משתמש:שרה פולי/נפתלי דרעי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של שרה פולי.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של שרה פולי.
נפתלי דרעי

נפתלי דרעי - הוא מזכ"ל מועצת תנועות הנוער ואיש ציבור. נפתלי דרעי הינו ממדליקי המשואות בשנת ה-60 למדינת ישראל (שנת 2008)[1]. בשנה זו טקס הדלקת המשואות עסק בתחום החינוך. באותה שנה זכתה מועצת תנועות הנוער בפרס ישראל על מפעל חיים, ונפתלי דרעי קיבל את הפרס בשמה.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נפתלי דרעי נולד בחיפה בשנת 1957, הוא נשוי + 3 ותושב תל-מונד. שרת בצבא כקצין בחיל התותחנים ושנה נוספת בצבא קבע. במקביל לכל תפקידיו הציבוריים האזרחיים, עשה קריירה גם במילואים עד לדרגת אלוף משנה, ובתפקידו האחרון שימש כמפקד אגד ארטילרי.

בשנת 1980, מיד עם סיום שירותו הצבאי, התנדב לשנת שירות נוספת כמ"פ בפרויקט נערי רפו"ל (מקא"ם), פרויקט שסימן את המשך דרכו הציבורית, ששמה במרכז חינוך לערכים, שילוב בני נוער שוליים בהוויה הישראלית וטיפוח רוח ההתנדבות והפעילות בקהילה.

בשנת 1982 השתלב בהדרכת בני נוער בפנימיית מוסינזון בהוד השרון וכעבור כשנתיים כרכז הדרכה בתנועת הנוער של האיחוד החקלאי.

בשנת 1989 התמנה נפתלי דרעי למזכ"ל תנועת הנוער של האיחוד החקלאי ולחבר הנהלת מועצת תנועות הנוער.

בשנת 1995 נבחר ליו"ר מועצת תנועות הנוער והחל משנת 1996 הוא משמש כמזכ"ל המועצה.

תפקידים נוספים[עריכת קוד מקור | עריכה]

החל משנת 2009 מכהן נפתלי דרעי כיו"ר המועצה הציבורית לחילופי נוער וצעירים, תפקיד שנשא בו עד לשנת 2012. במהלך תקופה זו הקים את הרשות לחילופי נוער וצעירים, (שהוקמה על פי חוק) ונכון לשנת 2013, הוא משמש בה כדירקטור. בשנת 2010 התמנה לגזבר, יו"ר ועדת הכספים ומ"מ יו"ר של "מנהיגות אזרחית" – ארגון גג של עמותות ומלכ"רים[2] בשנת 2012 התמנה ליו"ר "אחריות לישראל 2048" – עמותה שהוקמה במטרה להכשיר כוח אדם איכותי של בוגרי תנועות הנוער ולבנות עבורם מסלול הכשרה ייחודי שיסלול את דרכם לשירות הציבורי, עם שחרורם מהצבא. בשנת 2003 ולאחר ששימש כיו"ר הנהלת המתנ"ס המקומי בתל מונד במשך כ- 5 שנים, נבחר כחבר מועצת תל מונד וכיהן כמ"מ ראש המועצה ומחזיק תיק החינוך בהתנדבות.

השכלה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לנפתלי דרעי תואר ראשון בלימודים רב-תחומיים מאוניברסיטת חיפה ותואר שני במדעי המדינה מאוניברסיטת בר-אילן.

יוזמות והישגים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • הקמת להקת מועצת תנועות הנוער
  • בעקבות עבודת לובינג מאומצת מול שרי החינוך יולי תמיר וגדעון סער ומול ועדת החינוך וועדת הכספים של הכנסת הצליח להביא להגדלת בסיס התקציב של תנועות הנוער מ- 30 מיליון ₪ בשנת 2006 ל- 85 מיליון ₪ בשנת 2012.
  • ייזום פרויקט משותף עם הקרן לידידות לשילוב עולים מאתיופיה וחבר העמים בפעילות בתנועות הנוער ומגשרים בקהילה.
  • רתימת גופים עסקיים לפעילות קהילתית בשיתוף עם מועצת תנועות הנוער.

במסגרת זו ניתן להזכיר 2 פרויקטים מובילים:

  1. פרויקט "לאומי בתנועה", שעיקרו שיתוף פעולה בין עובדי בנק לאומי לבין צעירים בשנת שירות (ש"שים, הדוחים את שירותם הצבאי ומתנדבים לשנת פעילות קהילתית בפריפריה), הנהנים מתמיכת הבנק ומבצעים יחד עם עובדיו פרויקטים התנדבותיים שונים.
  2. פרויקט "זזים" המתבצע בשיתוף עם בנק המזרחי ובמסגרתו מאשרת ועדה משותפת של מועצת תנועות הנוער, בנק המזרחי ואנשי ציבור 30 פרויקטים שנתיים, המוצעים על ידי מדריכים בתנועות הנוער. פרויקטים אלו מתוקצבים על ידי הבנק בסכום של 10,000-30,000 ₪ כל אחד.
  • קונגרס תנועות הנוער ב"יד ושם" המתקיים בשיתוף עם "יד ושם" ובמהלכו מקיימים מאות מדריכים וחניכים נבחרים מהשכבה הבוגרת פעילות לימוד והנצחה לקראת יום הזיכרון הבינלאומי לשואה (27 לינואר), שמטרתו לשמר את הזיכרון ולהעביר את האחריות לו מניצולי השואה לצעירים.
  • בשנת 1999 היה נפתלי דרעי מיוזמי פעילות הומניטרית בקרב ילדי הפליטים המוסלמים בקוסובו. במשך 3 חודשים פעל במחנה הפליטים במקדוניה מרכז פעילות הפגתית לילדים ונוער שהופעל על ידי מדריכים מתנועות הנוער הישראלית[3].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ המלצות הוועדה הציבורית המייעצת לבחירת מדליקי המשואות בטקס ערב יום העצמאות התשס"ח, החלטה מספר 3390 של ממשלת ישראל ה-31, משנת 2008, באתר של משרד ראש הממשלה
  2. ^ מתוך פרוטוקול "מנהיגות אזרחית"
  3. ^ פעילות זו תועדה בספר: "moments that made their marks", שנערך ותורגם לעברית על ידי הלל טרייסלר


*

קטגוריה:דירקטורים ישראלים

קטגוריה:2008 בישראל