משתמש:Amikamraz/שילוח

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

יוסי (יוסף) שילוח (נולד 31 בדצמבר 1944) הוא מדען מחשב ישראלי שידוע בתרומותיו באופטימיזציה דיסקרטית ואלגוריתמים מקביליים.

שילוח נולד בקבוצת יבנה למאיר ופרחיה שילוח, בכור לעוד שלוש אחיות ואח אחד.

שירת בצה"ל כמפקד טנק בחיל השריון וככזה השתתף בקרבות בגדה המערבית ובכיבוש משטרת לטרון במלחמת ששת הימים ובקרבות הבלימה אל מול הארמיה השנייה בסיני במלחמת יום הכיפורים.

למד באוניברסיטה העברית במסלול מתימטיקה-פיזיקה לתואר ראשון ושם גם למד לתואר שני במתמטיקה בהנחייתו של פרופ' מיכה פרלס.  תואר שלישי עשה במכון וייצמן למדע ברחובות בהנחייתו של פרופ' שמעון אבן ז"ל וסיים ב 1976.  בשנים 1977-1979השתלם לפוסט-דוקטורט באוניברסיטת סטנפורד בקליפורניה.  בשובו ארצה הצטרף למרכז המדעי של י.ב.מ בחיפה (שגדל והפך לאחר מכן למעבדת המחקר והפיתוח של י.ב.מ) ועבד בו בהובלת פרוייקטים שונים עד לפרישתו לגמלאות בשנת 2012. בין הפרוייקטים הבולטים תכנון מערכת שעות לבתי ספר ופרוייקטים לאופטימיזציה של הובלת מכולות ריקות בחברות הספנות צים, hanjin, hapag lloyd ו Maersk.

בשנים 1981-1984 שימש שילוח כמרצה נספח בטכניון ועסק בעיקר בהנחיית סטודנטים לתואר שלישי. בין תלמידיו היו עוזי וישקין לימים פרופסור באוניברסיטת תל אביב ואוניברסיטת מרילנד ועמוס ישראלי לימים דיקן הפקולטה למדעי המחשב במכללה האקדמית בנתניה. באוקטובר 1981 קיבל שילוח דרגת פרופסור חבר נספח במחלקה למדעי המחשב בטכניון.

בשנים 2000-2012 הופיע שילוח ברציפות בין 250 מדעני המחשב המצוטטים ביותר באתר highlycited.

עם פרישתו לגימלאות עוסק שילוח בפרוייקטים של אופטימיזציה בכלים של תכנון    לינארי בשלמים בחברת c&g logistics ומרכז את פעילות החברה בחקר ביצועים בתחומים שונים. כמו כן פיתח מערכת לשיבוץ תלמידים לכיתות (מערכת "איזונית") ובין לקוחותיו כ-150 בתי ספר בכל רחבי הארץ.


בזמנו הפנוי עוסק שילוח בכתיבה (מספריו: פרקי חרותי שנה א ושנה ב, רולפי, רוח חופשית ותוגה קלה), בתראפיית מגע (בוגר מכללת כרכור לרפואה משלימה), בספורט (ריצות ורכיבה על אופניים), טיולים – בעיקר בהר הגבוה בסיני ורכיבת אופניים בארצות הבלקן וטיבט, וחקלאות מקיימת (פרמקלצ'ר) הן בביתו והן ביער מאכל קורן ליד  קיבוץ הגושרים שבו הוא פעיל מרכזי.


שילוח הוא טבעוני מטעמי מוסר, פעיל במספר תחומים של מאבק למען זכויותיהם של בעלי חיים, בעיקר בתעשייה, ונמנה עם המייסדים של מפלגת "צדק לכל" שבאה להגן על זכויותיהם של בעלי החיים.


שילוח היה נשוי לאורית - בת קיבוץ גבעת חיים מאוחד לימים מנהלת בכירה במוסד לביטוח לאומי. בני הזוג התגוררו בישוב הקהילתי תמרת ולהם שתי בנות נגה ותמר ושני נכדים אלה ויונתן.


הערות לגבי קבלת התואר פרופסור חבר (ראיתי בדף השיחה ויכוח ער בנושא זה). במרץ 1981 הגשתי את מועמדותי לדרגה זו לועדה המקצועית של הטכניון. ההליך לגבי פרופסור חבר נספח היה זהה להליך לגבי פרופסור חבר. הוא כלל שליחת כל העבודות של המועמד למספר ראשי מחלקות למדעי המחשב בחו"ל. הם התבקשו לענות רק על שאלה אחת – "האם היית מקבל את המועמד כפרופסור חבר במחלקה שלך".  על פי תשובותיהם היתה הועדה המקצועית מחליטה בעניין. לאחר שבעה חודשים קיבלתי תשובה חיובית מהועדה והובהר לי שאם ארצה לעבור לטכניון באופן קבוע אקבל דרגת פרופסור חבר ללא צורך בהליך נוסף.


תמונה: