משתמש:Eranglo/דני גלבוע

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Eranglo.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Eranglo.


דני גלבוע
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 27 במרץ 1972 (גיל: 52)
תל אביב
מוקד פעילות ישראלישראל
עיסוק זמר, מלחין, כותב, גיטריסט
סוגה רוק, בלוז
כלי נגינה גיטרה
שיתופי פעולה בולטים דני גלבוע ומשמרת הצניעות
העמוד הרשמי של גלבוע, באתר פייסבוק

דני גלבוע (נולד בתל אביב ב-27 במרץ 1972) הוא זמר, כותב, מלחין וגיטריסט ישראלי, וסולנה לשעבר של "דני גלבוע ומשמרת צניעות".

דני גלבוע ומשמרת הצניעות[עריכת קוד מקור | עריכה]

גלבוע היה סולנה של להקת "משמרת הצניעות", אשר הוציאה שני אלבומים: "אחד ממליון" בשנת 2001 (בהוצאת הד ארצי) ו"משימה בג'ונגל" ב2005 (הוצאה עצמאית).

הלהקה עוררה סערה כאשר שירם "יומולדת" נפסל לשידור בערוץ 24, ואושר רק לאחר עתירה של ח"כ אילן גלאון ממרצ[1]. סיבת הפסילה הייתה התעסקות השיר בהתעללות בילדים, תוך תיאור מערכת יחסים חולנית בין ילדה לאביה. חברי הלהקה, שטרם השחרור חששו מתגובת הרדיו והתקשורת לשיר, פנו לארגון אל"י (האגודה להגנת הילד), ולמי שהייתה אז יושבת הראש שלו, חניתה צימרין, על מנת לקבל את תגובתה ודעתה. צימרין האזינה להשיר ונתנה את ברכתה להפצתו. עם זאת, כאמור, התגובה ברדיו נשארה בעינה, והשיר, מלבד הסערה שעורר, לא זכה לחשיפה גדולה.

שניים משירי האלבום הראשון (מתוך 12)[2], "מי שם" ו"כשאצטרך" נכתבו בידי יהודה עמיחי[דרוש מקור] קליפ נוסף של הלהקה שהצליח להגיע יחסית אל המיינסטרים ולהופיע בערוץ 24 הוא "מפחדת", מאלבומה השני של הלהקה. את כל שירי האלבום השני הלחין גלבוע, ומלבד שיר אחד ("מבוע הדם", רצועה מספר 11 באלבום), אותו כתב שארל בודלר ותרגם לעברית דורי מנור, גלבוע גם כתב את כל שירי האלבום[3].


קריירת סולו[עריכת קוד מקור | עריכה]

גלבוע הוציא שני סינגלים, בהפקת המוזיקאי אורן לץ, (שאף היה חבר בלהקתו המקורית של גלבוע): הסינגלים "גורו", העוסק בעודף מנהיגים רוחניים ובהעדר חשיבה עצמאית[1], "מפסיד-מנצח"[4] בשיר אחר באלבום, "ככה זה", מנגן המוזיקאי אסף אמדורסקי. על העבודה איתו אמר גלבוע ”הוא לא הגיטריסט הקלאסי אלא מוזיקאי שהביא משהו שאי אפשר למצוא אצל גיטריסטים רגילים - חופש ופתיחות מחשבתית לתהליך היצירה. זה הביא את השיר למקום יותר מעניין ונכון.”[1]. ביוני 2012 אמור לצאת אלבום משותף של גלבוע ביחד עם המשורר מאיר גולדברג (שהוא גם המנהל האומנותי של הפרויקט), בהפקת דורון פלסקוב, שיקרא "ביום שהאושר יגיע". הוא יכלול בין השאר את "גורו" ו"מפסיד-מנצח", וגם את "ביום שהאושר יגיע", אותו כתב גלבוע עם גולדברג. הקליפ לשיר אשר מורכב מצילומים של חברי הפייסבוק של גלבוע שנענו לבקשתו (בסטטוס ברשת החברתית) לצלם את עצמם, הפך ללהיט רשת[5]. את הרקע לקליפ מתאר גלבוע ”הסיפור של הקליפ הוא שלא היה לי תקציב בכלל וביקשתי מחברים בפייסבוק לצלם את עצמם שרים את השיר ולשלוח לי. מתוך מאה קטעים שנשלחו 70 נערכו ונכנסו לקליפ”[6]

גלבוע אף כתב שני שירים לאלבום הבכורה של יאיא כהן אהרונוב (חבר להקת הדג נחש): "עוד מעט", שהוא דואט עם קרולינה, ו"מסכים". הקשר בין השניים התחיל, כמו עם מכרים רבים אחרים של גלבוע (כולל רוב חברי להקתו המקורית), כאשר השניים עבדו יחד בחנות התקליטים טאוור רקורדס.

בעבר עבד גלבוע על אלבום בשם "חיים יד שנייה", אשר נגנז בסופו של דבר.

ביוני 2013 הושק אלבום הסולו של דני גלבוע "ביום שהאושר יגיע". ניהול אומנתי וכותב שותף המשורר מאיר גולדברג ובהפקתו של דורון פלסקוב. בנוסף משתף דני פעולה באלבום עם קורין אלאל בשיר "האדם" שהוא ביצוע מחודש לשיר ישן שלה ושל מאיר גולדברג שבמקור הושר על ידי יזהר כהן.

חיים פרטיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

גלבוע חי כיום בתל אביב[1]. הוא נשוי לציירת אור שרון ולזוג שלושה ילדים: נטע, שני ונינה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 3 4 תעודת זהות: דני גלבוע והגורו החדש, באתר מאקו, 31.3.09
  2. ^ אחד ממליון, אלבומה הראשון של הלהקה, באתר MOOMA
  3. ^ משימה בג'ונגל, אלבומה השני של הלהקה, באתר MOOMA
  4. ^
    שגיאות פרמטריות בתבנית:וואלה!

    פרמטרים [ 6 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
    עינב שיף‏, בכורה: דני גלבוע תמיד "מפסיד-מנצח", באתר וואלה!‏, 26 במרץ 2010
  5. ^
    שגיאות פרמטריות בתבנית:וואלה!

    פרמטרים [ 6 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
    מערכת וואלה‏, דני גלבוע - "ביום שהאושר יגיע": צפו בקליפ, באתר וואלה!‏, 27 בדצבר 2011
  6. ^ מתוך שיחה בפייסבוק עם גלבוע

קצרמר קצרמר ערך יתום

קטגוריה:גיטריסטים ישראלים קטגוריה:זמרים ישראלים קטגוריה:מלחינים ישראלים קטגוריה:תל אביב: אישים