משתמש:רבקה וונדם/קפה שחור חזק

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הערך נמצא בשלבי עבודה במסגרת מיזם "עבודות ויקידמיות" הקורס האקדמי "דיגיטל, המכללה האקדמית ספיר". נא לא לערוך ערך זה עד להסרת התבנית. הערות לערך נא להוסיף בדף השיחה.
העבודה על הערך עתידה להסתיים בתאריך 28 ביוני 2015. ניתן להסיר את התבנית משחלפו שלושה שבועות מן התאריך הנקוב.
הערך נמצא בשלבי עבודה במסגרת מיזם "עבודות ויקידמיות" הקורס האקדמי "דיגיטל, המכללה האקדמית ספיר". נא לא לערוך ערך זה עד להסרת התבנית. הערות לערך נא להוסיף בדף השיחה.
העבודה על הערך עתידה להסתיים בתאריך 28 ביוני 2015. ניתן להסיר את התבנית משחלפו שלושה שבועות מן התאריך הנקוב. שיחה


קפה שחור חזק היא להקת היפ הופ ישראלית. הרכב שבתחילת דרכו מנה חמישה חברים וכיום מונה שני חברי להקה.

חברי הלהקה גדלו בנתניה וכיום הם מתגוררים בחדרה. אילק סהלו ואורי אלמו ממייסדיה הראשונים של הלהקה, החלו את דרכם בכתיבת שירים למגירה כחלק מחוג שירה במתנס "קפה לנוער" בנתניה ומשם גם שמם של הלהקה. רק בגיל 16 קיבלו את הבמה בפעם הראשונה במתנס במסגרת אירוע "ווליום בדרכים" בחסות סלקום, דבר שעורר התלהבות רבה. משם התגלגלו חברי הלהקה לפגישה עם המוזיקאי יוני רועה שבזמנו הפיק אירוע ל20 שנות יצירה שלו במתנס נתניה. יוני רועה שהיה שכן של הזמר אלי לוזון הפגיש את הלהקה עימו, והשניים יצרו יחד את גרסת הכיסוי, ראפ, לשיר של אלי לוזון "איזו מדינה" ואף צילמו גם סרטון לגרסה החדשה שהועלתה ביוטיוב. הלהקה השתתפה בתכנית כוכב נולד, שלושה סיבובי הופעות בארצות הברית ובמעל 20 מדינות מטעם הסוכנות היהודית. בגיל 18 הלהקה התפרקה וכל אחד מחברי הלהקה התקדמו בחייהם האישיים לשירות הצבאי. סהלו בשירותו הצבאי שירת בחטיבת הנח"ל, סהלו סיים את שירותו הצבאי כקצין ואלמו שירת כנהג תובלה, לאחר שחרורו של סהלו ב2013 בנחישותו מקים את הלהקה מחדש. מלבד אורי אלמו כל שאר חברי הלהקה סירבו מסיבות אישיות כאלה ואחרות. ב2013 השתיים מתחילים ליצור מוזיקה לקראת האלבום הראשון שיצא לאור ב18 ביוני 2015. השיר הראשון שיצא לאור היה ב2013 יחד עם הזמר אורטגה, "רק לעלות" שהופק ע"י הפקת גיא גבריאל המכונה Ruff. השיר "יהיה בסדר" צבר תאוצה בפחות משלושה חודשים הגיע למעל 2 מיליון צפיות ביוטיוב ומתנגן ללא הרף בתחנות הרדיו השונות. מקור השראתם למוזיקה מגיע מראפרים אמריקאים כמו: טופאק שאקור, נאס, קנדריק לאמאר ועוד, בנוסף גם יוצרים ישראלים בני העדה האתיופית כמו: אקסום ואסתר רדא התופסים אצלם מקום בהשראתם. יצירותיהם של הלהקה שואפות להגיע לכלל האוכלוסייה ללא הבדלי דת, מין וגזע.

אתר למנויים בלבד עמוס הראל, "קפה שחור חזק": הראפרים שלא מתביישים להיות מאושרים, באתר הארץ, 22 בינואר 2014

קפה שחור חזק נוגעים בכולם במופע ההשקה "רק לעלות"

פותחים בוקר עם קפה שחור חזק