משתמש:Daniel.satamker/ארגז חול

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

WMS[עריכת קוד מקור | עריכה]

-עיקר הפונקציונליות של תוכנות אלו הם עבור התעשייה הקלה :איחסון,הפצה וניהול המלאי. התוכנות הינם תומכת אירגון כלומר היא ממשיקה עם עוד תוכנות באירגון כגון:MRP - MATERIAL REQUIREMENTS PLANNING]" או בתוכנות שפועלות באירגונים גדולים יותר ה-ERP-ENTERPPRISE RESOURCE PLANNING]] . התוכנה מתממשק עם אחת התוכנות וכך היא בעלת פונקציות רבות יותר.

האם כולם צריכים WMS?

 ?

לא כל המחסנים צריכים תוכנה לניהול מלאי כי התוכנה מורכבת עם הרבה מידע,אפליקציות ובנוסף מעמיס מאוד על השרת המרכזי. כמו כן מצריך הרבה הכנות עבור ההתקנה שלו . ובנוסף מצריך העסקה של אנשים נוספים שתחום עבודתם הינו מערכת WMS. היתרונות של מערכת ה- WMS : יקטין את הצורך כוח האדם.

	     יקטין את המלאי כלומר מבצע אופטימיזציה של המערכת.
                יגדיל את האיחסון במחסן.
                יגדיל וישפר את השירות ללקוח.
                יגדיל את המלאי התקין באירגון.

כל האלמנטים האלו המצויינים להעיל: לא רק מגבירים את הצורך בפחות כוח אדם במחסן הם גם מגבירים את שימוש במלאי תקין באירגון כאשר הוא מנוהל בצורה תקינה.

ההתקנה: התקנת התוכנה היא לא פשוטה היא מצריכה הכנה מוקדמת מה היא כוללת: היא כוללת תירגום של כל הפרמטרים הבאים עבור המוצרים שאנו מעוניינים שינוהלו במחסן המלאי. להלן כמה דוגמאות לתירגומים לפי קטגוריות: משקל של כל פריט,יחידות מידה אם זה בבודדים/או בקרטונים,משטחים,נפח. כמות מקסימום לכל פריט.קונפיגורציה לכל מוצר-גובה המשטח,כמות בשורה. האם המוצר מוגמר או חלק ממוצר מוגמר וכו כמו כן יש קטגוריות נוספות כמו:איחסון מזון,טואלטיקה,ביופט-מזון בעלי חיים,איזורי עבודה שונים. קיימים עוד קטגוריות שכן הם מצריכים כוח אדם מקצועי לניהול המערכת.

איך עובדת שיטת ה-WMS ?

שיטת הליקוט[עריכת קוד מקור | עריכה]

-כאשר ההזמנות מקובצות לגלים כל גל הינו משאית בדר"כ הם נישלחים לעבודה לפי איתור העמסה במחסן {[איתור שיגור]} –עבודת הליקוט נעשית באופן ידני ומכוון לאיתור ששיגרנו את הגל. ניתן לשלב את שיטת הליקוטים עם פעולת המלגזה כלומר הם מבצעים ליקוט עם ריענון החומר וזה גורם להגדיל את פיריון העבודה.

שיטת ה-ADC[עריכת קוד מקור | עריכה]

זוהי שיטת שבו המערכת מקבלת אינפורמציה און ליין דרך המסופונים שסורקים את הברקוד של המוצרים.


שיטת ה-ASN:[עריכת קוד מקור | עריכה]

זוהי שיטה שכאשר כל הסחורה/המלאי מתקבל במחסן הממוחשב הוא שולח הודעה שהכול תקין.


שיטת הקרוס דוקיג-{[CROSS DOCKING]}:

זהו שיטה שבה המערכת חוסכת את זמן האיחסון של המוצרים במדפי האיחסון ושולחת את המוצר לפי קרטון או משטח מרציפי הפריקה לרציפי השיגור –מצב זה מאוד מייעל את המערכת שכן חוסך את זמן הליקוט הידני והאיחסון על המדף.


ניהול חצר משטחים:[עריכת קוד מקור | עריכה]

המערכת תומכת בניהול ממוספר של חצר משטחים\כמות של פריקת משאיות. תיכנון והפצה: המערכת מאפשרת תיכנון של מערכת הפצה משלב התיכנון הראשוני כאשר ההזמנות עוברות למערכת ועד לשלב שבו הסחורה מועמסת על המשאית בעזרת טפסי העמסה שבו מפורטים ההזמנות לפי מיקום/יעד,נפח ומישקל ,נק' הורדה וכ'ו....


מערכת ה-WMS :[עריכת קוד מקור | עריכה]

יושבת על מסד נתונים כדוגמת אורקל או .SQL SERVER כל מידע מעודכן און ליין על מסד הנתונים כמו כן ניתן לבצע שאילתות בסיסיות במערכת עצמה כגון: שאילתות עבור ריענונים של חומרים במצב שבו אזל המלאי באיתור הליקוט. שאילתות נוספות הם עבור המלאי –את המלאי ניתן לראות און ליין זהו אופציה שעוזרת מאוד למי שעוסק בעיתוד מלאי מקומי. בנוסף המערכת מאפשרת לי כמשתמש להיכנס לתוככי הזמנה של לקוח ספציפי ולבדוק או לקנסל שורות הזמנה.

לסיכום:[עריכת קוד מקור | עריכה]

המערכת ה-WMS הינה מייעלת את התהליכים הלוגיסטיים במחסן הממוחשב משלב פריקת המוצרים ברמפת הקבלה ועד השלב הסופי הלקוח נוסיף לציין שהמערכת תומכת באופציה של החזרת מוצרים פגומים משלב פס הייצור שהגיע ללקוח –ניתן לדעת מתי מוצר מסויים לוקט ומאיזה אצווה נילקח המוצר. מצב זה יוצר אמינות גבוהה הן מצד האירגון והן מצד הלקוח.

                                                                 05:25, 21 בינואר 2007 (IST).