משתמש:Danielle solomon/כוכבים על פני האדמה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
כרזת הסרט כוכבים על פני האדמה, עם סצנה מתוך הסרט.

כוכבים על פני האדמה, בהודית Taare Zameen Par ובאנגלית Like Stars on Earth הנו סרט דרמה הודי שבויים על ידי אמיר קהאן (Aamir Khan), העורך האמנותי וכותב התסריט אמולה גופטה (Amole Gupte) פיתח במקור את הרעיון יחד עם אשתו דיפה בהתיה (Deepa Bhatia) אשר פעלה כעורכת הסרט. אפקטים ויזואלים נוצרו בטאטה אקלסיס מעבדות מחשוב ויזואלי (Tata Elxsi's Visual Computing Labs). סרטון הכתוביות המופיע בפתיחת הסרט נוצר על ידי דהימנט ויאס (Dhimant Vyas) ומהווה שימוש ראשון בהנפשת פלסטלינה (סטופ מושן) בסרט בוליוודי.

שנקאר אסן לוי (Shankar–Ehsaan–Loy) הלחין את המוסיקה שמלווה את הסרט ופראסון ג'ושי (Prasoon Joshi) כתב את המילים לרבים מהשירים. עיקר הצילומים התקיימו במומביי ובבית הספר מקומי וחלק מתלמידי בית הספר מופיעים בסרט. 

הסרט חוקר את חייו ודמיונו העשיר של ילד בן שמונה בשם אישהן (Darsheel Safary), אשר בעל כשרון ייחודי בציור, אך ציוניו הירודים בבית הספר מובילים את הוריו לשלוח אותו לפנימייה.  

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אישהאן ננדקישור אוושטי הינו ילד הודי בן 8 שאינו אוהב את בית הספר במיוחד ונכשל בכל בחינה. הוא מוצא שכל המקצועות קשים לו ללמידה וסובל מלעג מוריו וחבריו לספסל הלימודים. אך עולמו הפנימי של אישהן הינו עשיר, איים קסומים מלאים בצבע ואנימציה של חיות, נפלאות שאינו יודע כיצד לשתף עם אחרים, אמן שכשרונו אינו מוכר על ידי איש. אביו של אישהן הינו איש עסקים מצליח המצפה מילדיו להצטיין בכל, אמו של אישהן עקרת בית שקטה מתוסכלת מחוסר יכולתה לחנך את בנה. אחיו הגדול של אישהן, יוהאן הוא תלמיד וספורטאי מצטיין, מה שמזכירים לאישהן שוב ושוב. לאחר שקיבל תעודה בה נכשל בכל המקצועות, החליטו הוריו של אישהן לשולחו לפנימייה. שם הוא שוקע אל תוך מצב של פחד ודיכאון, למרות שילד בשם ראג'ן תלמיד מצטיין ונכה התחבר אליו והפך לחברו.

מצבו של אישהן משתנה כשמגיע לבית הספר מורה חדש לאמנות, בשם ראם שאנקאר. סגנון הלימוד של שאנקאר שונה באופן מובהק מסגנונו המיושן והמסורתי של המורה הקודם. שאנקאר שם לב במהרה שאישהן אינו שמח ובקושי משתתף בשיעור. הוא בוחן את עבודותיו ומסיק שההישגים הנמוכים של אישהן קשורים ככל הנראה בדיסלקציה. שאנקאר מבקר את הוריו של אישהן ושואל אותם אם יוכל לראות עוד מעבודותיו של בנם, הוא נפעם לגלות עד כמה מורכבים הם ציוריו של אישהן ומספר להוריו שאישהן הינו ילד מבריק אשר מעבד מידע באופן שונה מילדים אחרים בכתתו. אך אביו של אישהן חושד שמא ההסבר של המורה הוא תירוץ להישגיו הנמוכים של בנו, בתגובה מבקש המורה מאביו של אישהן שיקרא טקסט יפני על איזו קופסא ואז נזף בו כשלא הצליח לקרוא, כך ניסה לתת לו קומץ מהחוויה של אישהן בבית הספר. המורה המשיך והסביר להם מהי דיסלקציה והדגיש שאין זה סימן לאינטליגנציה ירודה, בנוסף הציע לספק לאישהן שיעורים פרטיים שיעזרו לו ויחזקו את יכולתו האמנותיות אשר כעת לא ניתן להתעלם מהן עוד.

בהמשך המורה מעלה את נושא הדיסלקציה בכיתת הלימוד ומציע רשימה של אנשים מפורסמים שהייתה להם דיסלקציה. בעוד שהתלמידים עזבו את הכיתה, המורה מבקש מאישהן להישאר וחושף בפניו שגם הוא חווה את אותם קשיים עם הדיסלקציה שלו. בהמשך מבקש המורה רשות מהמנהל להיות מורהו הפרטי של אישהן ומלמדו קריאה וכתיבה על ידי שימוש בטכניקות שפותחו על ידי מומחים לדיסלקציה, לאחר לא מעט זמן אישהן מפתח עניין בשפה ובחשבון וציוניו משתפרים. לקראת סוף שנת הלימודים מארגן המורה יריד אמנות לצוות ולתלמידים. התחרות נשפטת על ידי אמן שהוזמן מראש, אישהן בסגנונו היצירתי מרשים את כולם ומוכרז כזוכה במקום הראשון. כשהוריו של אישהן פוגשים במורה ביום הלימודים האחרון הם נותרים חסרי מילים בראותם את השינוי שהתחולל בבנם, אביו של אישהן אדם קשוח וסגור בדרך כלל פורץ בבכי והודה למורה על עזרתו הרבה. בעוד שמשפחתו של אישהן מתכוננת לעזוב רץ הילד אל עבר מורהו בחיבוק פרידה, המורה בתגובה מרים את אישהן לאוויר ובכך נגמר הסרט.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]