משתמש:G\j\a/הדוקטור האחד עשר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של G\j\a.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של G\j\a.
הדוקטור ה-11 (מאט סמית) ובת לווייתו, איימי פונד (קארן גילאן)

הדוקטור האחד עשר הוא שמה של צורתו האחת עשרה של הדוקטור, הדמות הראשית בסדרת המדע הבדיוני הבריטית הארוכה דוקטור הו שמשודרת מאז 1963. הוא מגולם על ידי השחקן מאט סמית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

התחדשות ופגישה עם איימי פונד[עריכת קוד מקור | עריכה]

הדוקטור האחד עשר "נולד" אחרי שהדוקטור העשירי (דיוויד טננט) נתקע בתוך תא מלא בקרינה מסוכנת כאשר ניסה להציל את ווילפרד מוט, סבהּ של דונה נובל, התחדש והפך לדוקטור האחד עשר. ההתחדשות האלימה שלו גרמה לטארדיס שלו להתפוצץ ולהתרסק בכדור הארץ בשנת 1996 ליד ביתה של אמיליה (איימי) פונד בת השמונה שביקשה ממנו לתקן את הסדק שבקיר שלה שדרכו היא שומעת קולות, הדוקטור מתלהב לעזור לה אחרי שהוא שומע שהסדק בקיר שלה "מפחיד". כשהוא הקשיב לקולות שיוצאים מהסדק הוא שמע את המשפט "אסיר אפס ברח", הוא הסתקרן ופתח את הסדק, מאחורי הסדק הוא ראה עין ענקית שהסתכלה עליו וסגרה את הסדק, מיד לאחר מכן הדוקטור שמע את "פעמון המנזר" של הטארדיס, שמתריע עם הטארדיס או מי שנמצא בתוכה נמצאים בסכנה, הוא רץ החוצה ואמר לאמיליה שהמנועים של הטארדיס קורסים ולכן הוא צריך לעשות קפיצה של חמש דקות לעתיד כדי לתקן אותם, היא שאלה אם היא יכולה לבוא איתו והוא אמר לה שהוא יחזור תוך חמש דקות ושרק אז היא תוכל לבוא איתו ונכנס לטארדיס, אמיליה ערזה מזוודה וחיקתה לדוקטור שחזר רק 12 שנים לאחר מכן (בלי כוונה).

הצלת העולם[עריכת קוד מקור | עריכה]

הדוקטור חזר שלא בכוונה 12 שנים מאוחר יותר, אמיליה, שעכשיו קוראת לעצמה איימי, מאוד כעסה עליו וכבלה אותו לרדיאטור, לאחר מכן איימי גלתה שבביתה יש חדר שלם שהיא לא ראתה לפני כן, היא התעלמה מהזהרותיו של הדוקטור ונכנסה לחדר, שם היא ראתה את "אסיר אפס", שנראה כמו נחש גדול אם שיניים ארוכות מאוד שיכול לשנות צורה, איימי נבהלה והיא והדוקטור ברחו משם, האטרקסי (מרשטרת החלל החיצון) השמיעו הודעה בכל העולם שאם אסיר אפס ישאר על כדור הארץ, הם ישרפו אותו ביחד עם כל הכוכב וכל התושבים שלו. הדוקטור הצליח להפנות את תשומת ליבם של האטרקסי לאסיר אפס והם תפסו אותו והלכו משם, הדוקטור קרא להם לחזור לכדוה"א ונזף בהם על שכמעט שרפו את כוכב הלכת האהוב עליו ללא סיבה הגיונית וכנגד החוק, האטרקסי נבהלו כשהם גילו שהוא הדוקטור המפורסם וברחו משם, מיד לאחר מכן הדוקטור גילה שהטארדיס שלו סיימה לתקן את עצמה ורץ כדי לעשות בה נסיעת מבחן לירח, כשהוא חזר (שנתיים מאוחר יותר) הוא פגש שוב את איימי שכעסה עליו שוב על שנטש אותה, הוא ביקש ממנה לבוא איתו והיא הסכימה אחרי שהוא הראה לה את הטארדיס החדשה שלו ושניהם יצאו להרפתקאה הראשונה שלהם בחלל ובזמן.

אישיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מעט מאוד ידוע על אישיותו של הדוקטור האחד עשר חוץ מהעובדה שפרומואים לעונה החמישית הראו כשהוא מכוון אקדח למישהו (או משהו) לא ידוע בזמן שהוא מאיים עליו שלהתעסק איתו זו טעות חמורה ויורה, מה שכנראה מצביע על אופי אלים.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]