משתמש:Goody/טיוטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Goody.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Goody.

רוברט אנתוני סלבטורה (נולד ב-20 בינואר 1959) שכותב תחת שם העט ר' א' סלבטורה, הוא סופר אמריקאי הידוע ביותר בסדרת מלחמות האלים ,ספריו בעולם המערכה ממלכות נשכחות שבהם הוא יצר את הדמות הפופולרית דריזט דו'אורדן ווקטור פריים הספר הראשון בסדרת מלחמת הכוכבים : חוק הג'דיי החדש . ספריו מכרו יותר מ 15 מיליון עותקים רק בארצות הברית ו22 מספריו נכנסו לרשימת רבי המכר של הניו יורק טיימס .

חיים וקריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רוברט סלבטורה נולד בלאומינסטר, מסצ'וסטס הצעיר לשבעה אחים. בוגר תיכון לאומיניסטר , סלבטורה ייחס למורה האנגלית שלו חלק חשוב להתפתחותו כסופר . כשלמד בפיטצ'בורג קולג' קרא את שר הטבעות מה שגרם לו להתעניין בספרות פנטזיה . הוא פיתח עוד עניין בפנטזיה וספרות באופן כללי כששינה את התמחותו ממדעים לעיתונאות. הוא עשה תואר במדעים ולאחר מכן באנגלית. לפני שהתחיל לכתוב במשרה מלאה הוא עבד כשוער. ב1982 הוא החל לכתוב באופן רציני כשעבד על ספר בשם Echoes of the Fourth Magic. לאחר שסיים אותו שלח אותו אל מספר הוצאות הוצאת TRS הציעה לו אודישן לכתוב ספרים בעולם המערכה ממלכות נשכחות . ב1987 הוא התקבל ושנה לאחר מכן הוציא את הספר הראשון שלו "רסיס הקריסטל" .

אחת הדמויות הפופולריות ביותר שלו היא דריזט דו'אורדן אלף אפל אשר בניגוד למאפייני גזעו פיתח מצפון וחוש מוסרי.

ב1999 סלבטור קיבל את המשימה לכתוב את הספר וקטור פריים הספר הראשון בסדרת מלחמת הכוכבים : חוק הג'דיי החדש. וקטור פריים היה שנוי במחלוקת בקרב מעריצי מלחמת הכוכבים מכיוון שעלילתו כללה את מותו של צ'ובקה דמות פופולרית מהטרילוגיה המקורית להיות מוסרת לצמיתות מהיקום של הספרות המורחבת של מלחמת הכוכבים . הדעה הרווחת היא שסלבטורה החליט להרוג את צ'ובקה על דעת עצמו אך האמת היא שהוא קיבל הוראה לעשות זאת על ידי רנדי סטרדלי העורך באותו הזמן .

מספריו[עריכת קוד מקור | עריכה]

ממלכות נשכחות[עריכת קוד מקור | עריכה]

לפי סדר הכתיבה

בקע רוח כפור[עריכת קוד מקור | עריכה]

רסיס הקריסטל

אבן החן של בן המחצית

טרילוגיית האלף האפל[עריכת קוד מקור | עריכה]

מולדת גלות שהות

מורשת האלף האפל[עריכת קוד מקור | עריכה]

המורשת לילה נטול כוכבים מצור האפלה מסע אל השחר