משתמש:Dan Pelleg/תבנית "הפניה לערך מורחב" חליפית עם תמונה (הדגמה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
גרסאות חלופיות לתבנית הפניה לערך מורחב

לינוקס[עריכת קוד מקור | עריכה]

Tux הפינגווין - הקמע של לינוקס

לינוקס (באנגלית: Linux) הוא שם שניתן במקור על ידי לינוס טורבאלדס לליבת מערכת הפעלה שהחל לפתח בשנת 1991. כיום משמש השם לינוקס בהתייחס הן לליבה זו והן למערכת ההפעלה השלמה גנו/לינוקס אשר מבוססת על ליבת לינוקס עם רכיבים של פרויקט גנו. דרך ההפצה המקובלת של מערכת גנו/לינוקס היא באמצעות הפצות, אשר גם להן יש המתייחסים בשם "לינוקס".

ליבת מערכת ההפעלה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – לינוקס (ליבה)

ליבת מערכת ההפעלה לינוקס היא ליבה למערכת הפעלה "חופשית" אשר קוד המקור שלה פתוח וזמין לכל דורש. גרסה ראשונה לליבת לינוקס פותחה על ידי לינוס טורבאלדס בשנת 1991. טורבאלדס, שהיה אז סטודנט פיני, רצה אפשרות לעבוד ביוניקס גם מהבית, במחשב האישי שלו. האפשרות הפופולרית ביותר הייתה מערכת הפעלה בשם מיניקס שפותחה על ידי אנדרו טננבאום, מרצה באוניברסיטה הולנדית שפיתח את מיניקס כחלק מקורס אקדמי בנושא פיתוח מערכות הפעלה.

מערכת ההפעלה גנו/לינוקס[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – גנו/לינוקס

גנו/לינוקס הוא שם כולל למערכות הפעלה המבוססות על ליבת לינוקס עם רכיבים של פרויקט גנו. מערכת גנו/לינוקס משמשת כמערכת הפעלה למחשבים והתקנים משובצי מחשב החל משרתים מרובי מעבדים, עבור במחשבים אישיים וכלה בטלפונים סלולאריים, שעונים וממירים לטלויזיה רב-ערוצית. הקמע הרשמי של מערכת ההפעלה לינוקס הוא Tux הפינגווין.