משתמש:תומר א./בוררות בנושא האירוויזיון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

כללי[עריכת קוד מקור | עריכה]

בוררות זו נפתחת עפ"י בקשת משתמש:סקרלט ובהסכמת הצדדים (משתמש:ברוקולי, משתמש:Ldorfman, משתמש:אומנות ומשתמש:לונה גולדשטיין). כל הצדדים זוכרים שמדובר במיזם שיתופי ומעוניינים בטובתו.

דיונים קודמים[עריכת קוד מקור | עריכה]

תוכנית הבוררות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. כל אחד מהצדדים יציג את המחלוקת כפי שהוא רואה אותה.
  2. לאחר שנסכים על הנושאים העומדים על הפרק אנסה לקבוע תוכנית בוררות שתהיה מקובלת על הצדדים
  3. הצדדים יקבלו על עצמם את הבוררות באמצעות חתימה בארבע טילדות בסעיף המתאים
  4. תוכנית הבוררות תכלול שאלות מצידי ובקשה לדוגמאות.
  5. אפרסם סיכום בוררות יחד עם המלצה שלי

דגשים חשובים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • כל הצדדים מתארחים במרחב המשתמש שלי, לא יהיו כאן השמצות או תקיפות אישיות. זה כלל שאני לא מוכן לחרוג ממנו בעבור שום פעילות ובכלל זה בוררות זו. אני שומר לעצמי את הזכות למחוק דברים שיראו בעיני כהשמצה או מתקפה אישית.
  • אשתדל להגיב במהירות האפשרית, אני מעוניין לסיים את הבוררות הזאת עד ה-14/6/09.
  • למען הבריאות הנפשית שלי ושל שאר המתדיינים אני מבקש לא להאריך בדברים, אשמח אם תכתבו באופן תמציתי, ברור ומדויק.
  • פסק בוררות בויקיפדיה אינו מוסד מחייב, יחד עם זאת אין לי רצון לבזבז את זמני ואת זמנם של המעורבים. אם מי מהצדדים יודע כבר מעכשיו שבמידה ולא תתקבל דעתו הוא מתכוון לפתוח הצבעת מחלוקת יואיל ויודיע זאת כעת. בחתימה על הבוררות הצדדים מקבלים על עצמם את תוצאותיה.

עמדת צד שמאל[עריכת קוד מקור | עריכה]

להלן עמדתי: גלריה מוקטנת של כל הזמרים, או 5 תמונות.

הנימוקים לגלריה מוקטנת:

  • אפשרות לראות את כל הזמרים שהשתתפו בגמר להמחשה מקיפה ומלאה, ומי שלא רוצה להתעמק בכך - שלא ילחץ על התמונות להגדלה.
  • גלריה מוקטנת לא מנפחת את הערך בצורה חסרת פרופורציות - ותופסת אף פחות מקום מגלריה חלקית בגודל רגיל.
  • הערך יהיה שלם "בפני עצמו" כאשר הקורא ימצא בו את כל הזמרים מבלי להצטרך לטרוח לפנות לויקישיתוף.
  • הויקישיתוף אינה מוכרת כויקיפדיה ולא תמיד שמים לב להפניה אליה מהערך, מה גם שנוסדה ככלי שרת לתרומה לויקיפדיה עצמה.

יחד עם כל הנימוקים הללו, אין לי ידע בכל הנושא הטכני של משך זמן טעינת הדף אצל הגולשים, ומראה הדף בדפדפנים השונים שלהם וכדומה; כך שאם תקבע - תומר - שגלריה מוקטנת של 25 זמרים באמת יוצרת סרבול טכני משמעותי, הנה מבעוד מועד הנימוקים לעדיפותי השנייה ל-5 תמונות:

  • עדיין ראוי לשים מספר זמרים ולא רק את הזמר המנצח - כדי שהקורא יראה מספר זמרים שייצגו את מדינתם בכבוד.
  • גם שלוש התמונות של שלושת המקומות הראשונים זה דל מדי, כאשר גם מקומות רביעי וחמישי מכובדים ביותר כנחשבים ל"טופ".
  • גלרייה של 5 תמונות גדולות נראית יחסית לגודל ערכי האירוויזיון כבעלת קנה-מידה "אלגנטי", אך עדיין מעשירה מאוד את הערך.
  • גם יוצר סוג של פשרה, כקירוב נוסף מבחינה כמותית בין שתי העמדות שהוצעו קודם (3 תמונות - לעומת 10 תמונות).

אגב, שתי העמדות שלי כוללות רק את תמונות הזמרים מתוך ההופעה החיה באירוויזיון. קרי, שבנוסף ל-25 תמונות גלריה מוקטנת, או רגילה של 5, אני כמובן מצדד גם בהשארת תמונת מנחי התחרות ותמונה של הנציג הישראלי (בפרק שממילא יש על ישראל באירוויזיון), ואני גם בעד הוספה של עוד תמונת "דיוקן" של הזמר המנצח בראש הערך, קרי חוץ מתמונת ההופעה שלו באירוויזיון עצמו בגלרית התמונות. אם-כן, אלו הם טיעוניי. שבת שלום. אומנות - שיחה 00:52, 6 ביוני 2009 (IDT)

מדובר בתמונות האומנים המשתתפים ומשום כך, התמונות רלוונטיות לערך. גם בויקיפדיות בשפות אחרות נעשה שימוש בגלריות מעין אלה. פשרה אפשרית יכולה להיות הצגה של המשתתפים עד מקום X. לטעמי, הצגת גלריה של המשתתפים שהגיעו לעשרת המקומות הראשונים יכולה להספיק. נוסף על כך יש לכלול את תמונותו של הנציג הישראלי לתחרות (אם לא סיים בעשירייה הראשונה) ואת תמונתם של המנחים (אם קיימת תמונה חופשית שלהם).
הטענה שהועלתה, לפיה ניתן להסתפק בקיומן של התמונות בוויקישיתוף, אינה מקובלת עלי. הויקישיתוף נועד לשרת מיזמים שונים, ובכללם, הויקיפדיה. זהו כלי שלנו, הכותבים והעורכים בויקפדיה, והוא נועד לשימושינו. רוב הקוראים אינם נכנסים לויקישיתוף ומבחינתם הויקיפדיה היא ה"מוצר" אותו הם צורכים. התמונות הן פריטי מידע שאותם קוראים לא יחשפו אליהם, לולא יופיעו בערך. המתעניינים בנושא יחכו עד שתעלנה כל התמונות. זמן זה אינו רב כלל והגולשים בפס צר יוכלו לוותר על המתנה זו ויחשפו לטקסט בלבד. בכל מקרה, אין מדובר בזמן טעינה רב. Ldorfman - שיחה 01:21, 6 ביוני 2009 (IDT)

עמדת צד ימין[עריכת קוד מקור | עריכה]

מדוע להסתפק במספר קטן יותר של תמונות?

  1. גלריה מוקטנת מזמינה מעצם טבעה העמסת תמונות בכמות שאינה מקובלת בערכים.
  2. אמנם יש חשיבות מסוימת לשירים שזכו במקומות הראשונים (עד המקום החמישי), אך לא ניתן לטעמי להצדיק הכנסת תמונה של מי שסיים במקום ה-25 בגלל שהגלריה מוקטנת. הקורא לא מקבל מזה שום ערך מוסף, וספק רב ביותר אם למעט "משוגעים לדבר" מישהו באמת זוכר מי סיים במקום ה-20 באירוויזיון לפני 15 שנה.

‎# יש לזכור שהערך עוסק באירוויזיון כולו ולא רק בזמרים. להם יש מקום חשוב בתחרות, אבל בהחלט לא בלעדי. מתן דגש גדול מדי לזמרים, בדמות תמונות רבות שלהם, חוטא לאמת ולנייטרליות.

  1. ויקישיתוף הוא כלי מאוד חשוב וחובה עלינו כמיזם תוכן חופשי לקדם את השימוש בו. כיצד נעודד את הקורא להיכנס לשם אם ניתן לו את כל התמונות האפשריות בערך?
  2. בגלריה מוסתרת אין טעם רב, שכן אז כל התמונות מאבדות את הפואנטה. גלריה מוקטנת (אני משער שהכוונה היא לתמונות בגודל של עד 100 או 150 פיקסל) תגרום לעומס ויזואלי רב על הערך, ותאריך מאוד את זמן הטעינה למי שאין ברשותו מחשב מספיק חזק. הקורא רוצה לקבל מידע ולא ללכת לחנות מחשבים ולהחליף את המחשב הקורס.
  3. יחד עם זאת, תמונה אחת שווה אלף מילים, ואי אפשר עם אפס תמונות. אני מאמין שלפי גודל הערך הנוכחי, ועל מנת שהתמונות לא "ישתלטו" לחלוטין על צד אחד של המסך, ניתן להשתמש בשש תמונות של מקומות 1 - 5, בתמונה של המנחים, בתמונה של הנציג הישראלי, ובתמונה אחת של האתר שבו נערך האירוויזיון. סך הכל שמונה תמונות. ברוקסשיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 07:11, 10 ביוני 2009 (IDT)