משתמש:Fr.dror

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תיבות משתמש
משתמש זה מאוד אוהב מתמטיקה, והוא ישמח לדבר איתכם על חידות מתמטיקה ועל תורת החבורות הגיאומטרית (וגם על אלגברה מופשטת)
משתמש זה משתתף במיזם הביטלס
למשתמש זה יש חשבון גם בוויקיפדיה האנגלית
משתמש זה מפתח אובססיות בקלות רבה לדברים רבים, מהם שוכח תוך חודש או שניים.


Fr.dror - שיחה 19:33, 31 ביולי 2012 (IDT)

תמיד תזכרו - שום גמדים לא יבואו

דף משתמש באנגלית

אם לא מעניינת אתכם חפירה על פילוסופיה ויקיפדית, אתם מוזמנים להסתכל על דפים שכתבתי או שערכתי.

אמ;לק: הערך הכי מוצלח שלי הוא אווטאר שפעם נראה ככה, אותו אני עדיין ממשיך לתרגם ולשפר ובסופו של דבר יהפוך לערך מומלץ. בנוסף, שכתבתי את אלגברה ליניארית כולו, על ידי תרגום מאנגלית. אם אני אפסיק להיות עצלן, גם הביטלס יהיה ערך מופת, אבל זה ידרוש עבודה רבה מאוד. הוספתי את מעט הידע שלי במתמטיקה למגוון ערכים.

טוען את הלשוניות...
תיבת כישורי שפה
he משתמש זה דובר עברית כשפת אם.
en-4 This user speaks English at a near-native level. (אנגלית)
ru-2 Этот участник неплохо знает русский язык. (רוסית)
משתמש זה מיומן בכתיבת נוסחאות מתמטיות באמצעות LaTeX.
תיבות משתמש
משתמש זה בן 20 שנים, 8 חודשים ו־27 ימים.
משתמש זה מכיר בחשיבותו של חופש הביטוי אך מאמין שצנזורה היא בלתי נמנעת ואף הכרחית לפעמים.
משתמש זה הוא נגד צנזורה
משתמש זה הוא סטודנט
משתמש זה הוא תושב תל אביב
משתמש זה נוסע בתחבורה ציבורית
משתמש זה הוא סביבתן
משתמש זה מאמין כי חייבים לפעול נגד התחממות גלובלית
משתמש זה מתנגד לעישון על כל צורותיו
משתמש זה בעד לגליזציה של מריחואנה/קנאביס
משתמש זה מתנגד נחרצות לימין הכלכלי וישמח לנהל איתך ויכוח עד המוות דיון ענייני בנושא
משתמש זה הוא פייתוניסט
משתמש זה הוא ביטלומן מטורף
משתמש זה נפגע נפשית קשות מפירוק הביטלס, הרצחו של ג'ון לנון, ומותם של ג'ורג' האריסון ופול מקרטני
משתמש זה מעריץ מושבע של קווין
משתמש זה הוא סטאן אמיתי ועומד לאבד את עצמו
משתמש זה הוא ביסקסואל
משתמש זה רוצה לגדל כלב
משתמש זה חבר בחבורת אוילרהמועדון המתמטי של ויקיפדיה
משתמש זה קבע שאין פתרונות במספרים טבעיים עבור n > 2. גיליתי הוכחה נהדרת לזה, אבל התיבה צרה מלהכיל. למי שלא מבין/ה את הבדיחה
משתמש זה הוא פמיניסט
משתמש זה מתנגד נחרצות לפמיניזם רדיקלי
משתמש זה תומך בגישת לא אוכל לא שותה.
משתמש זה שואף ליצור לפחות חמישים ערכים בוויקיפדיה העברית
משתמש זה מגדיר את עצמו כאגנוסטיקן
משתמש זה מתנגד לשימוש בתיבות משתמש
כותב זה הוא סטודנט, הפועל בוויקיפדיה העברית במסגרת קורס אקדמי.

11
משתמש זה ביקר ב־ 11 מדינות עד כה.


קראתי כמה כאלו של ויקיפדים אחרים ואני אשתדל להיות מקורי. מצטער מראש על המשלב הנמוך, זה פשוט איך שאני רגיל לדבר.

אמ;לק זה טוב שלמדינה קטנה כמו שלנו יש 250,000 ערכים, אבל חבל שרובם קטנים ומשניים. יותר מידי אנשים חושבים על כמות ולא על איכות. לדוגמה, אני מעריך שמ-687 הערכים המומלצים בויקיפדיה העברית, שליש מהם לא ראויים לתואר הזה (ביניהם בוב מארלי הדל, משפט קנטור חסר המקורות ועוד). אני לא רוצה למחוק מה שכבר נעשה, בגלל זה אני לא אוכל לא שותה, אבל אני נגד להשקיע כל כך הרבה מאמץ מיותר בדברים איזוטריים, בגלל זה אני לא בעד ויקיפדיה עם זנב ארוך. לדעתי, הרבה יותר ויקיפדים צריכים להתרכז לא במה שקל ומעניין אותם אלא במה שחשוב, והוא הרחבה ועריכה של דפי מפתח, כמו רשימת 1000 הערכים שכל ויקיפדיה חייבת שתהיה לה.

הערה: כל הויקיפדים יכולים וצריכים לקרוא משנה ויקיפדית דומה של TCO מ-2011. המשנה שלו מבוססת על הרבה נתונים מויקיפדיה האנגלית (שכבר לא עדכניים), אבל הוא כותב באופן מאוד מעניין וזה לחלוטין שווה קריאה.

ככל שאני עורך יותר ויותר ערכים בויקיפדיה העברית, אני רואה שיותר ויותר עורכים פה הם "מומחים נלהבים", בעלי הרבה ידע ועניין בקבוצה קטנה של נושאים בהם הם כותבים ערכים במהירות. דוגמה לאחד כזה הוא חבר שלי משתמש:Eladabudi, שכותב כמות גדולה של ערכים על המיתולוגיה על הנורדית. הבעיה עם עורכים מהסוג הזה היא שהעבודה שלהם משרתת בעיקר אותם, ואת ההנאה שלהם בכתיבה על נושאים אלה, ולא את הקוראים: מכיוון שערכים בסגנון זה נקראים מעט מאוד.

לויקיפדיה מגיעים כמה סוגי אנשים: הראשון הוא אלה שבאו ל"ביקור קצר". אלו שרוצים לבדוק פרט טכני וקטן, אלו ששמעו על משהו ואין להם מושג מה זה אז הם הולכים לויקיפדיה. הם מקבלים את מבוקשם לעיתים קרובות. גם ללא קיומה של ויקיפדיה העברית, ויקיפדיה האנגלית הייתה נותנת כמעט לכולם מענה, מכיוון שהם באים לקריאה של שורה אחת או שניים. השני הוא אלו שרוצים לקרוא לעומק על הנושא, או לפחות אלו שהגיעו מאחת משתי הסיבות האחרות ומצאו את עצמם קוראים בעניין רב. אלה הקוראים האמיתיים של ויקיפדיה, והם גם לפעמים עורכי ויקפדיה בעצמם. בראש ובראשונה, ויקיפדיה העברית נועדה לשרת את קוראים אלה. וזה חבל, כי ויקיפדיה העברית מאכזבת אותם הרבה יותר משהיא אמורה.

דעתי על אנשים כמו בסרטון הזה חלוקה (תצפו, תצחקו עד המוות, תחזרו). מצד אחד, כריסטופר בילופ זו דמות לא חשובה היסטורית בכלל ואני בספק שהעריכה שלו השפיעה על איש מלבדו. מצד שני, בלעדיו אף אחד כנראה לא היה מוצא את הפגמים בסיפור. דעתי עליו יותר גבוהה מדעתי על ה"מומחים הנלהבים" כי הוא עשה עבודת מחקר מרשימה באמת, אבל כמו שציינתי קודם, העורכים החשובים באמת הם בעלי הידע שמוסיפים מידע רב על נושאים מבוקשים ונקראים. כדאי לבדוק את הערכים הנצפים בחודש האחרון מפעם לפעם, כדי לראות במה הציבור מתעניין.

ממש כואב לי שערכים כמו יהדות בלגרד הם מומלצים בעוד שהביטלס, ערך פופולרי הרבה יותר (ויש רבים שיאמרו גם שמעניין וחשוב יותר) הוא לא במצב טוב. רבים רואים בויקיפדיה כתחביב, אני ביניהם, אבל כדאי (באופן חלקי) לחשוב על עריכת ויקיפדיה כעל חובה מוסרית (אנ') לקוראים.

ניסיתי לחשוב ככה על ויקיפדיה באופן מלא לתקופה כלשהי, וגיליתי שכמעט בלתי אפשרי להבין "מה הציבור צריך". אז אני חושב על ויקיפדיה רק באופן חלקי בתור חובה מוסרית. עם כמה שאני אוהב את הביטלס, ועם כמה שאני חושב שזו חובה מוסרית לתקן ערך נורא שכזה, אני לא מוצא את עצמי נהנה כשאני כותב עליו. אז אני עורך בעיקר ערכים שאני נהנה לערוך, אבל יש ערכים שהייתי שמח לערוך אבל אני לא עושה את זה כי הם לא חשובים. בתור מתמטיקאי חובב, עם הרבה ידע על גאומטריה אוקלידית שאין פה, קל לי להיסחף ולכתוב על דברים שמעט מאוד אנשים יראו, כמו תיכושקף. אבל לעיתים קרובות אני עושה את זה לא בשביל עצמי, אלא בשביל קבוצת אנשים שאני מכיר אישית ואני מאמין שהערך יעזור להם.

ערכים שיצרתי

הפסקה ארוכה מויקיפדיה

ערכים שעשיתי בהם עריכות רציניות
מתמטיקה
משפט פסקלסימטריההמשפט היסודי של האלגברהחתכי חרוטאלגברה ליניאריתישר אוילרקואורדינטות בריצנטריות23 הבעיות של הילברטהשערה (מתמטיקה)
ביטלס
Abbey RoadהביטלסIn My Life • כל שירי Revolver עם דגש על I'm Only Sleeping (אחד השירים הכי underrated שלהם)
נושאים טעונים פוליטית
שיטת בחירותיער האמזונאס
אחר
פיניאס ופרבלבה (סרט קצר)אמינםאווטאר (סדרת טלוויזיה) (נבדק 23.01.2023) • האגדה של קורה
ישן
קלאש רויאלמחוננותבמאיגרוויטי פולסאוצרכדור הארץקסם של הורים

ועוד כמה שטויות

העליתי כמה תמונות ויצרתי כמה תבניות (בולט בעיקר תבנית:עץ משפחת זאוס שעשיתי כשהייתי קטן) ואני "עובד" על ויקיפדיה:מיזמי ויקיפדיה/הביטלס

מתמטיקה

הסביבה

הביטלס

תרבות פופולרית שאינה מוזיקה

פוליטיקה

אחר

1
#006400
#8888cc