משתמש:קיבוץ מנרה/יוגי הו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תרגום_השם_היפני
סוגה הרפתקאות, פעולה, שונן
מאנגה: יוגי-הו
יוצר קאזוקי טקאהאשי
מאייר קאזוקי טקאהאשי
הוצאה Shueisha (יפן)
VIZ Media (ארצות הברית)
התפרסם לראשונה במגזין Weekly Shonen Jump
מספר הכרכים שהתפרסמו 38 כרכים, עם 343 פרקים בסה"כ
אנימה: יוגי-הו (שודר רק ביפן)
אורך פרק 30 דק'
אולפני אנימציה Toei Animation
רשת שידור TV Asahi (יפן)
תקופת שידור מקורית 4 באפריל, 199810 באוקטובר 1998
מספר הפרקים 26
אנימה: יוגי-הו (ביפנית: יוגי-הו דואל מונסטרס, 遊戯王デュエルモンスターズ)
אורך פרק 30 דק'
במאי שונים
אולפני אנימציה Studio Gallop
רשת שידור TV Tokyo (יפן)
ערוץ הילדים (ישראל)
תקופת שידור מקורית 8 באפריל, 2000
מספר העונות 5
מספר הפרקים 224
סרט: יוגי-הו הסרט
במאי ריוסוקה טקאהאשי
סטודיו Studio Gallop
הופעת בכורה 13 באוגוסט 2004 (יפן)
משך הקרנה 90 דק' (101 דק' בגרסה היפנית)

יוגי הו היא סדרת אנימה יפנית המספרת על יוגי מוטו. {{פרטי עלילה}} העלילה: יוגי הוא שחקן תלמי דתיכון אשר גר בדומינו מקבל מסבו חפץ עתיק ממצרים. בנוסף יוגי משחק במשחק קלפים אשר הוא מרכז הסדרה

יאמי[עריכת קוד מקור | עריכה]

פירוש המילה "יאמי" ביפנית הוא "אופל", אך הכוונה בסדרה היא לנשמה נפרדת השוכנת בגופו של אדם בעלת אופי אפל.
בסדרה יש שלוש נשמות המוגדרות כ"יאמי": יאמי נו יוגי, יאמי נו מאליק (מלך בערבית. מאויית ונהגה לעתים קרובות כמאריק, בגלל מוגבלויות ההגייה היפנית) ויאמי נוֹ באקורה. (באנגלית ובעברית ה"נו", מילית המסמלת שם תואר, מושמט, כנראה על-מנת להתאים לדקדוק המקומי.)

  • יאמי נו יוגי : שוחרר ברגע שיוגי הרכיב את פרמידת המילניום. בעונה הראשונה הוא פותר בעיות רבות בעזרת "משחקים" נגד יוצרי הבעיות. כל פעם שהוא קורא תיגר למשחק מסוג זה, הוא משתמש במשפט הקבוע שלו, "זה זמן למשחק" . בסוף המשחק, שנגמר כמעט תמיד ברמאות גלויה או בהפסד, הוא משתמש במשפט "דלת האופל נפתחה" ואחריו מגיע עונש (אשליה של עינוי איום, כגון היאכלות בחיים על ידי מפלצות). בעונות שלאחר מכן הוא מפסיק להשתמש בעונשים כגון אלה, וגם מגיע לתודעתו של יוגי (שעד אז לא ידע על קיומו של האישיות האחרת, וחשב שהוא סובל מבעיות זיכרון). יוגי עוזר לו להשיב לעצמו את זיכרונו האבוד ולהציל אותו מפני אויביו. לאחר מכן מתגלה שהנשמה הנוספת היא של פרעה בשם אַטֶם, שנכלאה בחפץ במקום למות.
  • יאמי נו באקורה (闇のバクラ): הצורה שבה השתחרר יאמי באקורה דומה מאוד לצורת השתחררותה של יאמי יוגי, אך הוא שוחרר מטבעת המילניום, חפץ מילניום אחר. נשמתו של יאמי באקורה היא של שודד ידוע בעל רגשות נקם אדירים כלפי בית המלוכה המצרי העתיק, מכיוון שהם ערכו טבח באנשי הכפר שלו לנגד עיניו בילדותו.
  • יאמי נו מאליק: היאמי היחיד בסדרה שלא שוחרר מחפץ. הוא למעשה פיצול אישיות של מאליק שנוצר כאשר מאליק עבר טקס התבגרות מיוחד, והתפרץ לבסוף כאשר הוא חזה בענישה לא-הוגנת של רישיד. הוא רצח את אביו (בגרסה המצונזרת, שלח אותו לממלכת הצל) וקיבל שליטה על מטה המילניום. לבסוף הוא מושמד על ידי יוגי במשחק.

הדמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמויות ראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מוּטוֹ יוּגִי : הדמות הראשית בסידרה. הוא מקבל חפץ בשם "פירמידת המילניום" (千年パズル, סֶנְנֶן פַּאזֶל), שהוא פסל תלת-ממדי בצורת פירמידה בעלת טבעת צמודה לבסיסה. כשסיים להרכיב את הפאזל, השתחררה ממנה נשמתו של "יַאמִי נוֹ יוּגִי".
  • קטסוּיה ג'וֹנוֹצ'י : חברו של יוגי, תלמיד תיכון בן 16. התחיל כבריון רחוב בכנופייתו של הירוטאני כשהיה בחטיבת הביניים. הוא חם מזג ובעל פה גדול, שלעיתים קרובות מסבך אותו בצרות, שני הידידים הטובים האחרים שלו הם הירוטו הונדה ואנזו מאזאקי. בסדרת האנימה הראשונה של יוגי-הו, מיהו נוסאקה היא גם ידידה של קאטסויה. בפרק הראשון הוא התגרה ביוגי על-מנת להפוך אותו ל"גברי" יותר, וכתוצאה קיבל מכות ויוגי נדרש לשלם מחיר עצום. יוגי לא היה יכול לשלם וקיבל מכות גם הוא, וכאשר ג'ונוצ'י והוֹנְדָה באו לעזרתו, גם הם קיבלו מכות. יוגי השתנה ליאמי נו יוגי ולבסוף העניש את זה שהכה אותם והחזיר את הכול לכפי שהוא היה. לקאטסויה יש אחות בשם שיזוקה קאוואי (שנקראת "סרניטי ווילר" בחלק מהגירסאות הלא יפניות של סדרת האנימה השנייה של יוגי-הו, ו"שיזוקה ג'ונויוצ'י" בסדרת האנימה הראשונה של יוגי-הו).
  • הוֹנְדָה הִירוֹטוֹ : חבר טוב של יוגי וג'ונוצ'י. הוא לא שחקן קלפים, אך מלווה את החבורה במסעה כחבר. בעונה הראשונה הוא התגאה בעבודתו כמנקה (וטרח להבדיל בין שרת פשוט למנקה, שאחריותו גדולה בהרבה, לפי טענתו), והיה מאוהב בנוֹסַאקָה מִיהוֹ (野阪ミホ, דמות שהופיעה רק בעונה הראשונה ובמנגה), אבל כשהתגלה שהיא מאוהבת בבַּאקוּרָה, הוא שקע בדיכאון. יוגי וחבריו קנו לו המבורגר על-מנת לעודדו, וכך הם התחברו. לאחר מכן הוא התאהב באחותו הצעירה של ג'ונוצ'י, קַאוַּאִי שִׁיזוּקָה, והתחרה על ליבה נגד אוֹטוֹגי ריוּגִ'י.
  • אנזו מאזאקי (真崎杏子, בחלק מהגרסאות המצונזרות: טֵיאָה גַארְדְנֶר): אחת מהחברות למסע. טיאה בעלת נפש טובה מאוד. היא לא מפסיקה להאמין בחבריה, והיא מאוד אופטימית. צבע עיניה השתנה מחום לכחול במעבר בין העונה הראשונה לעונות הבאות. במנגה היא התאהבה ביאמי נו יוגי.

משתנות מאנטגוניסטים לפרוטגוניסטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • סֶטוֹ קַאִיבָּה (海馬瀬人, בגרסאות המצונזרות: סֶטוֹ קָאִיבָּה) התייתם מאמו כאשר ילדה את אחיו הצעיר מוֹקוּבָּה ומאביו שמת בתאונת דרכים. הוא ואחיו נמסרו לטיפולם של דודיו, שלקחו מהאחים את כל רכושם ושלחו אותם לבית-יתומים. לאחר שנתיים הם אומצו על ידי קאיווה גוזאבורו (海馬剛三郎, בגרסאות המצונזרות: גוזאבורו קאיבה) ושם משפחתם שונה לקאיבה. לאחר חמש שנים בהן גוזאבורו העביר את סטו לימודים מפרכים (הוא נרשם להמוני תוכניות לילדים מחוננים ונדרש ללמוד כמויות אדירות של חומר לימודי) ואכזרים במיוחד (מוצגת במאנגה תמונה של גוזאבורו מחזיק שוט מתחת לסנטרו של סטו שיושב ולומד כשפניו מתוחות במיוחד והוא עונד על צווארו קולר של כלבים), סטו ירש את החברה. במאנגה, גוזאבורו קפץ מהחלון של הקומה ה-70 בבניין החברה בו הם היו ברגע שסטו הכריז על העברת החברה לידיו בטענה שרק החזקים שורדים, ואין מקום למפסידים בעולם. בעונה הראשונה של האנימה, לעומת זאת, סטו מחשמל אותו למוות. בגרסה המצונזרת של הסדר, גוזרבורו איבד רצון לחיות ומת, אך העביר את זכרונותיו ומחשבותיו למחשב לפני שמת. אחרי מותו של אביו המאמץ, סטו הפך את החברה לחברת משחקים (קודם לכן היא הייתה חברה לכלי-נשק). הוא מוצג בעונה הראשונה בפעם הראשונה כאשר הוא עובר לביה"ס של יוגי וחבריו. בהתחלה הוא מתיידד עמם (מלבד ג'ונוצ'י, בעל הסלידה מעושרו הכספי העצום), אך לאחר מכן מפתח עמם סכסוך בעקבות ניסיון לגנוב את "הדרקון הלבן כחול העיניים" (青眼の白龍, בְּלוּ אַיִיז וַּיִיט דְרַאגוֹן), קלף המשחק הנדיר ביותר של סוּגוֹרוֹקוּ, סביו של יוגי. בעונה הבאה הוא מוצג בפעם הראשונה קורא את הספר "כה אמר זרתוסטרא" במרחק כמה מטרים מיוגי וחבריו. לסטו יש אובססיה לגבי ניצחון על יוגי בדיואל מונסטרס. הוא בעל גאווה אובססיבית כמעט, ואינו מוכן לקבל הפסד. הוא שחקן דיואל מונסטרס טוב במיוחד, והקלף הידוע ביותר שלו הוא הדרקון הלבן כחול העין (יש לו שלושה עותקים מתוך הארבעה היחידים הקיימים בעולם. את הרביעי הוא קרע לשניים על-מנת שלא ישתמשו בו נגדו). בשלבים מאוחרים יותר של הסדרה מתגלה הקשר שלו לקלף זה וקשרו עתיק-היומין שלו עם יאמי נו יוגי.
  • פגסוס ג'יי. קרופורד (ペガサス・ジェイ・クロフォード, בחלק מהגרסאות המצונזרות: מקסימיליאן פגסוס) רוצה לאסוף את כל חלקי המילניום לעצמו ובעזרתם להחזיר לחיים את אהובתו סינדיה (בחלק מהגרסאות המצונזרות: סיסיליה) בעזרת הכרחת יוגי לבוא לטורניר דיואל מונסטרס. פגסוס הוא אדם עשיר מאוד, אשר הביא את משחק הקלפים לעידן המודרני, ובעליה של "עין המילניום". לאחר הטורניר, בו הוא מפסיד ליוגי, הוא מאבד את עין המילניום ליאמי נו באקורה. במנגה, הוא מת לאחר מכן. באנימה, הוא נשאר חולה למשך זמן-מה ולאחר מכן חוזר לסדרה בשלב מאוחר יותר.
  • מאליק עשתר (マリク・イシタール, בחלק מהגרסאות המצונזרות: מַארִיק אִישְׁטַאר. למעשה, השם המצונזר הוא ההגיה המקורית של השם ביפנית, אך סביר במיוחד להניח ששמו הפרטי הוא למעשה המילה הערבית "מַלִכּ", ملك, שפירושה "מלך", ושם משפחתו הוא התייחסות לאלה עשתר האכזית) בעל קשרים למשפחת המלוכה המצרית שרואה בעצמו היורש החוקי לתואר פרעה. הוא רוצה לנקום ביאמי נו יוגי על כך שרצח את אביו (למרות שלמעשה זה היה "יאמי נו מאליק" שעשה זאת). לבסוף הוא מבין שזה היה יאמי נו מאליק והופך לחברם של יוגי וחבריו.

דמויות משניות[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרוטגוניסטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • קוּג'אקוּ מַאִי (孔雀舞, בחלק מהגרסאות המצונזרות: מַאִי וַלֶנְטַיִין). היא התחילה את דרכה בתור יריבתו של יוגי, אך לבסוף התיידדה עמו.
  • בַּאקוּרָה רִיוֹ (獏良了, איות מאוחר יותר: バクラ了, בחלק מהגרסאות המצונזרות: בַּאקוּרָה), באקורה הוא בעל פריט מילניום אחר, "טבעת המילניום" (千年リング, סֶנְנֶן רִינְג), אשר בה נמצא "יַאמִי נוֹ בַּאקוּרָה". במנגה ובעונה הראשונה הוא נהרג כבר בתחילת הסדרה על ידי יאמי נו באקורה, ומי שמופיע בדמותו הוא יאמי נו באקורה. בעונות אחרי-הראשונות ובגרסאות המצונזרות הוא שורד יותר זמן.
  • אִיסִיס עִשְׁתָּר (イシズ・イシタール, בחלק מהגרסאות המצונזרות: אִישִׁיזוּ אִישְׁטַאר). השם המצונזר הוא ההגיה המקורית של השם ביפנית, כנראה שהשם הוא התייחסות לאלה איסיס המצרית ולאלה עשתר האכדית. אחותו של מאליק. היא בעלת "שרשרת המילניום", פריט הנותן למשתמש בו לחזות את העתיד הקרוב.

אנטגוניסטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • פַּאנְדוֹרָה (パンドラ, בחלק מהגרסאות המצונזרות: אַרְקֵיִינָה): אחד מתומכיו של מאליק. היה קוסם בעברו, ופניו הושחתו כאשר לא הצליח להתחמק מקופסא מתפוצצת כחלק מאחד המופעים שלו. בת זוגו עזבה אותו לאחר התאונה, ומאליק הבטיח לו שיחזיר אותה בתמורה לתמיכתו. הוא משחק נגד יוגי משחק אחד של דיואל מונסטרס בו המפסיד מאבד את רגליו (בגרסה המצונזרת: נשלח ל"ממלכת הצל"). הוא מפסיד, אך יוגי מציל אותו מהלהב בשנייה האחרונה לפני שהוא מאבד את רגליו. זוהי הפעם האחת והיחידה בה הוא מוצג.
  • צייד
  • מסכת האור (光の仮面, הִיקַארִי נוֹ קַאמֶן, בחלק מהגרסאות המצונזרות: לוּמִיס), מסכת החושך (闇の仮面, יַאמִי נוֹ קַאמֶן, בחלק מהגרסאות המצונזרות: אומברה): שניים מתומכיו של מאליק. הפסידו בעבר לסטו ויוגי, והחליט לנקום. בפעם השנייה שהם שיחקו, הם עטו מסכות ("מסכת האור" עטה מסכה לבנה ו"מסכת החושך" עטה מסכה שחורה), ומכאן שמם. הם שיחקו ב"דו-קרב זוגות" (וריאציה של המשחק הסטנדרטי בו שני שחקנים משחקים כזוג נגד הזוג היריב) על גג בניין. על רצפת הזכוכית עליה עומדים השחקנים יש פצצה המופעלת ברגע שלאחד השחקנים יש אפס נקודות חיים (הדרך הנפוצה לנצח במשחק הקלפים היא לאפס את "נקודות החיים" של היריב הניתנות בתחילת המשחק), כך שזוג המפסידים נופלים לתחתית הבניין ומתים (בגרסה המצונזרת הם לא מגיעים לתחתית, אלא נשלחים לממלכת הצל). לבסוף הם מובסים ומתים (בגרסה המצונזרת הם נשלחים לממלכת הצל).
  • זיגפריד וון שרודר (במקור:סיגפריד וון שרוידר)-זיגפריד וון שרודר הוא המנהל של חברת שרודר, חברת המשחקים הגדולה באירופה, לחברת שרודר יש היסטוריה של יריבות עם חברת קאיבה עוד מהזמן ששתי החברת עסקו ביצור נשק כשגוזאבורו קאיבה ואביו של זיגפריד שלטו בהן. מילדותו, זיגפריד אומן להיות היורש של חברת שרודר ולאחר שהתחרות עם חברת קאיבה גרמה לאביו להשתגע, זיגפריד קיבל את השליטה בחברה והפך אותה לחברת משחקים כדי להימנע מהתחרות עם חברת קאיבה אבל מהר מאוד גילה שסטו קאיבה עשה את אותו הדבר. זיגפריד עבד על מערכת הדמיה של דו-קרב מפלצות אבל גם סטו קאיבה עבד על אחת ומכר אותה לפגסוס לפני זיגפריד. במהלך העונה החמישית זיגפריד מנסה לנצל את העובדה שהמניות והמוניטין של חברת קאיבה בשפל בגלל המעשים של דומא(הארגון של דארטץ) כדי למוטט את חברת קאיבה ולנקום. הוא מצטרף לטורניר הגדול של קאיבה תחת השם זיגפריד לויד(במקור: סיג לויד). במהלך הטורניר זיגפריד, שהוא גם גאון מחשבים, פורץ למערכת של קאיבה ויוצר בעיות שונות, הוא מגיע עד חצי הגמר כשבדרך הוא מנצח את וויביל אנדרווד ורקס רפטור במהלך אחד ועובר גם את ג'ואי עד שקאיבה עולה עליו ופוסל אותו. קאיבה מאתגר אותו לדו-קרב וזיגפריד מפסיד אבל לא נכנע. הוא נותן לאחיו ליון את הקלף "טירת סטרומבורג המוזהבת" קלף יחיד במינו ואסור בשימוש אבל זיגפריד שינה זאת במהלך הפריצה שלו למערכת של קאיבה הקלף שיחרר וירוס שמחק כמעט את כל הנתונים מהמערכת של קאיבה אבל יוגי הצליח להרוס את הטירה ולנצח את ליון וקאיבה שיחזר את המערכת.
  • מאליק אישטאר / מאריק אישטאר - אחד ממשתתפי תחרות הקלפים, שכמהה לפרמידת המילניום, והוא בעליו החוקיים של מטה המילניום, שבעזרתו ניתן לשלוט במחשבותיהם של אחרים. הוא חולם להיות שליט העולם, ולשעבד את כל בני האדם לשירותו.

משתנות מאנטגוניסטים לפרוטגוניסטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • שַׁאדִי (シャーディー. "שאדי" הוא גם שמו של טקס נישואין פקיסטני או הינדי, ופירושו הוא "שמחה" בפרסית ו"קול יפה" בערבית): מצרי אשר קשור בדרך כלשהי לחפצי המילניום. מופיע ונעלם במסתוריות. שאדי מחזיק שני פריטי מילניום: "מאזני המילניום", שוקלים את מעשיו הטובים והרעים של אדם נתון, ו"מפתח המילניום", המאפשר להכנס לנשמתו של אדם. בעונה הראשונה הוא נאבק נגד יאמי נו יוגי על הבעלות על פירמידת המילניום, מכיוון שלטענתו הם שייכים למשפחה שלו. לקראת סוף הסדרה מתגלים שורשיו במצרים העתיקה וקשרו ליאמי נו יוגי.
  • רישיד (リシド, בחלק מהגרסאות המצונזרות: אוֹדִיוֹן): אומץ על ידי הוריו של מאליק ותפקד כמשרת המשפחה. כאשר מאליק ואיסיס ברחו לכמה שעות מביתם מתחת לאדמה, רישיד נענש קשה על כך. בעקבות זאת השתחרר בפעם הראשונה יַאמִי נוֹ מַאלִיק. לאחר מכן הוא הופך למשרתו הבלעדי של מאליק, ומתחזה אליו בטורניר "בַּאטֶל סִיטִי" (バトル・シティー. באנגלית: עיר הקרבות) אותו מארגן סטו.

פריטי המילניום[עריכת קוד מקור | עריכה]

אבא של פרעה (אטן\יאמי יוגי) יצר את הפריטים לפני 5000 שנים, בכדי לכלוא את הרעים שהיו בכפר אך הסיבה האמיתית היא כדי למנוע מאנשים להשיג את כוחו המלא של פרעה. ישנם שמונה פריטי מילניום מתוכם שבעה מוזכרים בסדרה והשמיני מוזכר בספר של יוגי הו .

  1. פרמידת המלניום: זהו החפץ השמור לפרעה עצמו. פרעה אשר הביס את כוחות האופל ידע שבעזרת כוחו אפשר יהיה להחריב את האנושות, ולכן כלא את זכרונו בפרמידה. הכוח שכלא את זורק בפרמידה גרם לאטם להקריב את עצמו, ולכן הוא נכלא בפרמידה עד אשר שוחרר על ידי ילד צעיר אשר הצליח להרכיב אותה (יוגי מוטו).
  2. עין המלניום: פגסוס השתמש בה כדי לכלוא אנשים בעולם הצללים, לכלוא את נשמתם בקלף ולהפוך אותם לעבדים חסרי מוח ולקרוא את מחשבותיהם. לאחר הפסדו בקרב נגד יוגי נלקחה עין המילניום על ידי באקורה לאחר זמן היא הועברה לסטו קאיבה ולבסוף ליוגי.
  3. טבעת המלניום: יכולה לשלוח אנשים לעולם הצללים ולהצביע על מקום המצאותם של שאר החפצים בכל זמן נתון, הטבעת הכילה חלק מנשמתו של הגנב הגדול באקורה (אשר למעשה בתוך נשמתו היה חלק מזורק עצמו).
  4. מפתח המלניום: שאדי משתמש בו כדי להיכנס למוחו של יוגי. כאשר שאדי הקריב את עצמו כדי להגן על פרעה מועבר מפתח המילניום ליוגי.
  5. מחרוזת המלניום: נמצאת בידי איסיס (אישיזו) אשר משתמשת בה כדי לראות מה צופן העתיד(גם בזמן הקדום נעשה בו אותו שימוש), לאחר הפסדה של אישיזו בגמר עיר הקרבות, היא מעבירה את המחרוזת ליוגי.
  6. מטה המלניום: נמצא אצל מאריק אשר משתמש בו כדי לנסות ולהביס את יוגי (או יותר נכון את פרעה)ובכך להשתחרר. מאריק כילד קטן נאלץ להיות "שומר סודו של פרעה" ולכן נאלץ לחיות כל השנים האלו מתחת לפני האדמה. בחושך הוא הרגיש כי המטרה היחידה בחיים שלו היא לחכות לפרעה שיבוא והוא לא הסכים לזה כל כך. כאשר אבא של מאריק היכה את אודיון שהיה לחבר הטוב של מאריק לקח עליו שליטה צד אפל ומסוכן אשר החליט לנקום בפרעה . לאחר הפסדו בקרב נגד יוגי מאריק מעביר לו את מטה המילניום.
  7. מאזני המלניום: משתמשים בהם כדי לבדוק את איזון הנפש של האדם (כוח האפלה שבנפשו מול האור שלו). במצרים הקדומה השתמשו בחפץ בכדי למזג מפלצות. החפץ היה שייך לשאדי ולאחר שהקריב את עצמו כדי להגן על פרעה מועברים מאזני המילניום ליוגי.

שבעת החלקים האלו נקברים ונעלמים לאחר הדו קרב הסופי של פרעה ויוגי. הסדרה מזכירה רק את שבעת החפצים האלו אך ישנו חפץ שמיני(לא נחשב חפץ מילניום רשמי) אשר מופיע בסרט: פרמידת האור חפץ זה היה שיך לאנוביס, אויב מושבע של פרעה אשר חזר וניסה לנקום בו בהווה אך נכשל שנית. לאחר הפסדו-הפרמידה שלו מנותצת.

העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה מתחילה כאשר יוגי מרכיב פאזל של פרמידה שסבא שלו, האגיפטולוג (חוקר מצרים העתיקה) סלמון מוטו, הביא לו ממצרים. כשיוגי מרכיב את פאזל המלניום, יוצא מקברו אל המתים המצרי - אנוביס. עקב כך, נגרמה רעידת אדמה באזור הקבר, שגרמה להתמוטטותו. לאחר מכן אנוביס לקח את פירמידת האור, בעלת הכוחות הרעים. הנוכחות של אנוביס בעולם שלנו, גרמה ליציאה של מפלצות רעות מפירמידת המילניום, שנמצאת אצל יוגי. המפלצות החלו לתקוף את יוגי, ואז יצאה רוחו הטובה של פרעה מפירמידת המילניום והוציא ממנה כח שהחזיר את המפלצות. וכך התחיל משחק הצללים שנמשך כל הסדרה. בזכות אנוביס, יוגי גילה את משחק הקלפים, ומחליט להפוך לשחקן הטוב ביותר בעולם. הסדרה בעצם מורכבת משני סדרות. הסדרה הראשונה מורכבת מעונה אחת, בה מבינים קצת על יוגי ועל בואה של הרוח,יאמי יוגי לעולם. בעונה הראשונה אין משחקי קלפים אלא המשחק הוא שח-מט, כשהכלים במשחק בצורת מפלצות. העונה כולה מורכבת מ-27 פרקים, העונה לא הייתה מוצלחת ולכן יוצרי הסידרה עברו לנושא אחר של משחק, משחק בקלפים. מה שמוביל לסדרה השנייה המוצלחת. הקשר היחיד בין השניים הוא הדמויות וסיפורו של יוגי והרוח של הפרמידה, כל השאר כאילו נעלם ולעולם לא היה. בעונה הראשונה של הסדרה יוגי הופך לשחקן דו-קרב יוצא מן הכלל ומחזיק באחת מחפיסות הקלפים הכי טובות שיש. יוגי עובר מהפך, יוגי הוא ילד נמוך לגילו והוא מתלבש כמו כוכב רוק צעיר, ופרמידת המילניום שלו קשורה לצוואר שלו, כשיוגי צועק בקול רם "יוגי הו!", הוא משתנה והופך ליוגי מבוגר ויותר בטוח בעצמו, זהו יאמי יוגי, הרוח ששוכנת בתוך הפרמידה, כשיאמי מופיע רוחו של יוגי מרחפת לצידו. יוגי בדרך כלל קורא ליאמי כשהוא נכנס לקרב. הקלף האהוב על יוגי הוא הקוסם האפל, ובו הוא משתמש כמעט בכל קרב.

העונה הראשונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

את האנימציה של העונה הראשונה ציירו בסטודיו של טואי אולפני אנימציה. בפרק הראשון של העונה הנקרא "דרקון כחול העין" יוגי נפגש פנים מול פנים עם סטו קאיבה, שמטרת חייו היא למצוא קלפים נדירים. קאיבה מחפש את ארבעת קלפי הדרקון כחול העין, בעוד לו יש רק שלושה, הוא מגלה שלסבא של יוגי יש את הרביעי. קאיבה מביס את סלמון וקורע לגזרים את הקלף. לאחר מכן יוגי התמודד מול קאיבה, יוגי נלחם לפי אסטרטגיית קרב הנקראת "לב הקלפים", יוגי מאמין בקלפים שלו והחפיסה נותנת לו את הקלף שיוגי ביקש. יוגי הצליח להרכיב את "אקסודיה האגדי" (מאין פרעה ענקי שמורכב מחמישה קלפים) והביס את קאיבה ושיחרר אותו מהאפלה. בפרק השני של העונה יוגי נלחם נגד מקסימיליאן פגסוס, היוצר של המשחק,בקרב הצללים. קרב הצללים הוא קרב עתיק מימי מצרים העתיקה, בה כוהנים נלחמו זה בזה בעזרת מפלצות המשחק. ההבדל בין קרב רגיל לקרב הצללים הוא שיש יותר סיכון, והגרוע מכול הוא שאפשר לאבד את החיים בקרב. במהשך הסדרה מתגלה כי פגסוס מצא מקדש מצרי עתיק ובו כתבי חרטומים על משחק הקלפים העתיק של מצרים, משם הוא יצר את משחק הקלפים המודרני. יוגי יוצא עם חבריו ג'ואי ווילר, טריסטאן וטיאה בספינה על מנת להגיע לאי הנקרא "ממלכת הדו-קרב" בו נערכת תחרות עולמית שפגסוס הזמין את יוגי עליו. יוגי שואף כמובן לנצח באליפות לאחר שפגסוס חטף את נשמתו של סלמון, בעוד שמטרתו של ג'ואי (ג'ואי הוא שחקן דו-קרב מתחיל) היא להרוויח מספיק כסף כדי לשלם עבור ניתוח העיניים של אחותו.
בהמשך בסוף קרב קשה עם פגסוס זוכה יוגי לאביזר בשם "עין המילניום" שמאפשרת לו לדעת אלו קלפים יש בידי יריביו, בו פגסוס השתמש בקרב נגד יוגי, ויוגי בדרך פלא הביס את פגסוס.

העונה השלישית[עריכת קוד מקור | עריכה]

העונה השלישית היא אחת העונות המוזרות ביותר, החצי הראשון של העונה מורכב מהקרבות של השמינייה העולה לגמר: יוגי, ג'ואי, קאיבה, מאריק, אודיון, מאי, באקורה ואיסיס. יוגי הביס את באקורה, ג'ואי הביס את אודיון, מאריק הביס את מאי ובקרב הזה מאריק האפל שוחרר לחופשי וקאיבה הביס את איסיס. בחלק השני של העונה יש תפנית מוזרה שמספרת על העולם הוירטואלי שחברת קאיבה יצרה, בה לכודים "החמישה הגדולים", חמשה עובדים לשעבר בחברת קאיבה, אך הם בגדו בקאיבה והוא כלא אותם בעולם הביזארי. אחיו החורג של קאיבה, נואה (או נוח) שהפך לישות וירטואילית לאחר שנהרג כשהיה צעיר. קאיבה עובר שלב מוזר בעונה, כאשר הוא מגלה דברים רבים על עברו האפל. יוגי וג'ואי עוזרים לקאיבה בכך שהם מביסים את החמישה הגדולים. לבסוף יוגי נלחם נגד נואה ומביס אותו, אך פתאום מופיע האיש הרע של הסיפור, אביו החורג של קאיבה שגם הוא הפך לישות וירטואלית. קאיבה הצעיר והאב נלחמים זה בזה ואז העולם הוירטואלי מתפוצץ, והחבורה משתחררת מהעולם הביזארי. הגמר מגיע. בשלב הראשון ג'ואי מתמודד מול מאריק ומפסיד וכמעט נהרג תוך כדי. יוגי הביס את קאיבה בקרב שנמשך במשך כמעט שבעה פרקים מלאים. קאיבה נלחם והביס את ג'ואי על המקום השלישי. לבסוף יוגי נלחם נגד מאריק בקרב של שש פרקים וזה היה קרב צללים שהמפסיד בו ימות. יוגי ניצח והעולם ניצל.

העונה הרביעית[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעונה הרביעית החבורה פוגשת בילד הנהרג בתאונת דרכים ואביו השתיל אותו בעולם וירטואלי כי הבין שזה הסיכוי היחיד להציל אותו. מסיבה לא ברורה הילד הזה ששמו הוא בלו לא מחבב במיוחד את החבורה. בסיום חצי העונה החבורה מצליחה להציל את בלו ולהחזיר אותו לעולם האמיתי למרות כל מה שהוא עשה להם. בחצי העונה השנייה סיפור העלילה משתנה. מסופר על איש בשם טן (קיצור של ליוויטן) שנהג לשחק בשיטת דו-קרב קדומה. הסיבה לכך הייתה שבסוף כל דוקרב בנשמה של המפסיד מועברת אל טן. כשיש לו מספיק נשמות הוא מחיה את הליוויטן הענקי הקדום. החבורה מצליחה בסוף להביס אותו על ידי שלושת האלים המצריים שרכש יוגי בעונה הקודמת. בעונה זו יש גם שלוש מפלצות חדשות הנקראות "הדרקונים האגדיים" ושלושת הדרקונים מובאים לקייבה, יוגי וג'ואי. לבסוף מתגלה שהדרקונים הם בעצם שלושה אבירים.

העונה החמישית[עריכת קוד מקור | עריכה]

העונה החמישית מורכבת משלושה חלקים

  1. מצטרפת דמות מסתורית חדשה בשם זיגפריד לויד, גאון מחשבים שמנסה להרוס את הטורניר החדש של סטו קאיבה. זיגפריד הוא זה שניצח בסיבוב הראשון בקלף אחד, והוא זה שנתן לילד בגמר קלף בלתי חוקי טירת סטורמבורוג המוזהבת. בנוסף ידוע זיגפריד גם כזה שהדיח את ג'ואי מהתחרות וניצח גם בעולם הגלקסיה. דמותו של זיגפריד אפופה מסתורין, וכאשר מנסה סטו קייבה, מנהל חברת קייבה, לברר עליו מידע הוא מוצא שהשתתף ב50 קרבות ב-3 השנים האחרונות, תמיד היה בין ה-5 הראשונים ושהיה מאוד מקושר לפוליטיקאים, במיוחד למספר 13 ברשימה. הילד שלו נתן זיגפריד את הקלף היה אחיו. זיגפריד הביא אותו לתחרות על מנת שיעזור לו לנצח בתחרות ולהרוס את חברת קייבה. לאחר שזיגפריד לא מנצח בתחרות הוא לא נראה יותר.
  2. סיפור העלילה של העונה משתנה. פרעה עוזב את יוגי וחוזר לעבר כדי לגלות עליו קצת יותר. שם הוא היה מלך. דמויות הדומות לסבא של יוגי ולקייבה מתגלות שם ופרעה אפילו פוגש בחברה שלא ראה הרבה זמן, לבסוף הוא נלחם נגד יוגי בקרב החשוב, אם יוגי ינצח פרעה יחזור לעולם שלו ואם יוגי ינצח פרעה ישאר בעולם זה. פרעה עושה ליוגי חיים קשיים כשמזמן את שלושת האלים המצריים, יוגי מנצח את האלים המצריים ופרעה חוזר לעולמו.
  3. בלי קשר לעונה הקודמת,יוגי בדרך לעיר הולדתו כשהמטוס בדרכם לטיול מתרסק, ויוגי וחבריו חייבים לפתור את חמשת השלבים כדי לחזור חזרה לעולמם. חלק זה נכתב על ידי האמריקאים וצויר על ידי היפנים החלק הזה בסדרה נקרא "מפלצות הקפסולה".

משחק הקלפים[עריכת קוד מקור | עריכה]

יש צורך בחבילת קלפים של יוגי-הו הכוללת 40 קלפים למשתתף עד 60 קלפים בחבילה + עד 15 קלפים ב- "סייד דק" שאלו הקלפים הנמצאים מחוץ לחפיסה, אך יכולים להיכנס אליה במצבים שונים. המשחק מותאם לסדרה.

החבילה מורכבת מ:

  • עשרה קלפי קסם או כישוף (ירוקים).
  • חמישה קלפי מלכודת (ורודים/סגולים).
  • עשרים וחמישה קלפי מפלצות (כתומים/צהובים/כחולים/סגולים).

טורנירים וליגות :[עריכת קוד מקור | עריכה]

ישנם טורנירים של יוגי הו עד היום היה רק טורניר אחד בראשון לציון


קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]


בעקבות הצלחתה האדירה של הסדרה בשנת 2004 הוציא סרט יוגי הו רב מכר