משתמש:Btvs7/Finn Bálor

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית


שגיאות פרמטריות בתבנית:מתאבק

פרמטרים [ עיר לידה, ארץ לידה ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

פרגל דוויט
Fergal Devitt
באלור במרץ 2015
באלור במרץ 2015
לידה 25 ביולי 1981 (בן 36)
שם במה פין באלור
הנסיך דוויט
כינוי מלך השדים
גובה 1.80 מטר
מקום מגורים אורלנדו, פלורידה, ארצות הברית
קריירה מקצוענית פברואר 2001 – הווה (כ־23 שנים)
ליגות NWA
NJPW
WWE
תרגילי סיום 1916
קופ דה גרייס

פרגל דוויט (באנגלית: Fergal Devitt, נולד ב-25 ביולי 1981) הוא מתאבק מקצועי מאירלנד, החתום בארגון ה-WWE, שם הוא מתחרה במותג RAW תחת שם הבמה פין באלור (באנגלית: Finn Bálor).

דוויט התחרה בארגון New Japan Pro Wrestling‏ (NJPW) בשם הבמה הנסיך דוויט, בו זכה שלוש פעמים בתואר אלוף העולם למשקל קל ושש פעמים בתואר אליפות העולם לזוגות. לאחר שחתם בליגת הפיתוח NXT, אימץ באלור את שם הבמה הנוכחי שלו וזכה פעם אחת באליפות NXT והגן על תוארו במשך 292 ימים (293 על פי ה-WWE), פרק הזמן הארוך ביותר בהסטוריה של תואר האליפות. לאחר שהצטרף לסגל הבכיר של ה-WWE, הפך באלור למתאבק הראשון בהסטוריה של ה-WWE שזוכה בתואר אליפות בהופעתו הראשונה בתוכנית "שלם וצפה", כאשר זכה בתואר האלוף האוניברסלי, 27 ימים לאחר שהצטרף לסגל הבכיר. כמו כן, זוהי הזכיה המהירה ביותר של מתאבק ב-WWE בתואר אליפות עולם מרגע הצטרפותו לסגל. עם זאת, הוא ויתר על תואר האליפות למחרת עקב פציעה בכתפו שנגרמה במהלך הקרב.

קריירת האבקות[עריכת קוד מקור | עריכה]

תחילת הקריירה (2000-2007)[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2000, בגיל 18, התחרה דוויט לראשונה עבור NWA UK Hammerlock, ובתוך זמן קצר זכה בתואר אליפות בריטניה במשקל כבד. לאחר מכן החל את הקריירה שלו בסיור באירלנד, בריטניה, ובארה"ב. באמצע 2002, דוויט, יחד עם פול טרייסי, ייסד את NWA אירלנד, ליגת פיתוח שבסיסה באירלנד. כחלק NWA אירלנד, דוויט אימן את המתאבקת בקי לינץ', שבהמשך עברה ל-WWE.

דוויט מתכונן לקרב עם דרו אוניקס

ב-8 באוקטובר 2005, בנשוויל טנסי, דוויט ניצח את דרו אוניקס וזכה באליפות בריטניה בשנית. שני המתאבקים הוזמנו להצטרף לדוג'ו של ה-NJPW בסנטה מוניקה, קליפורניה. בסוף 2005, דוויט החל להתחרות בארה"ב בליגת MWF. הופעת הבכורה שלו היתה בקרב אליפות משולש ב-5 בנובמבר, כנגד האלוף אדי אדוארדס וג'ון וולטרס. לאור הרושם שהותיר, דוויט הוזמן להתאמן בדוג'ו הראשי בטוקיו, שם, בתחילת 2006, התאמן בהאבקות בסגנון יפני. הוא איבד את תואר אליפות בריטניה לקארל אנדרסון במרץ 2006.

ביוני 2007, דוויט התחרה במסגרת ה-NWA על תואר אלוף העולם במשקל כבד. בסיבוב הראשון, ניצח דוויט את האוסטרלי מייקי ניקולס, אך הפסיד בסיבוב השני לבריאן דניאלסון.

ארגון NJPW[עריכת קוד מקור | עריכה]

יחידת בקרת טרור ו-RISE‏ (2006-2008)[עריכת קוד מקור | עריכה]

יום אחרי שאיבד את תואר אליפות בריטניה, דוויט חתם על חוזה עם ארגון NJPW. הופעת הבכורה שלו היתה באפריל 2006 נגד אל סמוראי, תחת שם הבמה הנסיך דוויט. בראיון למגזין PowerSlam סיפר דוויט שהשם ניתן לו כיוון שאף יפני לא יכל לבטא את שמו האמיתי. במאי 2006, דוויט החל להתחרות עם מסכה תחת השם ילד הפגאסוס השני, מה שהוביל להשוואות בינו לבין ילד הפגסוס המקורי, כריס בנואה.

במהלך סיור ביפן בסוף אוגוסט ותחילת ספטמבר, הוא התחיל להתחרות שוב בזהות הנסיך דוויט, וניצל את מוצאו האירי כגימיק. בהמשך, הפך לדמות "רעה" ושיתף פעולה עם יחידת בקרת טרור (CTU) כחניך שלהם. בזמן בשיתוף הפעולה עם CTU צבר רצף הפסדים, שהרגיז את חבריו לקבוצה עד שרצו לנתק את הקשר עמו. דוויט הרשים את חבריו לקבוצת CTU בהזדמנות אחרונה שקיבל ב-6 באוקטובר, באופן מספק להמשך הקשר שלו איתם. לאחר שניצח בקרב זוגות שבו שיתף פעולה עם מנהיג CTU, ג'אשין ת'אנדר ליגר, הוכר רשמית כחבר CTU.

בינואר 2007, פציעה חמורה בברכו הוציאה את דוויט מכלל פעילותן עד תחילת מאי של אותה שנה. לאחר שחזר לפעילות, החל לשתף פעולה עם חברו ל-CTU, מינורו טנאקה, ויחד הצטרפו לקבוצת RISE. ב-27 בינואר 2008, דוויט ומינורו זכו באליפות הזוגות למשקל קל, התואר הבכיר הראשון של דוויט. הם איבדו את התואר בפברואר, אך זכו בו שוב ב-21 ביולי. באוקטובר, אחרי כמעט שלושה חודשים, הם אבדו את התואר.

אפולו 55 (2009-2013)[עריכת קוד מקור | עריכה]

דוויט חבר לריוסוק טאגוצ'י תחת השם אפולו 55, וב-5 ביולי 2009 זכו בתואר הזוגות של ה-IWGP למשקל קל. הצוות אפולו 55 הגן על תוארו ב-4 בינואר 2010, אך ב-21 באפריל השניים נאלצו לוותר על התואר. ב-8 במאי הפסידו בגמר תחרות הסופר J בניסיון לזכות בתואר חזרה.

דוויט לאחר שאיבד את אליפות IWGP במשקל קל לקוטה איבושי בדומיניון 6.18

ב-30 במאי, דוויט התחרה בטורניר יחידים במשקל קל. דוויט עלה לחצי הגמר מהבית המוקדם עם חמישה נצחונות וזכה בתואר לאחר ניצחון בגמר על קוטה איבושי. הניצחון העניק לו ניסיון לזכות בתואר האליפות של IWGP במשקל קל כנגד האלוף המקומי נאומיצ'י מרופוג'י, אותו ניצח ב-19 ביוני בדומיניון 6.19, וזכה בתואר לראשונה. ב-19 ביולי דוויט וטאגוצ'י זכו בפעם השניה כצוות באליפות הזוגות של IWGP במשקל קל. ב-11 באוקטובר דוויט וטגוצ'י הפסידו את תואר הזוגות לקני אומגה וקוטה איבושי, אך זכו בו חזרה ב-23 בינואר 2011 במסגרת פנטסטיקה מאניה 2011. ב-18 ביוני, בדומיניון 6.18, הפסיד דוויט את תואר היחידים שלו לקוטה איבושי לאחר כהונה של 364 יום כאלוף.

ב-11 בספטמבר, אפולו 55 ניצחו את טאיצ'י אישיקארי ואת טאקה מיצ'ינוקו בכדי להגן על תואר הזוגות שלהם בפעם השביעית וקבעו שיא במספר ההגנות הרצופות על תואר אליפות צוותי במהלך כהונה אחת. כאשר קוטה איבושי נאלץ לוותר על תוארו כאלוף IWGP במשקל קל לאחר שנקע את כתפו השמאלית, דוויט, כאלוף הקודם, קיבל אפשרות לזכות בו מחדש. ב-19 בספטמבר, דוויט ניצח את יוג'ירו קושידה וזכה באליפות IWGP במשקל קל בפעם השנייה. ב-10 באוקטובר, בדיסטראקשן 11, אפולו 55 איבדו את תואר הזוגות לדייבי ריצ'רדס ורוקי רומרו. ב-4 בינואר 2012 ברסל קינגדום 6, דוויט וטאגוצ'י ניצחו את ריצ'רדס ורומרו והשיבו לעצמם את תואר הזוגות של IWGP במשקל קל, זכיה ששית של דוויט בתואר זה. ב-12 בפברואר אפולו 55 איבדו שוב את התואר לריצ'רדס ורומרו. ב-10 במרץ, ניצח דוויט את דייבי ריצ'רדס והגן על תואר היחידים שלו בפעם הרביעית.

ב-14 במרץ 2012, נסע דוויט למקסיקו במסגרת שיתוף פעולה בין ה-NJPW לבין ליגת הפיתוח של הלוצ'ה ליברה, ה-CMLL. לאחר שפציעה בשוק מנעה ממנו להתאבק בשבוע הראשון, דוויט עשה את הופעת הבכורה שלו ב-CMLL ב-23 במרץ, בקרב צוותים של שישה אנשים. לאחר הקרב, איתגר דוויט את וולדור ג'וניור לקרב על תואר אלוף העולם ההיסטורי של ה-NWA למשקל בינוני. ב-30 במרץ, דוויט ניצח את וולדור ג'וניור והפך לאלוף החדש. ב-3 במאי בהיאבקות דונטאקו 2012, איבד דוויט תואר אליפות היחידים של IWGP למשקל קל, לאחר שהחזיק בתואר במשך 227 ימים. ב-28 בספטמבר איבד דוויט את תוארו במשקל בינוני מה-NWA, לאחר שהחזיק בו 182 ימים.

ב-11 בנובמבר, זכה דוויט בפעם השלישית באליפות היחידים של IWGP למשקל קל. ב-4 בינואר 2013 הגן דוויט על תוארו בקרב משולש כנגד שני האלופים הקודמים, קוטה איבושי ולאו קי. לאחר הניצחון, שותפו של דוויט לאפולו 55, ריוסוק טאגוצ'י, אתגר אותו לקרב על תואר האליפות. ב-3 בפברואר, דוויט ניצח בריתוק את האלוף המכהן הירושי טנהאשי, בקרב זוגות של דוויט וקארל אנדרסן נגד טנהאשי וטאגוצ'י. שבוע לאחר מכן, דוויט ניצח את טאגוצ'י והגן על תואר אלוף IWGP במשקל קל. ב-3 במרץ, בארוע לשנה ה-41 של ה-NJPW, דוויט הפסיד לטנהאשי בקרב שאינו על תואר. לאחר ההפסד, דוויט הפך להיות יותר שחצן ומרושע, והחל לנהוג בזלזול הן בשותפיו והן ביריביו, למעט בטאגוצ'י, שניסה להסתגל לגישה החדשה. ב-5 באפריל, דוויט הגן בפעם השלישית על תואר ה-IWGP שלו במשקל קל כנגד אלכס שלי. יומיים לאחר מכן, בעקבות ניסיון כושל של אפולו 55 להשיב לעצמם את תואר אליפות הוזוגות של IWGP במשקל קל, תקף דוויט את טאגוצ'י ובכך הביא לסיומה של השותפות ביניהם.

מועדון קליע (2013-2014)[עריכת קוד מקור | עריכה]

דוויט עם חברי מועדון קליע בספטמבר 2013

הקרב הראשון בין החברים לשעבר באפולו 55 התקיים ב-3 במאי באירוע היאבקות דונטאקו 2013, ובו דוויט ומתאבק נוסף ניצחו בקרב זוגות. בהמשך האירוע, דוויט, קארל אנדרסון ומספר מתאבקים נוספים תקפו את הירושי טנהאשי. קבוצה זו נודעה בהמשך בשם "מועדון קליע". ב-24 במאי דוויט הצטרף לתחרות "הטוב ביותר במשקל קל לשנת 2013" ועלה לחצי הגמר לאחר שמונה נצחונות רצופים, אם כי חלק מהנצחונות הושגו בזכות התערבות של חבריו למועדון הקליע בקרבות. ב-9 ביוני, דוויט ניצח את קני אומגה בחצי הגמר ואת אלכס שלי בגמר כדי לזכות בתחרות. בעקבות הניצחון שלו, דוויט סימן כמטרה להיות המתאבק הראשון שזוכה באליפות IWGP במשקל כבד במקביל לתואר שלו במשקל קל. ב-20 ביולי נערך הקרב על התואר במשקל כבד, אך דוויט הפסיד לאלוף המכהן, קאזוצ'יקה אוקאדה.

ב-4 בינואר 2014 באירוע רסל קינגדום 8, כהונה של ארבעה עשר חודשים כאלוף IWGP במשקל קל הגיעה לסיומה, כאשר דוויט הפסיד את התואר לקוטה איבושי בנסיונו החמישי להגן על התואר. דוויט נלחם בקרב כאשר גופו ופניו צבועים, ואימץ את השימוש בצבעי גוף בקרבות מרכזיים נוספים ב-NJPW. למחרת, דוויט הותקף על ידי ריוסוק טאגוצ'י, שחזר מהעדרות של שבעה חודשים בשל פציעה, מה שהצית מחדש את היריבות בין שני השותפים לשעבר. ב-6 באפריל באירוע "מתקפת פלישה 2014", שנה לאחר פירוק השותפות אפולו 55, נערך קרב בין דוויט וטאגוצ'י. במהלך הקרב, דוויט דרש מספר פעמים משני חברים חדשים במועדון הקליע, שלא להתערב בקרב. בסופו של דבר, הם תקפו את דוויט, שהפסיד בקרב לטאגוצ'י. לאחר מכן השניים לחצו ידיים, מה שסימל את סיום היריבות ביניהם. למחרת, פורסם שדוויט פרש מליגת ה-NJPW.

WWE[עריכת קוד מקור | עריכה]

NXT‏ (2014-2016)[עריכת קוד מקור | עריכה]

באלור עם צבע גוף במרץ 2015

ב-15 במאי 2014, פורסם שדוויט חתם עם ה-WWE והוא יצטרף לליגת הפיתוח NXT, ברגע שיקבל אשרת עבודה. ב-28 ביולי, ה-WWE אישר באופן רשמי את דבר החתימה. ב-24 בספטמבר, פורסם ששם הבמה שלו יהיה פין באלור, שם שנגזר משתי דמויות מהמיתולוגיה האירית, פיון מק קומהייל ובאלור (האחרון הוא גם "שד-מלך" בשפה הגאלית). באלור ערך את הופעת הבכורה שלו ב-NXT למחרת, ואת קרב הבכורה שלו ב-23 באוקטובר, שהיה קרב זוגות. אחרי מספר נצחונות נוספים, באלור קיבל הזדמנות לזכות בתואר האליפות של NXT נגד קווין אוונס ב-25 במרץ 2015, אך הפסיד בקרב.

באלור ב-NXT בפילדלפיה בחודש מאי 2015
באלור לאחר שהגן על אליפות NXT ב-NXT השתלטות: דאלאס באפריל 2016

ב-4 ביולי 2015, בקרב אליפות שנערך בטוקיו, יפן, באלור ניצח את אוונס וזכה באליפות NXT. ב-17 באפריל, באלור הפך למתאבק שמחזיק בתואר האליפות של NXT למשך הזמן הארוך ביותר, כשהוא חולף על פני השיא הקודם של 287 ימים, שנקבע על ידי אדריאן נוויל. באלור שמר על התואר 292 ימים לפני שהפסיד אותו לסמואה ג'ו ב-21 באפריל. קרב ההפסד של באלור היה הקרב הראשון בליגת NXT שנערך בכלוב מתכת, וגם ההפסד הראשון של באלור כשהוא מופיע בדמות השד. הקרב האחרון של באלור בליגת NXT נערך ב-30 ביולי, והיה קרב זוגות עם שינסקה נקאמורה, בו ניצחו את בובי רוד ואת סמואה ג'ו.

RAW‏ (2016-הווה)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-19 ביולי, Bálor גויס כדי גלם החמישי הכולל לבחור ב 2016 WWE טיוטה. הוא עשה את הופעתו הראשונה על המותג על 25 ביולי בפרק של Raw (את יום ההולדת ה-35), שבו הוא ניצח את הזכות להתחרות על החדש WWE אוניברסלי אליפות ב SummerSlam הראשון על ידי הבסת Rusev, Cesaro, וקווין אוונס ב קטלנית 4-התאמה וחיסול הרומית שולט, מי זכה דומה קטלנית 4-דרך התאמה. על SummerSlam, Bálor ניצח את סת ' רולינס להפוך את ההשבעה WWE אוניברסלי אלוף ולנצח את הראשון לזכות בתואר העולמי. מאז, WWE.com דיווחו כי הוא ספג פציעה בכתף במהלך המשחק, MRI גילו labrum לקרוע את זה ידרוש ניתוח, אשר היה מוצלח. בגלל זה, זה היה צפוי כי Bálor יהיה ארבעה עד שישה חודשים, ובכך גלם מנהל כללי מיק פולי מאוחר יותר הודיע בטוויטר כי Bálor יהיה וויתור על שלו לאחרונה זכה WWE אוניברסלי אליפות בשל הפציעה שלו. בזמן שהחלים מן הפציעה שלו, Bálor יופיע על WWE רשת בלעדי אירוע, WWE בריטניה באליפות הטורניר.

ב-22 בפברואר 2017, Bálor חזר NXT לסייע Shinsuke נקאמורה, מי היה במיעוט על-ידי אנדראדה "Cien" Almas ובובי Roode. ב-10 במרץ, Bálor עשה את-הטבעת חזרה על אירוע חי בתוך שישה תג צוות התאמה, בשיתוף פעולה עם כריס יריחו ואת סמי Zayn כדי להביס את קווין אוונס, סמואה ג ' ו טריפל H. Bálor גרם הטלוויזיה שלו לחזור אחרי רסלמניה 33 ב-3 באפריל בפרק של Raw, בשיתוף פעולה עם לשעבר יריב סת 'רולינס לקחת על קווין אוונס, סמואה ג' ו. הזוכה מאמץ. מעל הבאות שבועות, Bálor היה ציון ניצחונות על Jinder מאהל ו קורט הוקינס גם בעת קבלת מאיים, אזהרה מן בריי וויאט ולהתעמת עם שלו לשעבר מועדון חברים לוק הגרדום ואת קארל אנדרסון. ב-4 ביוני ב - קיצוני החוקים, Bálor התחרו ב קטלנית חמש-דרך קיצונית כללי התאמה כדי לקבוע את מספר אחד מתמודד על ברוק Lesnar's Universal אליפות נגד סמואה ג' ו, וויאט, רולינס, ומושל, שבו Bálor הובס אחרי שהוא התעלף של ג ' ו Coquina המצמד.

בשבועות שהובילו SummerSlam, Bálor התחיל סכסוך עם אליאס שמשון על ידי ההפרעה של אליאס על ביצועים ה-19 ביוני בפרק של Raw. Bálor הותקף על ידי שמשון מאוחר יותר באותו לילה, הביס אותו שבועיים אחרי, אבל הובס ב - " אין פסילה משחק אחרי ההתערבות על ידי בריי וויאט על יולי 24 פרק של Raw. ב-14 באוגוסט, בפרק של Raw, Bálor סבל האובדן וויאט בתחרות סינגלים. ב-20 באוגוסט, Bálor, כמו השד, הביס את וויאט ב SummerSlam. Bálor התחרו בקרב המלכותי כדי לקבוע את #1 לכתר את הבין יבשתי אליפות על 28 אוגוסט מהדורה של Raw, אבל היה מוטרד וחוסל על ידי וויאט, מי לא היה במשחק. וויאט תיגר Bálor כדי התאמה לא רחמים, אלא נגד Bálor, במקום "שד." Bálor הותקף על ידי וויאט לפני המשחק, אבל הייתי הולך על מנת להביס את ווייאט.

אליפויות והישגים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ארגון היאבקות American Wrestling Roadshow
    • אליפות Wrestling.Ie (פעם אחת)
  • ארגון היאבקות Consejo Mundial de Lucha Libre
    • NWA World Historic Middleweight Championship (1 time)
  • Insane Championship Wrestling
    • ICW Zero-G Championship (1 time)
  • Kaientai Dojo
    • Best Tag Team Match (2010) with Ryusuke Taguchi vs. Makoto Oishi and Shiori Asahi on 17 April
  • New Japan Pro Wrestling
    • IWGP Junior Heavyweight Championship (3 times)
    • IWGP Junior Heavyweight Tag Team Championship (6 times) – with Minoru (2) and Ryusuke Taguchi (4)
    • Best of the Super Juniors (2010, 2013)
    • J Sports Crown Openweight 6 Man Tag Tournament (2010, 2011) – with Ryusuke Taguchi and Hirooki Goto
  • NWA UK Hammerlock
    • NWA British Commonwealth Heavyweight Championship (2 times)
  • Pro Wrestling Illustrated
    • Ranked No. 3 of the top 500 singles wrestlers in the PWI 500 in 2016
  • Revolution Pro Wrestling
    • British Cruiserweight Championship (1 time)
  • מגזין Rolling Stone
    • כוכב השנה של NXT‏ (2015)
  • Tokyo Sports
    • Best Bout Award (2010) with Ryusuke Taguchi vs. Kenny Omega and Kota Ibushi on 11 October
  • ארגון היאבקות WWE
  • ארגון היאבקות WWE NXT
    • אליפות NXT (פעם אחת)
    • טורניר זוגות דאסטי רודס 2015 (פעם אחת, עם סמואה ג'ו)
    • טורניר הטוען לכתר (פעם אחת)
    • פרסי סוף השנה של NXT (פעמיים)

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא פרגל דוויט בוויקישיתוף