משתמש:Mala leche

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ברונטה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ברונטה (בספרדית: Brunete) היא עיירה בקהילה האוטונומית של מדריד, 28 קילומטרים ממדריד-הבירה. העיירה גובלת בבואדייה דל מונטה ממזרח.

כלכלה:[עריכת קוד מקור | עריכה]

ברונטה היא אחד מעשרת היישובים המפותחים ביותר בקהילה האוטונומית של מדריד, לצד בואדייה דל מונטה, מחדהונדה ועוד- כולם באזור שממערב לעיר מדריד. שיעור האבטלה בברונטה עמד על 4 אחוזים- אך בעקבות המשבר הכלכלי העובר על ספרד בשנים האחרונות עלה שיעור האבטלה בעיירה והוא עומד כעת על 10%. אוכלוסיית העיירה מתאפיינת בהשתייכות למעמד סוציו-אקונומי בינוני-גבוה. תהליך עיור מסיבי צפוי לברונטה בטווח הקרוב. באחד הדוחות האחרונים העוסקים במחירי הדיור צויין, כי ברונטה היא היישוב שבו מחירי הדירות מיד שנייה ירדו באופן הדראסטי ביותר בספרד- יותר משלושים אחוזים- נתון המעיד על השפעת המשבר באיזור זה של הקהילה האוטונומית של מדריד. על-פי השנתון הכלכלי של לה-קיישה משנת 2009, יש בברונטה 15.327 כלי-רכב ליותר מ- 10.000 תושבים. בעיירה מרכז קניות קטן המשרת לא רק את תושבי ברונטה, אלא גם את תושבי היישובים הסמוכים. מרכז הקניות נחנך בחג המולד 2008/2009.

היסטוריה:[עריכת קוד מקור | עריכה]

בברונטה התחולל קרב משמעותי בתקופת מלחמת האזרחים הספרדית, אשר לו ניתן השם "קרב ברונטה". חטיבה צבאית נקראה על שם קרב זה, הנושא את שם העיירה.