משתמש:Eladti/טאנר פאוסט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
טאנר פאוסט במפגש עם מעריצים (2010)

טאנר פאוסטאנגלית: Tanner Foust, נולד ב-13 ביוני 1973) הוא נהג מירוצים מקצועי, פעלולן ומנחה את הגרסה האמריקאית של התוכנית טופ גיר. פאוסט מתחרה במגוון רחב של סגנונות ביניהן ראלי, ראלי קרוס, דריפט ונהיגה על קרח. ניצח במירוצים רבים ואף הוכתר פעמיים לאלוף באליפות הגלובל ראלי-קרוס.

קריירת מירוצים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אביו של טאנר שירת בחיל הים האמריקאי וכילד גדל מספר שנים בסקוטלנד, שם נחשף לנהיגת מרוצי ראלי ולמד לנהוג בכבישים הסמוכים לביתו. לאחר שחזר לארצצות הברית התקבל למסלול לימודי קדם-רפואה באוניברסיטת קולורדו, בה סיים תואר ראשון בביולוגיה. בחודשי הקיץ עסק בעבודות מכונאות והדרכה במסלול המרוצים בתמורה לאפשרות לנהוג במכוניות המרוץ על המסלול. הוא החל לעסוק בלימוד נהיגה והתחרה במגוון תחרויות ביניהן ראלי ודריפט. בשנת 2003 החל להתחרות בצורה מקצוענית. במקביל, עבר להתגורר בקליפורניה ושימש כפעלולן בסרטים שונים.

טלויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פאוסט השתתף באודישן לגרסה האמריקאית של התוכנית טופ גיר, שתוכננה לעלות בערוץ NBC. הוא לקח חלק בצילומי הפיילוט, אך לבסוף הערוץ גנז את התוכנית להעלות את הסדרה. בשנת 2010 נרכו הזכויות להפקת התוכנית על ידי ערוץ ההיסטוריה. פאוסט היה היחיד מהצוות המקורי שהוזמן להנחות את התוכנית, שעלתה לאוויר בנובמבר אותה שנה.

סרטים בהם השתתף[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]


[[קטגוריה:נהגי מכוניות מרוץ אמריקאים]]