משתמש:Mikimik/ויקי/תבניות ניווט עונתיות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

תבניות ניווט עונתיות - הצעה ודיון לקראת הצבעה בפרלמנט
(הדיון נערך בדף השיחה ופה יוצגו ההצעות השונות)

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

חלק מתבניות הניווט העונתיות אינן מעודכנות זמן רב ובחלקן רוב הערכים אדומים. ראו דיונים קודמים בויקיפדיה:רשימת מועמדים למחיקה/תבנית:ליגת העל הגאנאית, שיחת ויקיפדיה:עדכניות#קבוצות כדורגל, שיחת תבנית:ליגת העל הלוקסמבורגית וההצבעה שהסתיימה לאחרונה בויקיפדיה:רשימת מועמדים למחיקה/תבנית:ליגת העל הלוקסמבורגית.

דוגמאות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • תבנית:ליגת העל הלוקסמבורגית - נמחקה בהצבעת מחיקה ב 18 במרץ 2009 ברוב של 60%. כללה 2 כחולים מתוך 14 במשך יותר משנתיים וחצי. לא עודכנה במשך יותר משנה - קפצה מעונה 2006/07 לעונה 2008/09.

תבניות שיימחקו בהתאם להנחיות (רשימה לא מלאה):

דוגמאות לתבניות שלא עודכנו במשך יותר משנה. התבניות לא יימחקו מכיוון שעכשיו הן מעודכנות:

לחלק מהליגות אין תבניות ניווט והקבוצות מפורטות בערך - לזה מכוונת ההצעה. לדוגמא:

שאלות ותשובות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מהי תבנית ניווט עונתית?
    תבנית לניווט בין קבוצות המשתתפות בליגה מסויימת בעונה הנוכחית. לדוגמא, תבנית:ליגת העל האוסטרלית היא תבנית ניווט עונתית, אבל ליגת העל האוסטרלית היא ערך. התבנית מציגה רק את הקבוצות המשתתפות בליגה כעת (אין מעקב אחרי קבוצות עבר) ואילו הערך נותן מידע הן על העבר והן על ההווה.
  • הבנתי. אז מה הבעיה עם התבניות האלה?
    בחלק מהתבניות - לא בכולן - יש שתי בעיות עיקריות: א. יש מעט מאוד קישורים כחולים בתבנית. ב. התבנית מיושנת ואינה מציגה את הקבוצות בעונה הנוכחית.
  • מה הבעיה עם מיעוט קישורים כחולים?
    במילים פשוטות, אין בין מה לנווט. ראו לדוגמה את תבנית:ליגת העל של איי פארו הכוללת 10 קבוצות, מתוכן 8 אדומות.
  • אוקיי. ומה הבעיה עם תבניות מיושנות?
    התבנית תציג את הקבוצות שהשתתפו בעונה שעברה ולא את הנוכחית ובכך תחטיא את מטרתה ותטעה את הקורא.
  • אז למה לא מעדכנים אותן?
    שאלה יפה. מספר סיבות אפשריות: א. זאת ליגה לא מוכרת בארץ ואף אחד לא מתעניין בה. ב. המשתמש שיצר את התבנית לא פעיל. ג. אף אחד לא שם לב כי התבנית מיותרת ממילא - "חוסר עניין לציבור".
  • בסדר, אבל מישהו בסוף יעדכן אותה, לא ?
    המממ... שיעור היסטוריה קצר: בהצבעת מחיקה מ 16 במאי 2007 הוצע למחוק את תבנית:ליגת העל הגאנאית ותבנית:ליגת העל הניגרית. הועלו שם טענות ש"מישהו בסוף יעדכן את התבניות" ולכן לא צריך למחוק אותן. התבניות נמחקו למרות זאת. ומה היה קורה אם היו נשארות ? ניתן לקבל רמז לכך בליגת העל הגאנאית וליגת העל הניגרית שנתקעו בעונת 06/07 ועדיין לא עודכנו לעונת 07/08 (למרות שעונת 08/09 התחילה לפני חצי שנה).
  • טוב, אז בוא נתריע על תבניות מיושנות במקום למחוק.
    • סבבה, נניח שאתם מוצאים תבנית שלא עודכנה כמה חודשים (או שנה ויותר - ראו דוגמאות) אחרי תחילת העונה, האם צריך לתת צ'אנס של עוד שבוע-שבועיים לעדכון?
    • נגיד שנתתם התראה של שבוע ע"י תבנית חשיבות - מיד יבואו מכלילנים (שמתנגדים למחיקה בצורה עקרונית ולא בגלל נחיצות התבנית) ויעדכנו את התבנית לפי ויקיאנגלית. אם תבנית החשיבות "מקפיצה" את התבנית לראש סדר העדיפויות זה מלאכותי ולא תקין.
    • נגיד שנתתם התראה והתבנית עודכנה אחרי מספר ימים, מה יקרה שנה הבאה? שוב התבנית לא תהיה מעודכנת במשך כמה חודשים, שוב תיתנו התראה ושוב התבנית תעודכן? ובינתיים יש לנו תבנית שגויה - שאף אחד לא טורח לעדכן - במשך חודשיים, שלושה או ארבעה חודשים מתוך השנה.
  • אז תבניות כאלה יימחקו חודש אחרי פתיחת העונה?
    תיאורטית - כן. מעשית - אני מניח שהתבניות לא יימחקו בדיוק יום אחד אחרי שעבר חודש אלא כמה חודשים אחרי, כשמישהו ישים לב. על זה מדברת ההצעה - תבניות ללא עניין לציבור - ולכן יקח זמן עד שיעלו עליהן.
  • יש לך דוגמא?
    ‏כן, תבנית:הליגה האדריאטית (4 כחולים מתוך 14) תקועה בעונת 2007/08 יותר מ 5 חודשים אחרי שעונת 2008/09 התחילה.
  • לא נעים. אז מה עושים?
    פשוט מוחקים את התבניות האלה ומשלבים את המידע בהן בערכים של הליגות. ויקיפדיה תראה יותר טוב בלי תבניות מיושנות ואדומות.
  • נשמע הגיוני, למה צריך ללכת לפרלמנט?
    מדובר בשינוי מדיניות מחיקה ולכן נדרשת תמיכה של 60% מהמצביעים. בהצבעת מחיקה על תבנית:ליגת העל הלוקסמבורגית מ 18 במרץ 2009 התבנית נמחקה ברוב של 60% ולכן לדעתי ההצעה תעבור.

השאלות ותשובות מבוססות על הדיון בשיחת משתמש:Mikimik/ויקי/תבניות ניווט עונתיות.

טיוטה 1[עריכת קוד מקור | עריכה]

הצעה של מיקיMIK:


הגדרות:

  • "תבנית ניווט עונתית" - תבנית ניווט בספורט הכוללת רשימה של הקבוצות המשתתפות בליגה מסויימת בעונה מסויימת.
  • "עונה" - תקופת הזמן המתאימה בהתאם לעניין (לא בהכרח שנה). (להרחבה ראו עונה (ספורט))

הנחיות:

  1. לא תיכתב תבנית ניווט עונתית אלא אם לפחות שליש מהקבוצות בה כחולות או שיש בה לפחות 5 קבוצות כחולות (כדי להקל במקרה שיש יותר מ 15 קבוצות בליגה). תבניות ניווט עונתיות שלא עומדות בתנאים אלו יימחקו. המחיקה תתבצע כך: יש לכתוב בדף השיחה הודעה שהתבנית נמחקה לפי הנחיות אלה ולמחוק במחיקה מהירה. (הסבר: תבנית שיש בה 3 קבוצות כחולות תימחק אם סה"כ מספר הקבוצות בה הוא 10 או יותר. התבנית לא תימחק אם סה"כ מספר הקבוצות בה הוא 9 או פחות.)
  2. תבנית ניווט עונתית שתקועה בעונה הקודמת חודש אחרי התחלת העונה החדשה מעידה על עצמה שהיא חסרת חשיבות ("אין עניין לציבור") ואין מי שיעדכן אותה ולכן תימחק. המחיקה תתבצע כך: יש לתת בדף השיחה סימוכין לכך שהעונה התחילה והודעה שהתבנית נמחקה לפי הנחיות אלה ולמחוק במחיקה מהירה.
  3. ניתן יהיה ליצור מחדש תבנית שנמחקה לפי סעיף 2 רק לאחר שחלף לפחות חודש ממחיקתה.
  4. מומלץ, אך לא חובה, שרשימת הקבוצות בתבנית שנמחקה תשולב בתוך הערך על הליגה.
  5. כל ההנחיות כפופות לשיקול הדעת של הכותבים. ייתכנו מקרים בהם נדרשת סטייה מההנחיות, אך ההנחה היא שאלו יהיו מקרים חריגים ויהיו סיבות טובות לסטייה. במקרים כאלה יש לפרט את הסיבות בדף השיחה ולהגיע להסכמה בנושא. אם לא ניתן להגיע להסכמה זוהי "מחלוקת" ויש לפעול בהתאם.

הדיון מתקיים בדף השיחה.