משתמש:1Bryan wadler

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

תבנית:טייסת הת'ר פני היא מנהלת אבטחת חיל האוויר האמריקני בחברת לוקהיד מרטין האמריקנית, ידועה בעיקר בשל היותה אחת משני הטייסים שנשלחו לסכל את פיגוע הטרור על וושינגטון הבירה בזמן פיגועי הטרור של ה9 בספטמבר,2001.

חיים מוקדמים[עריכת קוד מקור | עריכה]

פני הייתה האישה היחידה בטייסת שלה, במשמר האוויר של מחוז קולומביה, בבסיס אנדרוס.

תקיפות ה9 בספטמבר[עריכת קוד מקור | עריכה]

מיג'ור פני הייתה האישה היחידה בתפקיד סגן בזמן הזה בארצות הברית. פני קיבלה הוראה לטוס במטוס הf - 16 שלה לצד סגן מרס סאסוויל בבסיס חיל האוויר אנדרו בזמן התקפות ה11/9, ניתנה להם הוראה להוריד את הטיסה החטופה 93 של חברתיונייטד איירליינס לפניי שהיא תספיק להגיע לשטח האווירי של וושינגטון הבירה, אך בגלל דחיפות האירוע, לא היה זמן לחמש את המטוסים או אפילו למלא את מיכל הדלק שלהם עד הסוף, המשימה יכלה להתבצע רק בכדי התנגשות של מטוס הקרב בטיסה החטופה, זו היא בעצם טיסת ה"קמיקזה" היחידה בחסות צבא ארה"ב, אך הטייסים האמיצים לא הספיקו להגיע לטיסה החטופה בזמן, ונוסעי הטיסה הספיקו להשתלט על המטוס והתרסקו לשדה פתוח. כששאלו את פני מדוע הסכימה להטיס את טיסת הקמיקזה הזו,השיבה פני "ישנם דברים בעולם שחשובים יותר מאיתנו. חופש, גבולות ארצות הברית, דרך החיים שלנו, אימהות,בייסבול, ועוגת תפוחים. אלו הדברים שהופכים את אמריקה למיוחדת, אנו שייכים לדבר גדול מאיתנו, עד כמה שהדבר מסובך ומסורבל, הרעיון שנקרא אמריקה הופך אותנו לחברה ולאחים.

מלחמת עיארק[עריכת קוד מקור | עריכה]

פני שירתה שני סיורים בתפקיד במלחמת עיראק.

אחרי הפרישה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פני עובדת בחברת לוקהיד מרטין בפרויקט מטוסי הf - 35. ב7 בספטמבר 2017, פני ואביה נתנו הרצאה על נושא 11/9 במוזיאון האוויר והחלל בוושינגטון הבירה.