משתמש:שפינוזה/טיוטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של שפינוזה.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של שפינוזה.

שמעון ברק[עריכת קוד מקור | עריכה]

שמעון ברק
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 10 ביולי 1950 (גיל: 73)
ארגנטינה
לימודי רפואה

האוניברסיטה העברית,

הפקולטה לרפואה ע"ש סאקלר
התמחות ילדים
תואר רופא בכיר
תפקידים

רופא ילדים ראשי בתחנות לבריאות במשפחה טיפת חלב של עיריית תל אביב-יפו
יושב ראש החברה הישראלית לרפואת ילדים בקהילה
יושב ראש סקצית רפואת הילדים הראשונית באקדמיה האירופית לרפואת ילדים
נשיא הקונפדרציה האירופאית לרפואת ילדים

פרופסור נלווה (כבוד) אוניברסיטת מיימונידס ארגנטינה


שמעון ברק (נולד 1950) הוא רופא ילדים תל אביבי, יושב ראש החברה הישראלית לרפואת ילדים קהילתית, היה הישראלי הראשון אשר שימש כחבר בועד המרכזי של האקדמיה האירופאית לרפואת ילדים (כנציג הרפואה הראשונית) והיה בין מייסדי הקונפדרציה האירופאית לרפואת ילדים ראשונית ושימש נשיאה.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ברק נולד בארגנטינה ועלה ארצה עם משפחתו בשנת 1963. את לימודיו התיכוניים עשה בהדסים במגמה ביולוגית. התבלט בפן החברתי/אומנתי כזמר ושחקן. היה תלמיד התיכון היחיד במקהלת סמינר המורים של הדסים בהדרכת עמוס מלר ובהרכבים מוסיקליים שונים, בעיקר בשתוף פעולה עם אלעד אופיר (בנו של שייקה אופיר)

בחזרות בהדסים עם הזמרת נאווה ברוכין והמורה למוסיקה גרי

. ייסד את תחנת השידור של הפנימיה, שם החלה שוש עטרי בקריירה הרדיופונית שלה. עם סיום לימודיו התיכוניים התקבל ללימודי רפואה במסגרת העתודה האקדמית באוניברסיטה העברית, אך כעבור שלוש שנים פרש מן הלימודים והתגייס לצה"ל.
שירת תחילה בגדוד חרב כחובש קרבי ולאחר שמסיבות רפואיות נאלץ לעזוב את היחידה, עבר לשרת בלהקת פיקוד הדרום כמחליפו של יוריק בן דוד התוכנית "מדרום תפתח הטובה" (1972) ואחר כך עם חנה לסלאו, ציפי מור, אביבה אבידן, איציק עוקב, רמי רודן ועוד בתקופת מלחמת יום הכיפורים בתוכנית "חול בקפה" (1973). אחרי המלחמה נתמנה מפקד הלהקה ועם שחרורו המשיך כאזרח עובד צה"ל כמפיק בפועל ועוזר המפיק המוסיקלי, קובי אושרת. במקביל החל לעסוק בבידור והנחיה של ערבי תרבות, בעיקר של מוסיקת עמים עם דגש על דרום אמריקה. ערך והגיש תוכנית על פולקלור עמים בהערוץ הראשון (אז הטלויזיה הישראלית), ,"משירי ארץ אחרת", בין השאר על דרום אמריקה, איטליה, ספרד, ארה"ב, רומניה, הפיליפינים, ועוד. באחת התוכניות הכיר את מי שהפכה לאשתו ואם ילדיו, הזמרת רותי הולצמן, חברת שלישית שוקולד מנטה מסטיק. ערך גם תוכניות מוסיקה בגלי צה"ל עבור נדב לויתן, אבי קורן, מולי שפירא ועוד. בין השאר ערך והגיש תוכיות על מרסדס סוסה, אריאל רמירס ואמנים ארגנטיניים נוספים וכאשר אלה הגיעו ארצה הנחה את ההופעות שלהם על במות הארץ. ברק נמנה עם מייסדי אמ"י ומסמכי העמותה נוסחו ונחתמו בביתם של ברק ואשתו רותי הולצמן.
בשנת 1976 שב ללימודי הרפואה, תחילה בירושלים ואחר כך בביה"ס לרפואה ע"ש סאקלר באוניברסיטת תל אביב. עם סיום לימודיו בשנת 1980 צמצם כמעט לחלוטין את עיסוקיו הלא רפואיים אך נקרא להנחות אירועים מיוחדים כגון ערב ההתרמה של אמני ישראל למען נפגעי רעידת האדמה בניקרגואה.הוא גם נקרא לעתים לשמש "מומחה לענייני ארגנטינה", למשל בעת העלת המחזמר אוויטה
הגיש בשנים 1983-84 את ציפורי לילה דרום אמריקאיות בגלי צה"ל שהוקדשה למוזיקה, אגדות עם וסיפורים מן היבשת. דיבב את דמות אבא דב בסדרה דובון חיבוקון ואת הרופא בסדרה סלב'ס. כתב מלים לשירים בספרדית, בין השאר עבור להקת האחים והאחיות לפני נסיעתם לצ'ילה, לזמרת ניצה טרמין ועוד.
לברק ואשתו רותי הולצמן שני ילדים: מיכל, מורה בבי"ס תיכון, ויונתן ברק, סטנדפיסט, אתו מגיש משנת 2021 פודקאסט בשם "אבא של יונתן והבן שלו" ברשת "עושים היסטוריה".

קריירה רפואית[עריכת קוד מקור | עריכה]

הופעה בסיני, אוקטובר 1973. רמי רודן ושמעון ברק במערכון

ברק החל את לימודי הרפואה במסגרת העתודה האקדמית בשנת 1968 באוניברסיטה העברית בירושלים אך פרש כעבור שלוש שנים והתגייס לשרות צבאי. הוא שב ללימודים בשנת הלימודים 1976-77 לירושלים ולאחר שנה עבר לביה"ס לרפואה ע"ש סאקלר באוניברסיטת תל אביב שם סיים לימודין בשנת 1980. התמחה ברפואת ילדים במרכז רפואי תל אביב, בי"ח הדסה תל אביב, חחת הנהלת פרופ' צבי שפירר.
שימש חוקר אורח במכון ויצמן למדע, המחלקה לחקר ממברנות בשנים 1986-1988
שימש רופא ילדים ראשי בתחנות לבריאות האם והילד (טיפות חלב) של עירית תל אביב בשנים 1986-1990
היה חבר בועדה לרפואת ילדים ראשונית מונעת מטעם משרד הבריאות בהנהגתו של פרופסור שמעון וינטר.
משמש רופא בכיר במחלקת ילודים של בית חולים לילדים דנה דואק מאז [1]2004
שימש מרצה בביה"ס לסיעוד בשנים 1985-1988, מרצה בביה"ס למקצועות הבריאות של אוניברסיטת תל אביב בשנים 2008-2015
מונה פרופסור חבר נלווה אוניברסיטת מיימונידס ארגנטינה בשנת 2014
ערך ספרי רפואה לקהל הרחב, ביניהם את "את וילדך"[2] של ד"ר פנחס שרשבסקי. המהדורה העברית של המדריך לתינוקות מאושרים מאת ג'ינה פורד[3], התאמה לארץ של תינוק בוכה : מדוע תינוקות בוכים?[4] מאת שילה קיצינגר (תורגם לעברית על ידי עדי גינצבורג-הירש) ועוד.כתב וערך שני פרקים בספר ההתמחות האירופאי לרפואת ילדים (MASTERCOURSE IN PAEDIATRICS) בהוצאת ELSEVIER. היהעורך ראשי של קוריקולום ההתמחות ברפואת ילדים קהילתית מטעם החברה הישראלית לרפואת ילדים קהילתית.
בזמן לימודי הרפואה שירת במילואים בענף הווי ובידור של צה"ל אך עם סיום לימודיו עבר קורס קציני רפואה ומאוחר יותר קורס קציני רפואה בכירים והמשיך בשירות מילואים כרופא ומפקד יחידות רפואה צבאיות עד לתפקיד מטה בדרגת סגן אלוף במבצע צוק איתן.
פירסם עשרות מאמרים רפואיים, ערך וכתב מדור רפואת ילדים בעתון חדשות, שימש חבר קבוע בתוכנית הבוקר בהנחיית רבקה מיכאלי (כמאה וחמישים הופעות) והתארח בעשרות תוכניות נוספות. היה בצוות המקצועי בהקמת ערוץ הבריאות.
שימש נציג ישראל בפני גופים בינלאומיים לרבות האיגוד העולמי לרפואת ילדים. שימש בתפקיד יושב ראש סקצית רופאי הילדים הראשוניים באקדמיה האירופאית לרפואת ילדים.
משמש נשיא הקונפדרציה האירופאית לרפואת ילדים ראשונית המאגדת כ-40.000 רופאי ילדים מעשרים מדינות אירופאיות.
מונה ליושב ראש החברה לרפואת ילדים בקהילה וחבר בועד האיגוד הישראלי לרפואת ילדים.