משתמש:עומר רייס/פרופסור להט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

פרופסור להט הינו האלטר אגו של אריאל פידלמן,ניצול שואה יליד גרמניה אשר חולה סרטן,הופיע לראשונה באדירי התכלת 1# בינואר 2004. זכה לקשת סיפור משלו בשם: "פרופסור להט: תגמול" כאשר
שגיאות פרמטריות בתבנית:דמות בדיונית

פרמטרים [ חבר ב, שם קומיקס ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

פרופסור להט
סוג גיבור-על
הוצאה לאור זנזוריה קומיקס
הופעה ראשונה אדירי התכלת 1#
מידע
שם אמיתי אריאל פידלמן
סטטוס פעיל
מין זכר
נטייה טוב
כוחות תעופה, טלקינזיס באמצעות חום, קרני לייזר של חום, טמפרטורת גוף של 70 מעלות, עוצמה.
דמויות קשורות
משפחה שרה פידלמן (אישה), בנימין פידלמן (אח,מת)

זו היא החוברת העשירית של אדירי התכלת המתארת את הקרב בין פרופסור להט לבין רושקו "הסנדלר" אחרי האירוע במכתש רמון. פרופסור להט הינו מתבודד משום שכוחותיו הרסו לו את חייו,הוא נאלץ לעזוב את משפחתו והוא הרג את אחיו משום שעשה פיגוע המוני. פרופסור להט נסחט על-ידי רושקו "הסנדלר" מאפיונר אשר רצה שייתן כוחות לשכיריו ובתמורה הבטיח לו להמשיך את ניסויו,לאחר שהסכים ונלחם נגד הדר ועצום,להט בגד ברושקו ועצר את הניסוי. לאחר מכן הפך לאדיר תכלת.

ביוגרפיה בדיונית[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרופסור להט הינו יליד גרמניה,ניצול שואה חולה סרטן אשר עבד בקריה למחקר גרעיני. לאחר שראה מה קרה לנערים אשר הושפעו מהקרינה הוא כיוון את הקרינה על עצמו בכדי להמשיך את מחקרו,אך מחקרו הופסק בסופו של דבר ואריאל נותר כעוס ומתוסכל. בינתיים לאחר שראובן בכר פוטר מהקריה למחקר גרעיני ועבר תאונה אשר עיוותה את גופו,הוא מגיע אל אריאל ומנסה לנקום בו משום שהיה סבור שהתאונה שעבר הייתה באשמתו, הקרב בין אריאל לראובן גורר אחריו את כל שאר קבוצת אדירי התכלת (מלבד המגשר וכפיר שלא הופיעו בקומיקס באותו הזמן) ומקיים קרב ארוך ביותר. לאחר זאת המאפיונר רושקו "הסנדלר" סחט את להט בכדי שייתן ל-3 מהשכירים שלו כוחות. אריאל הסכים לו ובעקבות זאת רושקו ואריאל חטפו את קולטן, מפעיל הקבוצה של אדירי התכלת, בנוסף הוא כיוון טיימר להפעלת הניסוי על 3 השכירים של רושקו. לאחר שהדר מרגישה בחסרונו של קולטן היא מגייסת אליה את עצום והם יוצאים למסע חיפושים בעקבות קולטן. לאחר שגילתה על העסקה של אריאל ורושקו היא יוצאת עם עצום אליהם. בינתיים נוצר מתח בין רושקו לאריאל ואריאל בוגד ברושקו ועוצר את הניסוי,בעקבות זאת רושקו מנסה לחסל אותו. אך עצום והדר הגיעו והתחולל קרב בין כולם. הקרב הוביל לפיצוץ במכתש רמון. עצום, הדר, קולטן ואריאל מצליחים לברוח מהפיצוץ בעוד רושקו ושכיריו נשארו שם. הפיצוץ הפך את 3 השכירים של רושקו למפלצות ועם זאת גם רושקו עצמו הפך למפלצת. לאחר הפיצוץ רושקו מגיע ללהט בכדי לנקום, לאחר קרב קשה בין השניים אריאל התעלף ועבר לטיפול אצל מפקדת אדירי התכלת, עם זאת גם רושקו התעלף לאחר שנוטרל על-ידי דוקטור זרוע (ראובן כבר), לאחר זאת דמותו הושבתה למשך כל הסדרה, אך היא תחזור בשלב כלשהו בקומיקס.

האומנות ב"פרופסור להט: תגמול"[עריכת קוד מקור | עריכה]

קשת הסיפור של פרופסור להט אשר נקראת "פרופסור להט: תגמול" מתמקדת בקרב של פרופסור להט נגד רושקו הסנדלר לאחר הפיצוץ הגרעיני במכתש רמון, הפיצוץ הפך את רושקו למוטנט בעל יכולות של עכביש,צמחו לו 8 זרועות עכביש מגופו (4 מכל צד), הוא קיבל גם יכולות ניתור לגובה רב וחסינות חזקה לפגיעות. האומנות בקשת הסיפור הזו היא בעצם תיאור הרגשות המדויק של פרופסור להט, ההתמקדות במחשבותיו וברגשותיו של הפרופסור מראות רבות על השתלשלות האירועים ועל הצער והכעס של הדמויות, שימוש זה במיקוד רב מוביל לעומק ועניין רב בדמויות עצמן מה שגורם לקומיקס זה להיות מאופיין ומיוחד.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אתר זנזוריה קומיקס

אתר אדירי התכלת

דף הדמות של פרופסור להט באתר אדירי התכלת

ביקורת על חוברת מספר 8 של אדירי התכלת בקשת "הדר"-קומיקס וירקות

דרושים: שוטרי-על: על "אדירי התכלת" ו"המגשר" של עופר זנזורי-המולטי יקום של אלי אשד