משתמש:Neriyaco/בר הגאונים- Genius Bar

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

{{לאחד|משתמש:Neriyaco/בר הגאונים- Genius Bar|אפל סטור}} בר הגאונים (באנגלית: Genius Bar) הוא תחנת עזרה טכנולוגית, הממוקמת בכל חנות אפל (Apple Store). מטרתה של התחנה היא לספק עזרה ותמיכה עבור מוצרי אפל השונים. רון ג'ונסון (Ron Johnson), סגן הנשיא לקמעונאות לשעבר, התייחס לעיתים קרובות לבר הגאונים כאל "הלב והנשמה של החנויות שלנו". העובדים בבר הגאונים, מאומנים היטב ומוסמכים. תפקידם הוא לעזור ללקוחות אפל בנושאי תוכנה וחומרה. כל התיקונים שיכולים להתבצע בחנות עצמה, מבוצעים ע"י "גאונים", שהיו ידועים בעבר כ"גאוני מק". בספטמבר 2009, "מומחי חדר המשפחה" (Family Room Specialists) הוצפו בבקשות לפתרון בעיות עבור האייפוד והאייפון. אחרי שחרורו בשנת 2010, התבקשו מומחי חדר המשפחה להעניק מענה גם עבור בעיות של האייפד. לכן אפל מתפעלת כיום שני תורים- אחד עבור מחשבי המקינטוש, ואחד עבור מכשירים ניידים.

בר גאונים, חנות אפל בסוהו, ספטמבר 2003

פריסת החנות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בר הגאונים היה מורכב בעבר מלפחות שני מחשבי MacBook Pro, שהוצבו לרוב על מעמדים "צפים". העובדים משתמשים באייפדים עם תכנה זהה, כדי לקלוט מכשירים לתיקון. לעיתים ישנם מחשבים צפים אחרים, כדי לאתר תקלות עבור אייפון או אייפוד. מאחורי הבר, ניצבים מסכי LCD המקרינים טיפים ללקוחות שממתינים לעזרה. בחזית הבר ניצבים שרפרפים, המשמשים את הלקוחות לישיבה בזמן שהם משוחחים עם העובדים או אחד עם השני. בעבר היה ניצב מאחורי בר הגאונים "הטלפון האדום", שהיה מחובר בקו ישיר למומחים של אפל, שמסוגלים לפתור בעיות מורכבות יותר. בחנויות חדשות, הטלפון האדום אינו מותקן.

שלוחות של בר הגאונים[עריכת קוד מקור | עריכה]

"הסטודיו" ו"בר האייפוד", הן שתי שלוחות של בר הגאונים שמוצבות בחנויות חדשות רבות.

  • הסטודיו מאויש ע"י "מאמנים" שמשרתים לקוחות בענייני אפליקציות של אפל, כמו iLife, iWork, Final Cut Pro ו- Aperture. אפליקציות צד שלישי, לא מקבלות שם מענה.
  • בר האייפוד נותן מענה ללקוחות בנושאי אייפוד בלבד, על מנת לאפשר למומחי בבר הגאונים להתעסק עם שאלות מקינטוש בלבד.

מעבדות מומחים ומעבדה פתוחה, הוצגו עם פתיחתה של חנות אפל ברחוב 14 מערב בניו יורק. בעוד שמעבדות המומחים ניצבות גם בחנות אפל בסידני, אוסטרליה וגם בחנות אפל בפודונג, סין, מעבדה פתוחה מוצבת, עד כה, רק בחנות אפל ברחוב 14 מערב בניו יורק.

  • מעבדות מומחים מורכבות מאימון בן שמונה שעות, המתחלקות לסדרה של ארבעה מפגשים בני שעתיים כל אחד. בדומה לסטודיו, המפגשים מתמקדים באפליקציות של אפל כמו Aperture ו-Final Cut Pro, (למרות שבמעבדות המומחים המפגשים עוסקים גם בתוכנות צד שלישי, כמו פוטושופ), אולם הם הרבה יותר מעמיקים מהמפגשים בסטודיו.
  • המעבדה הפתוחה מספקת ללקוחות עזרה במגוון אפליקציות, בדומה לימיו הראשונים של בר הגאונים. אולם במעבדה הפתוחה מושם דגש רב יותר על תוכנה, לעומת בר הגאונים שהתמקד יותר בחומרה.

בר הגורו (The Guru Bar) הוא גרסתה של מיקרוסופט לבר הגאונים של אפל. בדומה לבר הגאונים, ממוקם בר הגורו בחנויות מיקרוסופט החדשות, ומספק ללקוחות עזרה טכנית מחומרה ועד לתוכנה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]