משתמש:Jack9182/טרואל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית


שגיאות פרמטריות בתבנית:עיר

פרמטרים [ 1, 2 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

טרואל
Teruel
סמל העיר
סמל העיר
דגל העיר
דגל העיר
תצפית על הקתדרלה של טרואל
תצפית על הקתדרלה של טרואל
מדינה ספרדספרד ספרד
קהילה אוטונומית אראגוןאראגון אראגון
שפה רשמית ספרדית
תאריך ייסוד 1711
שטח 440.41 קמ"ר
גובה 915 מטר מטרים
אוכלוסייה
 ‑ בעיר 35,675 (2014)
אזור זמן UTC +1
http://www.teruel.es

טרואל (ספרדית: Teruel) היא עיר באראגון, הממוקמת במזרח ספרד ובנוסף לכך היא עיר הבירה של פרובינציית טרואל. נכון ל2014 גרים כ-35,675 איש בעיר מה שהופך את העיר לבירת הפרובנציה הכי פחות מאוכלסת בספרד, העיר מוכרת בשל מזג האוויר הקשה שלה וטווח הטמפרטורות הגדול שלה המשתנה על בסיס יומי, טרואל ממוקמת בין הערים הגדולות בספרד: מדריד, ברצלונה וולנסיה.

טרואל מוכרת גם כ"עיירת מודחאר" עקב מספר הבניינים הגדול הבנויים בסגנון אמנות זה, מודחאר היה סוג של אדריכלות גותית ספרדית עם השפעות נוצריות ומוסלמיות, כל הבניינים נכללים בארכיטקטורה המודחארית של אראגון שהוגדרה כאתר מורשת עולמית על ידי אונסקו.

טרואל ממוקמת 3002 רגל (915 מטר) מעל פני הים באזור הררי, והאוכלוסייה המועטה של העיר הובילה לבידוד יחסי בתוך ספרד, קבוצה מטרואל שהסלוגן שלה הוא "טרואל קיימת" הוקמה בשנת 1999 על מנת לקבל הכרה גדולה יותר ולפרסם את העיר, עקב הקמפיין דרכי הגישה לטרואל משתפרות ואף עתיד להבנות כביש חדש.

הסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

טרואל נוסדה בשנת 1711 על ידי אלפונסו השני, מלך אראגון. בימי הביניים הייתה בטרואל קהילה בולטת של יהודים שעמדה איתנה במהלך המאות בהן שלטו מוסלמים באזור ונהנתה ממספר פריבילגיות. לאחר הכיבוש - מחדש של ספרד על ידי נוצרים קהילת היהודים שילמה מס שנתי בשווי 300 סולידוס לשלטון הנוצרי במאה ה14. היהודים עסקו במסחר ובתעשייה ובמיוחד בטווית צמר, במהלך רדיפות היהודים ומסעות הצלב ב1391 יהודים רבים נהרגו ואחרים התנצרו על מנת להציל את חייהם.

טרואל הייתה אחת הערים שנלחמו עליהן במהלך מלחמת האזרחים הספרדית וספגה הרס וחרבן רב. הקרב על טרואל שהתרחש בין התאריכים דצמבר 1937 - פברואר 1938 היה אחד מהקרבות עקובי הדם במלחמה. העיר החליפה בעלים מספר פעמים, בתחילה נפלה לידי תומכי הרפובליקה ולאחר מכן נכבשה מחדש על ידי הלאומנים, שני הצדדים ספגו למעלה מ140,000 אבידות בנפש במהלך שלושת חודשי הקרב כשלבסוף ניצחו בו הלאומנים.

תחבורה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נמל התעופה של טרואל נפתח בשנת 2013 אך משתמש בעיקר לתחזוקת מטוסים קלים ואחסון.

אתרי תיירות בעיר[עריכת קוד מקור | עריכה]

העיר טרואל שופעת באתרי תיירות וארכיטקטורה בעלת השפעות נוצריות ומוסלמיות מתקופת השלטון המוסלמי בעיר. בעיר קיימות מספר כנסיות: כנסיית אל סלבדור, כנסיית סן מרטין, כנסיית סן מיגואל, הכנסיית הגותית וכנסיית לה מרסד. האטרקציות העקריות בעיר הן קתדרלת סנטה מריה, המדרגות המעוצבות (la escalinata), ארמון המרקיז של טוסוס, המוזיאון לאמנות דתית, מפל אל טוריקו והפלאזה של אל טוריקו.