משתמש:רנדום

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

רנדום, נסיך אמבר

אני (אוקטובר 2011)

אהלן. שמי שרון, אני יליד שנת 1971, נשוי ומתגורר בדרום הארץ. אני עוסק בתחומי הנדסת תוכנה, הנדסת מערכות וכן בתחומי ארכיטקטורת תוכנה, ועובד בחברת הזנק. יודע משהו על פיתוח תוכנה, זריז ואיטי כאחד :-) פה ושם אני מצלם ומעלה לעיתים תמונות לוויקיפדיה.

אני פעיל (לפרקים) בוויקיפדיה העברית מאז שנת 2004, והערך הראשון שתרמתי לו היה שרייק. אני תומך בפילוסופיית ההכללה, וכן דוגל ברעיונות המובאים בקתדרלה והבאזר, בשלטון המוכשרים וכן באופי הקאיזני של המיזם. בקליפת אגוז, אני סבור שמאמרים טובים באמת אינם נוצרים בן־לילה יש מאין, אלא נובטים מקצרמרים, וצומחים בתהליך של שיפור מתמיד ומחזורי, עד לבגרותם. מתוך כך, עלינו לנצור את המאמרים הקצרים, החלקיים והאיזוטריים ולטפח את כותביהם, כי אין לדעת מי מהם נושא בילקוטו את שרביט הגנרל.

ּ‏
עריכה  ראשית חוכמה

"מן המקום שבו אנו צודקים
לא יצמחו לעולם
פרחים באביב...
אבל ספקות ואהבות עושים
את העולם לתחוח
כמו חפרפרת, כמו חריש."

"ההבדל העיקרי בין דבר שעלול להתקלקל לדבר שאינו יכול להתקלקל בשום אופן הוא שכאשר דבר שאינו יכול להתקלקל בשום אופן מתקלקל בכל זאת, מתברר בדרך כלל שאי אפשר להגיע אליו או לתקנו."

"אם אלוהים היה רוצה שתוכנה תהיה אמינה, הוא לא היה בורא כפתורי Reset"


עריכה  ”ל‏ֹא עַ‏לֵיךָ הַ‏מְ‏לַ‏אכָ‏ה לִגְמוֹ‏ר, וְלֹא אַ‏תָּ‏ה בֶ‏ן חוֹ‏רִין לִיבָּטֵ‏ל מִמֶּ‏נָ‏ה”


עריכה  משנה ויקיפדית

אתה ודאי מתכוון להחלטות שקיבלו לפני שנים קומץ מצומצם של דוברי עברית שהיו הראשונים לפעול במיזם ומאז הם משליטים את דעתם על אחרים ומצנזרים מידע על ימין ועל שמאל בטענה של חוסר "חשיבות אנציקלופדית", מונח נפוח אך ריק מתוכן שהומצא ע"י אנשים שבמקום לעסוק בכתיבת ערכים עסוקים ב"מה ראוי" (אולי המקבילה הויקיפדית ל"מה יגידו השכנים").
לצערי הרב יש אנשים שלא מבינים שמהותה של אנציקלופדיה היא להיות מאגר ידע ושזה לא מועדון אקסלוסיבי לנבחרים בלבד. ויקיפדיה היא אנציקלופדיה חופשית שמטרתה לרכז מידע בעידן האינטרנט לטובת הכלל, לא לצנזר אותו (אלא אם יש סיבה טובה, כמו ערכי שטויות ובדיחות, מידע לא אמין, פרסומת אישית ועוד).
אם אתה חושב שמחיקת ערכים עושה למישהו טובה, אתה טועה. אני מדברת עם אנשים מחוץ לויקיפדיה ואנשים מבואסים מהיחס. שונאים אותו. מרגישים שיש בויקיפדיה העברית אליטה שהשתלטה על המיזם והפכה אותו לשלה. רבים מהם לא רוצים לנסות לערוך בכלל, ואלה שניסו מתארים יחס עוין במקרים רבים. אני מכירה גם לא מעט שתרמו ועזבו בטריקת דלת אחרי שתש כוחם.
עצוב לי שאנשים חושבים שצנזור מידע הופך את ויקיפדיה ל"טובה" יותר, כאילו אנשים שמחים שהערך שחיפשו לא קיים... כשאני מחפשת בגוגל (באנגלית) מידע על אדם, חברה, תופעה, סדרת טלוויזיה ועוד, אני לא מופתעת כשאני מוצאת ערך בויקיפדיה האנגלית. אני מאושרת ושמחה שיש מי שטרח וכתב לי ערך ומעריכה את פועלו. כשאנשים בויקיפדיה העברית מכלים את זמם בסינונים, צנזורים, קריטריונים ודיוני חשיבות זה מצער אותי. מאוד.

עריכה  התיבות שלי
משתמש זה נמצא בוויקיפדיה במשך
19 שנים, 10 חודשים ו־15 ימים.
משתמש זה מאמין שוויקיפדיה העברית צריכה להיבנות על המודל של ויקיפדיה האנגלית
משתמש זה דוגל בפילוסופיית ההכללה
משתמש זה תומך בגישת לא אוכל לא שותה.
משתמש זה תומך בגישת ויקיפדיה עם זנב ארוך
דף משתמש זה יציג סרט כחול עד להכנסת ערכי פורנוגרפיה לוויקיפדיה העברית


עריכה  תמונות נבחרות שצילמתי
עמיר לב
ברי סחרוף
ענבל פינטו על הבמה
תל אביב מצד דרום-מזרח
סנטרל פארק
ציריך לקראת שקיעה
ג'ונתן דוניו, סולן Mercury Rev בהופעה בישראל
אבי סינגולדה בהופעה של שלמה ארצי בקיסריה
שלמה ארצי בהופעה בקיסריה
שלום חנוך בהופעה
בית המשפט המחוזי בנצרת
מגדל השעון ביפו
כלניות וסביונים
התחנה המרכזית הישנה של תל אביב מזכירה לי את שירו של "הנוסע מארץ קדומה" המוצא במדבר "שתי רגלי אבן גדולות, חסרות גוף", ולידן ראש מנופץ של פסל, קבור למחצה בחול ומעוטר עדיין ב-"חיוך מרושע של אדנות קפואה". ועל הפסל נחקקו המילים:

"שמי אוזימאנדיאס, מלך המלכים:
אתם האדירים, ראו מלאכתי, אימרו נואש!"
וסביב שברי הפסל לא נותר דבר
רק החולות החשופים, הבודדים
והשטוחים, פרושים למרחקים
צופית בוהקת על גדר
מגדל עזריאלי העגול משתקף בחלונות המגדל המשולש
אחת מפסגות הקילימנג'רו מציצה מבעד לעננים
זברות שותות ממי הנחל, בסרנגטי
מישורי הסרנגטי
עריכה  סימניה
עריכה  מחזיק מקום