משתמש:Gogo8200/אפסקירט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תמונת אפסקירט של טניסאית שחצאיתה התרוממה
לעתים האפסקירט הוא מכוון ונעשה ברצון, לדוגמה אצל שחקניות ודוגמניות. בתמונה זה מופיעה דוגמנית גרמנית החושפת את אשר מתחת לשמלתה.

אפסקירט מתייחס לצילום בלתי מורשה תחת חצאיתה של אישה, צילום תמונה של אזור המפשעה שלה, תחתוניה ולפעמים איברי המין שלה. המונח "אפסקירט" יכול להתייחס לתמונה, וידאו, או איור אשר משלב תמונת אפסקירט. המונח גם משמש לעתים כדי להפנות באופן כללי לכל צילום מציצני– כלומר, צילום תמונה של מישהו כשהוא אינו מודע לכך ברגע פרטי.[דרוש מקור]

האפסקירט נחשב כסוג של פטישיזם מיני או מציצנות. הסוגיות האתיות והמשפטיות בנוגע לצילום אפסקירט  קשורות לציפייה סבירה לפרטיות, וכן השאלה אם מדובר במקום ציבורי.

גישות חברתיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הרעיון והעניין באפסקירט איננו חדש, אולם המונח הוא עדכני יותר. לדוגמא, אדם שמתבונן מתחת לחצאיתה של אישה הוצג בציור מ-1767 שנקרא הנדנדה וצייר ז'אן אונורה פרגונאר. ב"חברה הגבוהה", הצצה מתחת לחצאית נחשבה ללא מנומסת. בחברה פחות מנומסת, התבוננות מתחת לחצאיתה של אישה, הרמת החצאית, או חשיפת תחתוניה בכל דרך אחרת, נחשבה לגסות מקובלת, כמו במקרה של קברט, ריקוד הקאן-קאן או במקרה של ריקודים המעורבים בסיבוב החצאית במהירות, מה שגורם להרמתה. על פי החברה הגובההת, התנהגות כזאת נחשבה למגונה.

הפופולריות הפתאומית בשנות השישים של המאה ה-20 של חצאית המיני הביאו את החצאית לתפוצה רחבה, והיא נחשבה על ידי רבים כאקסהיביציוניזם המוני. ב-1960, פרשן אחד אמר אמר כי, "במדינות אירופה... אוסרים חצאיות מיני ברחובות ואומרים שהן הזמנה לאונס...."[1]

נשים רבות, לעומת זאת, ראו את הסגנון החדש כמרד נגד בגדים וסגנונות ישנים וכשחרור האישה של גופן. בפעם הראשונה נשים רבות הרגישו בנוח לחשוף את הירכיים, בין אם על החוף בבגד ים או ברחוב, והיו נינוחות אפילו כאשר במצבים מסוימים תחתוניהן היו גלויים.

מספר תמונות אפסיקרט מקורן כתמונות תמימות אשר צולמו בידיעת וחוסר ההתנגדות של נשים שצולמו. עם זאת, חלק מהתמונות הללו יכולות להגיע לתפוצה נרחבת יותר או להתפרסם באינטרנט, בלי ידיעתן והסכמתן של המצולמות, למשל בעת סיום מערכת יחסים.

מספר תמונות וסרטוני אפסקירט נעשו במיוחד על מנת להעלותן לאינטרנט, שבו צופים רבים מחפשים תמונות כאלה שצולמו בחשאי (וככל הנראה ללא הסכמת המצולם). צילומים כאלה נפוצים באתרי פטיש ופורנוגרפיה, כמו גם באתרי שיתוף וידאו דוגמת YouTube.

העמדות בנושא התקשחו עם התפוצה הרחבה והזמינות של טכנולוגיית צילום ווידאו דיגיטליים, גם בטלפונים ניידים.[2][3][4] טכנולוגיה כזו הייתה גם בשימוש במטרה של צילום אפסקירט והעלאתו לאינטרנט. אתרים מיוחדים נוצרו בהם אנשים יכולים לשתף תמונות כאלה, ומושגים כגון אפסקירט נכנסו לשימוש. במקרים מסויימים היו תמונות של קטינים, ושל אנשים שיכולים להיות מזוהים. ידוענים הם קורבנות פופולריים של מאמצים לצילומים כאלה. בעיות של פרטיות ומוניטין החלו לגדול.

יצירה והצגה של סוג זה של תמונה הפכו יותר ויותר להיות מתוארים כצורות של מציצנות ופורנוגרפיה. לא היה זה מכיוון שלתמונות כאלה יש טבע מיני, אלא בגלל הקשר שלהם עם אופיו של האתר שבו הם פורסמו.[5]

תמונות אפסקירט יכולות להתבצע במגוון רחב של מצבים, כגון כאשר אישה עולה במדרגות, יוצאת ממכונית או פשוט יושבת על ספסל בפארק.[דרושה הבהרה]

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Gogo8200/אפסקירט בוויקישיתוף

הערות שולייים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קטגוריה:מיניות קטגוריה:פטישיזם קטגוריה:פורנוגרפיה

  1. ^ Adburgham, Alison (10 October 1967).
  2. ^ O'Hagan, Maureen (20 בספטמבר 2002). "'Upskirt' photographs deemed lewd but legal". The Seattle Times. The Seattle Times Company. נבדק ב-26 בדצמבר 2006. So-called "upskirt cams," sometimes called "upskirt photos" or "upskirt voyeur pictures," are a hot commodity in the world of Internet pornography. {{cite news}}: (עזרה)
  3. ^ Napolitano, Jo (11 בדצמבר 2003). "Hold It Right There, And Drop That Camera". The New York Times. The New York Times Company. נבדק ב-23 במאי 2008. ... the proliferation of camera phones had helped give new life to "upskirt" or "down blouse" photography. {{cite news}}: (עזרה)
  4. ^ Tsai, Michael (18 בינואר 2004). "Privacy issues plague picture phones". The Honolulu Advertiser. Gannett Co. נבדק ב-26 בדצמבר 2006. ... because of the growing popularity of camera-equipped cell phones. {{cite news}}: (עזרה)
  5. ^ Australia Attorney General Discussion Paper August 2005 - Unauthorised Photographs on the Internet