משתמש:Moruzan/חן מכבי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

חן מכבי (נולד ב-26 ביולי 1986) הוא מעצב גרפי, יוצר וטיפוגרף ישראלי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולד וגדל בעיר נתניה. הוא בוגר לימודי תואר ראשון במחלקה לתקשורת חזותית בשנקר (2013–2009).

החל משנת 2017 מרצה במחלקת לתקשורת חזותית בשנקר.[1]

השפעות חיצוניות[עריכת קוד מקור | עריכה]

כבר בזמן הלימודים בתיכון נחשף להרבה אמנים דרך תולדות האמנות בין אם זה מהפופ ארט כמו רוי ליכטנשטיין, אנדי וורהול ועד לואן גוך ופיקאסו, כל אחד מהם גרם לו למצוא משהו שהוא התחבר אליו בין אם זה המקום השמח, הביקורתי ובאיך לבטא את המראה של הנפש וכל מה שקורה בפנים. תמיד חזר לפיקאסו ובחן מחדש את הורסטיליות שלו, חילופי הטכניקות ועד כמה אפשר לחדש לעולם ולעצמך וזה דבר שמאוד מוערך בעיניו.[2]

שנקר[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-2009 החל את לימודיו במחלקה לתקשורת חזותית בשנקר. רוב ההתעניינות והמחקר שלו היה ביצירת שפות ויזואליות חדשות והתעסקות עם אותיות וטיפוגרפיה. בין הפרויקטים הבולטים שלו בשנקר, הייתה תדמית שיצר עבור זמרת מדומינת בשם "קורל דהן"[3], התדמית מספרת אתה סיפור הפיקטיבי על חייה הכואבים של זמרת בתחילת דרכה, שבא לידי ביטוי במילות השירים ובדימויים שיצר. בין האובייקטים העיצוביים היה ניתן למצור, מארז לאלבום, דיסקים, קסטות, גופיות ומוצרי פרסום נוספים. בשנה הרביעית בשנקר, ב-2012 התחיל להתעסק באותיות ובמבנה אותיות המבוססות על כתב יד עברי. בקורס של דני מירב (הטייב) ייצר 2 טיפוסי אות: האחד - "שנדליר" אותיות קורסיביות המבוססות על כתיבה קליגרפית והשני הוא "ארץ" טיפוס אות המבוסס על כתיבה בטוש מברשת.

פרויקטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר סיום הלימודים בשנקר, בשנת 2013 החל לעבוד בסטודיו Awesome של מעיין פרוינד ויואב גתי. בין הפרויקטים שיצר בסטודיו: תערוכת "למה" לילדים שנפתחה ביפו, תדמית עבור אירועי סופשנה לבוגרי שנקר 2014, עיצוב לכרטיסי חישגד ומיתוגים נוספים ב-תחום התרבות והמסעדנות.

בשנת 2014 הפך להיות מעצב עצמאי. בין הלקוחות הראשונים אשר עבד איתם היו אנסמבל ציפורל'ה, אשר יצר עבורם מיתוג מחדש לרגל שנת העשור להקמתם.

בשנת 2015 נכנס לתהליך מיתוג עבור המכביה ה-20 שיצאה לפועל-2017, כאשר על הפרויקט והקונספט היה אחראי סטודיו איתי בלאיש. את לוגו המכביה לשנת 2017 יצר יחד עם איתי בלאיש, לאחר מכן התחיל לייצר את סמלי ענפי הספורט וסדרת המגרשים שהפכו להיות חלק מרכזי מהשפה למכביה ה-20. לאחר מכן שיתף פעולה עם החנות "אסופה" ועיצב את כריכת ה"הגדה של פסח" שמוציאה החנות בכל שנה לקראת חג הפסח, כשאת עמודי ההגדה מעצבים מיטב המעצבים והמאיירים בישראל. בין השאר גם עיצב לתערוכות עבור בית הנסן (תערוכת אופס) ושנקר (תערוכת בחזרה לעתיד).

ב-2016 יצר יחד עם סטודיו המטבחון של שחר בוהדנה מיתוג מחדש עבור רשת בתי הקפה "קפה לואיז" ורשת המסעדות "קינג ג'ורג'".

ב-2019 החל לעבוד עם מעצבת האופנה קשת שפירו על קולקצית קיץ וחורף של המותד KESH. מלבד קשת שפירו עבד עם מעצבי אופנה נוספים שבתחילת דרכם כמו אהרון גניש, רותם שאול וינקי יונטף.

ב-2020 החל לעבוד יחד עם ערוץ ניקלודיאון על מיתוגים לסדרות ”בצפר“, ”לבד בבית“ ו-”זאת שלי“.[4]

ב-2021 יצר את המיתוג החדש עבור תזמורת ”פירקת אלנור“.

מוזיקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עם עלייתו השניה של גל ההיפהופ בארץ בשנת 2015, החל לעבוד עם אמני היפהופ כמו אורטגה, פלד ושקל שעיצב עבורו את אלבומו הראשון "רדיו ג'ונאם".

בשנת 2017 יצר את העיצוב הכולל לאלבום "טונהפארק" של הראפר טונה, כאשר השפה הויזואלית נבנתה על בסיס רעיון הלונה פארק ולצד זה נוצרה גם האווירה שמתכתבת עם האלבום. האיורים שמלווים את החוברת מיוצגים ע"י המתקנים, התרחשויות ודמויות העולים מתוך הטקסטים של השירים. בנוסף עיצב את האלבום "ליילי" של גל תורן (מרסדס בנד) וגיא לוי (להקת לא), שיצא כאלבום דיגיטלי ולאחר מכן האלבום יצא בגרסה מודפסת.

ב-2019 עיצב את עטיפת הסינגל עבור ”באסה סבבה“ של נטע ברזילי,[5] שהביא אחריו פרויקטים דומים כמו עיצוב לסינגל ”אלוף העולם“ של חנן בן ארי, ”תופסת“ של האחיות כרקוקלי, ”דיבור נגוע“ של מרגי וסטפן ו-“MILLI“ של סטטיק ובן אל. בנוסף יצר את העטיפה לאלבום ”ועכשיו לחלק האינטרגלקטי“ של טונה, שנוצרה תחילה כדאחקה על עטיפת האלבום ”ועכשיו לחלק האומנותי“ של רביד פלוטניק. לאחר מספר חודשים הוחלט שהעטיפה הקומית תהפוך לעטיפה המקורית לאלבום של טונה.[6] בנוסף לעטיפה יצר גם את העיצוב לאלבום כולו שיצא גם בגרסה המודפסת.

לטרינג וקליגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאז נעוריו תמיד התעניין בכל הקשור לאותיות, לוגואים וטיפוגרפיה על גבי פוסטרים של סרטים.

ב-2003 כאשר החל להתעניין במוזיקת ההיפהופ נחשף גם לתרבות הגראפיטי, משם שאב את ההשראה לכל הקשור לכתיבה ידנית - "לטרינג". בזמן הלימודים בשנקר, ב-2012 כאשר התחיל לייצר טיפוסי אות המבוססים על כתב יד עברי, החל לפתח סגנונות כתיבה נוספים. בין העבודות שניתן למצוא הקשורים לנושא:

- לוגו עבור המגזין "אתה נמצא כאן" של יובל סער וגיא חג'ג'

- לוגו עבור רשת "קפה לואיז"

- לוגו עבור תערוכת "למה" לילדים

- חישגד "Love You"

- עיצוב כריכת ה"הגדה של פסח" עבור החנות אסופה

- לוגו עבור "להט לבן" של איתי להט

- לוגו עבור האתר "עונג שבת" של גיא חג'ג'

- לוגו עבור "עידו מימון"

- לוגו עבור הלהקה "אנשי הארון"

- לוגו עבור הראפר והמפיק "שקל"

- לוג עבור הראפר "אורטגה"

- לוגו עבור הסטנדאפיסט "אסף יצחקי"

- לוגו עבור המחזמר ”זה אני“

- לוגו עבור מותג האופנה ”KESH“

- לוגו עבור המסעדה ”באזז“

- לוגו עבור תוכנית הטלויזיה ”בצפר

- לוגו עבור תוכנית הטלויזיה ”לבד בבית“

- לוגו לתוכנית הרדיו ”JIGGA JUICE“


קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ חן מכבי, פרטים, באתר האתר הרשמי של חן מכבי
  2. ^ רוני קרן הלוי, מועדון הטיפוגרפיה של חן מכבי, באתר blah blah, ‏2020
  3. ^ חן מכבי, פרוייקט קורל דהן
  4. ^ חן מכבי, לבד בבית, באתר האתר הרשמי חן מכבי
  5. ^ חן מכבי, עיצוב עבור הסינגל "באסה סבבה" של נטע ברזילי, באתר האתר הרשמי של חן מכבי
  6. ^ חן מכבי, עיצוב פוסטר עבור הראפר - טונה, הכרזה מורכבת מעולם התוכן של השירים אשר יצאו באלבומו "גם זה יעבור", ‏2015