משתמש:Amir Tal/טיוטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Amir Tal.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Amir Tal.

ארגון בית אקשטיין[עריכת קוד מקור | עריכה]

בית אקשטיין מקבוצת דנאל הנו ארגון שמטרתו לקדם את איכות חייהם והשתלבותם החברתית של אנשים עם מוגבלויות. בית אקשטיין הוקם בשנת 1987 ומפעיל כיום שירותים מגוונים בתחומי החינוך, התעסוקה ווהדיור של אנשים עם מוגבלויות, בכל רחבי הארץ. הגישה הבסיסית של הארגון היא כי הדרך הטובה ביותר לאפשר לאנשים עם מוגבלויות להשיג את מטרות חייהם היא באמצעות מתן תמיכות אישיות בהתאם לרצונות, לצרכים וליכולות שלהם. בנוסף, התפיסה הארגונית היא כי על מנת להוביל למציאות בה אנשים עם מוגבלויות יחיו באיכות חיים ראויה יש להוביל לקידום עמדות חיוביות והתנהגויות מכלילות אשר יאפשרו לאנשים עם מוגבלויות להגדיר ולהשיג את מטרות חייהם. ארגון בית אקשטיין כולל יותר מ-2000 עובדים המספקים שירות לכ-4500 לקוחות.

פעילות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בית אקשטיין מפעיל כ-60 מסגרות ברחבי הארץ אשר פועלים בשלושה תחומים מרכזיים, שתכליתם לקדם את איכות חייהם והשתלבותם החברתית של ילדים, נוער ובוגרים עם יכולות מגוונות.

חינוך[עריכת קוד מקור | עריכה]

חטיבת החינוך מונה 18 בתי ספר הממוקמים ברחבי הארץ. בתי הספר מתמחים במתן שירותי חינוך לאוכלוסיות מגוונות, כגון ילדים עם לקויות למידה , קשיים רגשיים וקשיי הסתגלות, ילדים על הספקטרום האוטיסטי וילדים עם מוגבלות שכלית התפתחותית. מטרת-העל של שרותי החינוך היא לאפשר לכל התלמידים לממש את היכולות הקוגניטיביות, התפקודיות, הרגשיות והחברתיות שלהם, תוך מודעות ואמונה עצמית וחתירה מתמדת לשיפור איכות חייהם. תכנית הלימודים בבתי הספר עומדת בקריטריונים שנקבעו על ידי משרד החינוך, ועומדים בקנה אחד עם הספרות המקצועית העדכנית בכל הנוגע לחינוך מיוחד. במסגרת הלימודים נבנית לכל תלמיד תכנית תמיכה אישית, תוך התייחסות לתחום הלימודי, החברתי והרגשי של כל תלמידה ותלמיד. בתי הספר של בית אקשטיין הנם בתי ספר לחינוך מיוחד, מוכרים ושאינם רשמיים הפועלים ברישיון ובפיקוח משרד החינוך.

דיור[עריכת קוד מקור | עריכה]

ארגון בית אקשטיין מספק מגוון שירותי דיור המותאמים לאוכלוסיות שונות בקרב אנשים עם מוגבלויות. מטרת שירותי הדיור הנם לקדם איכות חיים והשתלבות חברתית של מקבלי השירות באמצעות מתן תמיכות שנתפרות באופן אישי לכל דייר ודיירת. שירותי הדיור מתחלקים לדיור בקהילה, מעונות ופנימיות. דיור בקהילה: שירותי הדיור כוללים שישה מערכי דיור בקהילה אשר מיועדים לאנשים עם מוגבלות אשר זקוקים למידה מועטה עד בינונית של תמיכה בחיי היום-יום. שירותי הדיור בקהילה כוללים בית הכשרה אשר מספק ידע והתנסות ראשונית בפיתוח חיים עצמאיים בקהילה. לאחר שלב ההכשרה, האדם ממשיך לדירה בקהילה, אשר ממוקמת בסמוך לבית ההכשרה. בשלב המגורים העצמאיים האדם בונה, ביחד עם הצוות, תכנית תמיכות אישית לפיתוח מיומנויות חברתיות, השתלבות בעבודה, צריכת שירותים בקהילה וכישורי חיים נוספים, אשר עשויים לסייע לו בתהליך ההשתלבות החברתית ובהשגת מטרות חייו. מעונות: בית אקשטיין מפעיל שישה מעונות המיועדים לילדים, בני-נוער ובוגרים עם מוגבלויות בינוניות וקשות. מטרת המעונות היא לספק לדיירים מסגרת אשר תקדם את תהליכי ההתפתחות האישית של הדיירים בתוך סביבה תומכת, בטוחה ומוגנת. מעבר למתן השירותים התומכים, מטרת המעונות היא לאפשר לדיירים לפתח מיומנויות חיים אשר יסייעו להם להשתלב בחברה בתחומי החיים השונים, בהתאם ליכולות המגוונות שלהם. השירותים המקצועיים במעונות ניתנים 24 שעות ביממה וכוללים גם שירותים רפואיים ופרא-רפואיים. פנימיות: בית אקשטיין מפעיל שתי פנימיות שמטרתן לשמש כמסגרות טיפוליות-שיקומיות לילדים ומתבגרים עם יכולות וצרכים מגוונים. מטרת-העל של הפנימיות הנה לסייע לחניכים להגדיר ולהשיג את מטרות חייהם באמצעות פיתוח וחיזוק של מיומנויות אישיות, בינאישיות ותפקודיות וביסוס יכולות ההשתלבות שלהם בקהילה. מתוך הכרה בתפקיד המכריע של מעורבות של בני משפחה בתהליך, צוות הפנימייה מערב באופן קבוע את בני המשפחה בכל היבטי העשייה בפנימייה וחותר ליצירת סינרגיה בין החניך, בני המשפחה והצוות בפנימייה. כל מסגרות הדיור של בית אקשטיין נמצאות תחת פיקוח של משרדי הרווחה והבריאות.

תעסוקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בית אקשטיין מספק מגוון שירותי תעסוקה לאנשים מוגבלויות. מטרת שירותי התעסוקה היא לסייע למקבלי השירות להשתלב בשוק העבודה, ביחסי עובד-מעביד. בהתאם לרצונות, להשכלה, לניסיון התעסוקתי ולשלב התעסוקתי בו האדם נמצא (תעסוקה מקדמת, תעסוקה מעברית ועבודה בשוק החופשי) נבנית לאדם תכנית אישית המסייעת לו להשיג את מטרותיו. שירותי התעסוקה של בית אקשטיין מחולקים לשני סוגים עיקריים: תעסוקה מקדמת ותעסוקה נתמכת.

תעסוקה מקדמת: בית אקשטיין מפעיל חמש מסגרות תעסוקה מקדמת שמטרתן להכשיר את מקבלי השירות להשתלבות בשוק החופשי באמצעות פיתוח מגוון של מיומנויות תעסוקה ומיומנויות בין אישיות. כמו בכל המסגרות של הארגון, מקבל השירות בונה ביחד עם הצוות את התכנית האישית שלו ומתקיים מעקב קבוע ושיטתי לבחינת ההתקדמות בהשגת המטרות של מקבל השירות.

תעסוקה נתמכת: מטרת שירותי התעסוקה הנתמכת הנה לסייע לאדם למצוא ולהתמיד במקום עבודה בשוק החופשי (ביחסי עובד-מעביד) לאורך זמן, תוך מתן תמיכה למעסיקים בתהליכי הגיוס, השימור והקידום של עובדים עם מוגבלויות. תהליך התמיכה כולל סיוע בבניית קורות חיים, הכנה לראיון עבודה, תמיכה במהלך התקופה הראשונה להשתלבות במקום העבודה החדש ועוד. בנוסף, שירותי התעסוקה הנתמכת כוללים איתור מקומות עבודה, ליווי ותמיכה במעסיקים, מרכזי הערכה ואבחון, סדנאות הכנה לעבודה וסדנאות מקצועיות נוספות, הכוונה ופגישות פרטניות בעת הצורך ועוד. שירותי התעסוקה ניתנים בשלשה מרכזים: תל אביב, חיפה וירושלים.

פרויקט Begin

פרויקט זה מיועד לצעירים (גילאי 18-23) עם אוטיזם בתפקוד גבוה ומטרתו לספק להם ידע וכלים שיאפשרו להם להשתלב בשוק העבודה. במסגרת הפרויקטים נערכות פעילויות מגוונות לקידום הכישורים והמיומנויות התעסוקתיות והבין-אישיות של המשתתפים כגון מפגשי לימוד בנושאים שונים, עריכת סימולציות המדמות מצבים שונים בעולם העבודה, שמיעת סיפורי הצלחה של אנשים עם אוטיזם שהשתלבו בשוק החופשי ושל המעסיקים שלהם, סיורים במקומות עבודה ועוד. ההצטרפות לשירותי התעסוקה הנתמכת מתבצעת דרך הלשכה לשירותים חברתיים ברשות המקומית, ומותנית באישורה והשירותים השונים הנם תחת פיקוח משרד הרווחה, משרד הבריאות, והמוסד לביטוח לאומי.

יחידת מחקר יישומי[עריכת קוד מקור | עריכה]

יחידת המחקר יישומי של הארגון חותרת לבחון באופן שיטתי ומקיף את יעילות ואיכות השירותים שהארגון מספק וכן לפתח ידע וכלים חדשניים ומבוססי ראיות שיסייעו למקבלי השירות של הארגון בהשגת מטרות חייהם. כחלק ממאמץ זה, היחידה מקדמת 1) מחקר והערכה תוך ארגוניים שמטרתם לבחון את מידת איכות ויעילות השירותים הניתנים על ידי הארגון ו 2) שיתופי פעולה מחקריים המקדמים מחקר ופיתוח של ידע וכלים מתקדמים לשיפור איכות חייהם והשתלבותם החברתית של מקבלי השירות של הארגון ושל אנשים עם מוגבלויות באופן כללי. היחידה חותרת לקדם את מטרותיה תוך שיתוף אנשים עם מוגבלויות בשלבי המחקר השונים, בבחינת "שום מחקר עלינו, בלעדינו". יחידת המחקר היישומי עובדת בשיתוף פעולה עם מספר רב של מוסדות אקדמיים בארץ ובחו"ל ועם מרכזי מחקר ופיתוח של חברות טכנולוגיות מובילות.