושא ספרות הפנטסיה, אשמח אם תעיף מבט בערך פנטזיה. העברתי עליו שיפוץ מאסיבי לאחרונה אך אני חושש משאריות של חומרי שיפוץ ובנייה בערך, כמו כן אשמח לחו"ד מעוד אדם.

מקווה כי לא הפרעתי יתר על המידה,

שמעון


בשמחה. ראה הערותי בדף השיחה של הערך. נ מהמוסד 21:15, 27 במרץ 2007 (IST)


מחיקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלום, אין למחוק תוכן מדף השיחה. אתה יכול לארכב אותו לארכיון - משתמש: נ מהמוסד/ארכיון 1. ‏pacmanשיחה 18:53, 29 במרץ 2007 (IST)

אם אני זוכר נכון, בכמה וכמה דפי משתמש שראיתי נאמר "זה דף השיחה שלי אז אני שומר זכויות לערוך אותו..." נ מהמוסד 18:56, 29 במרץ 2007 (IST) חוץ מזה שמסתבר שאני לא יודע איך לשחזר עריכה. נ מהמוסד 19:00, 29 במרץ 2007 (IST)

אתה צריך להיכנס ל"גרסאות קודמות", לעשות השוואה עד שתמצא את הגרסה שבה היה כל הדף, לעשות לה קופי, להיכנס לארכיון שפקמן שם פה קישור אליו, לעשות פייסט ולשמור. למרות שישנם משתמשים שאכן מרוקנים את דף השיחה, זה אינו דבר מקובל ורוב המשתמשים מארכבים את דף השיחה שלהם. בברכה, רותם - עשו לי שמח! 19:12, 29 במרץ 2007 (IST)



עברתי על שני הערכים, את ההערות לאלי אביקזר כתבתי בדף השיחה של הערך. עשיתי עריכה לאימי ליכטנפלד, אבל אין שם בעיות משמעותיות. יהיה טוב אם תנקד את השם בהקדמה לערך, או תכתוב את שמו בהונגרית כי לא ממש ברור איך להגות את שמו. אני מקווה שלא עברתי סתם על חומר מועתק שימחק עוד מעט.אליזבט •• שיחה 17:12, 27 במרץ 2007 (IST)