ויקיפדיה:ביכורים/Lionster

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שיחת ביכורים

שלום לחברי הקהילה, שמי רן, אני בן 25, כרגע סטודנט באוניברסיטה העברית בירושלים.

בדומה לרבים, חלפה תקופה ארוכה למדי בין היום בו נרשמתי לוויקיפדיה (אי שם בימים הרחוקים של 2009), עד לתקופה בה התחלתי להיות מעורב בעריכה ובכתיבת ערכים (בתחילת שנת 2013). עם זאת, במהלך ארבעת השנים האלו יצא לי להיכנס לאתר כמעט על בסיס יום יומי לקריאת מאמרים, ועל הדרך גם קריאת דפי שיחה ודיונים, כך שלמרות שאני חדש יחסית בעניינים האלו, אני מרגיש שאני פחות או יותר מבין מי נגד מי פה .

אני יכול לומר שהסיבה שהתחלתי פתאום לערוך באתר אינה זמן פנוי, אלא דווקא ההפך ממנו. התחלתי לכתוב דווקא בתקופת המבחנים מאחר, ואני בטוח שהסטודנטים פה יסכימו איתי, שברגע שנמצא לפניך סיכום משעמם במיוחד ללמוד לקראת המבחן, פתאום ישנם דברים רבים שמעניינים אותך חוץ ממנו קריצה. עם זאת, אחרי שעברה תקופת המבחנים אני יכול לומר שההתמכרות עודנה קיימת, וכפי שאמר משתמש ותיק בעבר, ישנה סיבה שהעורכים באתר מוגדרים כמשתמשים .

לטעמי, עתידה של ויקיפדיה העברית, כמיזם מתפתח ותוסס, אינו מובטח כלל ועיקר. חרף מספר רב של עורכים בעלי כוונות ויכולות טובות שפועלים ללא לאות למען המיזם, עתידו של המיזם ייקבע דווקא בחזית אחרת, שהיא פעולה מתמשכת לכינון דור העורכים הבא. על אף שכל אחד מהתורמים פה תורם ככל יכולתו, הרי שלכל אדם מטבעו יש את תחומי העניין והידע שלו. לכן, הדבר שיבטיח כי ויקיפדיה תמשיך להתפתח בכיוונים שונים, במטרה לתת מענה נרחב ככל הניתן לקוראיה, הינו השקידה על גיוס עורכים חדשים. מבחינתי, לאחר כתיבת ערכים חדשים ושיפורם של אלו הקיימים (דבר שאני מנסה לעשות, חרף המחסור בזמן פנוי שלי לאחרונה), הדבר החשוב ביותר הוא קבלתם של העורכים האלמוניים בסבר פנים יפות, והכנסתם ל"סוד העניינים" בצורה המהירה והטובה ביותר שאפשר. זוהי הסיבה שאני מעביר זמן רב במלאכת הניטור, כאשר המנטר אינו רק שומר הסף של ויקיפדיה, אלא גם התגלמות דמותה עבור העורכים החדשים. זהו דבר שאני סבור כי על כל ויקיפד שעוסק בניטור לזכור בכל פעילות שלו למול עורכים חדשים.

ואת דברי האחרונים אני מבקש להקדיש, בהמשך לדברי מקודם, לעורכים והעורכות של ויקיפדיה, אשר מהם זכיתי לקבלת פנים לבבית, ולתמיכה בכל סוגייה לה נדרשתי. מבלי להזכיר שמות, אני מודה לכם על העבודה הלעיתים סיזיפית וכפויית טובה למען המיזם, ומזכיר לכם שכמוני יש עוד עורכים רבים בפוטנציה בחוץ, אשר יחס לבבי כפי שאני קיבלתי עשוי להוביל להשתלבותם במיזם, ובכך להבטיח את עתידו.

בזאת אני מסיים, סאלוט וגוטן טאג

Lionster‏ • שיחה 22:59, 11 במרץ 2013 (IST)[תגובה]