משתמש:Azeliad/טיוטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

"גוגליזציה" הוא מונח שנגזר מהמילה גלובליזציה (מלטינית - גלובוס,כדור) המונח מדבר על החלק הנרחב שלוקח Google בחיי היום יום וכיצד הוא חשוב כל כך, ואיך החיים אינם יכולים להתקיים בלעדיו. המונח משלב את המילה Google עם המילה גלובליזציה, ובכך יוצר מילה חדשה הנותנת לGoogle מישקל של חברה בעלת אמצעים שיכולים לשנות את העולם, ולקבוע את סדרו.

Googlization

טביעת המונח[עריכת קוד מקור | עריכה]

המילה גוגליזציה היא תחדיש המתאר את התרחבות חברת Google כיצד היא מחדשת את הטכנולוגיה משווקת תכנים, יישומי אינטרנט, פיתוחים וגם אפשרויות למידה והעשרה באמצעות ספריית גוגל [1] (ראה Google Books Library Project). המילה שמתארת לנו את המצב, באה ללמד אותנו כיצד החברה של ימינו סובבת סביב תעשיית "גוגל" ושהיא אינה יכולה לתפקד בלעדיה דבר שיכול לגרום בחברה לשינויים חברתיים, פוליטיים, כלכליים, ועוד. ההוגים הראשונים של מונח זה הם ג'ון בטל ואלכס סלקאבאר שבשנת 2003 טענו כי גוגל עשתה מהפך ביכולות האינטרנט, עד לא מזמן ניתן היה רק לחפש ולקרוא טקסטים דרך האינטרנט וכעת ניתן לחפש ולראות תמונות לצפות בסרטים לשלוח דוא"ל ועוד שירותים נוספים רק בעזרת הגוגל, ובכך גוגל אפו הפכה לענקית מדיה בעלת בעיות מורכבות גם עם המדיה החדשים וגם עם המדיה הישנים

כיצד בא לידי ביטוי[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעולמנו ניתן לראות שחברת "Google" נמצאת כמעט בכל מקום ובכל הדברים הקטנים וגם הגדולים, בלי לשים לב Google בעזרתנו קיבלה כוח רב והיא מחזיקה כיום בבעלות של כ-25 שרתים ברחבי העולם ושוויה של החברה מדד בכ-160 מיליארד דולר.

חזונה של החברה משקף את המצב:

Google's mission is to organize the world's information and make it universally accessible and useful

ובתרגום חופשי: המשימה של גוגל היא לארגן את המידע העולמי ולהפוך אותו לאוניברסלי, נגיש ושימושי.

אך חזון זה איננו בגדר תפיסת עולם אלא הוא בגדר מציאות, גוגל כבר עשתה את השינוי הזה והיא זו שמזיזה את העולם מבחינה תרבותית, כלכלית וחברתית. את כל זה ניתן לראות סביבנו, כיום לגוגל יש מספר רב של תכנות, אתרים, מנועים, דפדפנים ועוד וכל זה מופיע בצורה של טכנולוגיה חדשנית כגון גוגל כרום, יוטיוב, מנוע החיפוש גוגל, פיקאסה, ג'ימייל, מערכת הפעלה אנדרואיד ועוד מדיומים למיניהם שמסתובבים בעולם ומשנים אותו.

איך גוגל נראית בענינו

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

ספר: חברת גוגל
אוסף של ערכים בנושא הזמינים להורדה כקובץ אחד.
  • ג'ון בטל, החיפוש - כיצד גוגל ומתחרותיה שינו את פני התרבות וכתבו מחדש את חוקי עולם העסקים, הוצאת "עברית" ו"כתר", 2006.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Rogers, Richard (2009). "The Googlization Question, and the Inculpable Engine" (PDF). Deep Search: The Politics of Search Beyond Google. {{cite book}}: פרמטר לא ידוע |chapterurl= (הצעה: |chapter-url=) (עזרה)