משתמש:Crocodile2020/טיוטה/אמנות דיגיטלית

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ערך זה משתתף בתחרות הכתיבה "מקצרמר למובחר" של ויקיפדיה העברית והוא בשלבי כתיבה. אתם מתבקשים לא לערוך ערך זה עד שתוסר הודעה זו. אם יש לכם הצעות לשיפור או הערות אתם בהחלט מוזמנים לכתוב על כך בדף השיחה. לרשימת הערכים המשתתפים בתחרות גשו לכאן. תודה על שיתוף הפעולה ובהצלחה!

דוגמה של אמנות דיגיטלית

אמנות דיגיטלית או אמנות ממוחשבת, היא אמנות בה היוצר משתמש בעזרים דיגיטליים כגון מחשב או מצלמה דיגיטלית ליצירה. ישנם סוגים רבים של אמנות דיגיטלית כגון אמנות פרקטלית, איור ממוחשב, צילום דיגיטלי ומידול בתלת-ממד.

האמנות הדיגיטלית התחילה להתפתח במחצית השנייה המאה ה-20 על ידי חלוצים בתחום כגון פול בראון, הרולד כהן ודייוויד אם. הם יוצרים שעסקו בתחומים אחרים כגון: מתמטיקה, טכנולוגיה ומדע. האמן הבריטי הרולד כהן (1928-1987), חי בארצות הברית ועסק בעיצוב ובניית רהיטים. הוא התמודד עם סוגיות מדעיות שונות והשלכותיהן על האומנות. לכן, הוא היה הראשון ליצור אומנות מחשב הנקראת - אומנות דיגטאלית. אט אט, הוא החל לפתח תוכנות מחשב שיוכלו ליצור אומנות מסוג כזה. גם פול בראון עסק באומנות המבוססת על מדע וטכנולוגיה. בשנת 1984 הוא הפך למייסד של המרכז הלאומי לאומנות דיגיטלית ועיצוב באנגליה. מאוחר יותר בשנת 1994 הוא התמנה לפרופסור לאומנות וטכנולוגיה באוניברסיטת מיסיסיפי (אנ').

דייוויד אם בשנות ה-70 למד ליצור אומנות באקדמיה של פנסילבניה בפילדלפיה. העבודה הראשונה נוצרה בשנת 1975. יצירותיו יצרו מגוון רחב של סימולציות מחשב למטרות שונות הנחשבות כיום לפורצות דרך בטכנולוגיה דיגיטלית. כיום היא אחת מסוגי האמנות הנפוצים בעולם.

מבקריה של האמנות הדיגיטלית טוענים כי זוהי אמנות הנוצרת בלחיצת כפתור, בדומה לטענות שהועלו כלפי אמנות הצילום בתחילת דרכה. בפועל, יצירה דיגיטלית דורשת מיומנות טכנית ושעות עבודה רבות.

היצירות הראשונות בתחום נעשו באמצעות תכנות מחשב והיוצרים היו מתכנתי מחשבים. כיום, בזכות תוכנות כגון אדובי פוטושופ (Adobe Photoshop), קוראל פיינטר (Corel Painter) ומאיה (Maya), העבודה האמנותית נעשתה אינטואיטיבית יותר ונגישה ליוצרים רבים יותר והפופולריות שלה עלתה.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא אמנות. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.