משתמש:תומאס/עד הלום

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

בערך עד הלום נכתב שצה"ל בלם את הצבא המצרי, ולולא צה"ל המצרים היו ממשיכים צפונה.

אז חקרתי את העניין, וידיד שלי שלח אימייל לאורי מילשטיין.

להלן ההתכתבות:[עריכת קוד מקור | עריכה]

"ד"ר אורי מילשטיין שלום רב.... שמי ****, לפני מספר שבועות שמעתי דעה האומרת שהמצרים נעצרו בגשר עד הלום במלחמת העצמאות לא בגלל הקרב שהתחולל שם אלא בגלל שזה היה קו הגבול המתוכנן על פי תוכנית החלוקה ובעצם לא היו להם תוכניות להתקדם הלאה.אודה לך מאד באם תוכל לשלוח לי את דעתך בנושא.תודה מראש, ****."


תגובתו של אורי מילשטיין[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלום ****,


"למצרים לא היתה כוונה לסכן את צבאם ולפלוש לתחומי המדינה היהודית. הם נכנסו רק לשטחים שנועדו למדינה הפלסטינית שלא קמה מחוץ לכביש מג'דל פלוגה שחלקו היה במדינה היהודית והוא לא נתפס על ידי היהודים כשהבריטים עזבו את משטרת עיראק סואידן. זה הטעם שהם התקדמו רק עד יבנה, והכוח העיקרי שלהם התקדם עד אשדוד. עד היום פרסמתי 4 כרכים על מלחמת העצמאות מתוך 12 מתוכננים ואם הנושא מעניין אותך תוכל לקרוא שם על המלחמה עד פרשת דיר יאסין באפריל 1948. מצורף פרוספקט ספרים שתוכל לרכוש ישירות ממני.


אורי."

המשך...[עריכת קוד מקור | עריכה]

אחת הטענות המרכזיות שהועלו על מנת לא להציג את הטיעון של אורי מילשטיין היא שהוא "שנוי במחלוקת". אז אותו הידיד, שלח אימייל גם למוטי גולני, וזו תשובתו:

"שלום ****, מן המחקר המעודכן עולה שעיקר מטרתם של המצרים היה הנגב, לא תל אביב. הם התכוונו ככל הנראה לייצב קו בין אשקלון (מג'דל) לאשדוד (איסדוד). קרא בעניין זה דברים שכתב במקומות שונים דוד טל.

כל טוב, מוטי"