משתמש:Nymt9296/Haemophilus influenzae (1)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הערך נמצא בשלבי עבודה במסגרת מיזם "עבודות ויקידמיות" עם המכללה לחינוך ע"ש דוד ילין – הקורס האקדמי "תוכן דיגיטלי במוסדות מורשת תרבותית". נא לא לערוך ערך זה עד להסרת התבנית. הערות לערך נא להוסיף בדף השיחה.
העבודה על הערך עתידה להסתיים בתאריך 30/6/2018. ניתן להסיר את התבנית משחלפו שלושה שבועות מן התאריך הנקוב.
הערך נמצא בשלבי עבודה במסגרת מיזם "עבודות ויקידמיות" עם המכללה לחינוך ע"ש דוד ילין – הקורס האקדמי "תוכן דיגיטלי במוסדות מורשת תרבותית". נא לא לערוך ערך זה עד להסרת התבנית. הערות לערך נא להוסיף בדף השיחה.
העבודה על הערך עתידה להסתיים בתאריך 30/6/2018. ניתן להסיר את התבנית משחלפו שלושה שבועות מן התאריך הנקוב. שיחה
קריאת טבלת מיוןמשתמש:Nymt9296/Haemophilus influenzae
מיון מדעי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

haemophilus influenzae הקרוי בעבר  Pfeiffer's bacillus  או bacillus influenzae הינו חיידקב אנארובי ממשפחת הקוקובצילים, גראם שלילי שתואר לראשונה בשנת 1892 על ידי ריצ'אד פייפר במהלך פנדמיית שפעת. עד שנת 1933 תואר החיידק כגורם למחלת השפעת אך האמופילוס אינפלואנזה הוא אחראי לכמה מחלות כמו

Haemophilus influenzae satelliting המושבות (pin point) ליד Staphylococcus aureus (צהוב) על צלחת אגר דם.

Haemophilus influenzae (נקרא בעבר פייפר של חיידק או חיידק influenzae) היא גראם שליליים, coccobacillary, facultatively אנאירובי פתוגניים חיידק השייך Pasteurellaceae המשפחה. H. influenzae תוארה לראשונה בשנת 1892 על ידי ריצ ' רד פייפר במהלך פעילות שפעת מגיפה.שגיאת ציטוט: תג <ref> לא תקין; להערות שוליים ללא שם חייב להיות תוכן

החיידק היה נחשב בטעות להיות הגורם של שפעת עד 1933 כאשר ויראלי בגלל שפעת התברר, והוא עדיין בפיהם המכונה 'חיידקי שפעת'. H. influenzae הוא אחראי על מגוון רחב של מקומי ולא פולשני זיהומים. מין זה היה הראשון חינם-יצור חי יש את כל הגנום רצף.שגיאת ציטוט: תג <ref> לא תקין; להערות שוליים ללא שם חייב להיות תוכן

Serotypes[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1930, שתי קטגוריות עיקריות של H. influenzae הוגדרו: unencapsulated זנים של אנקפסולציה של זנים. אנקפסולציה זנים היו מסווגים על בסיס שלהם ברורה הסיבה אנטיגנים. ישנם שישה מזוהה בדרך כלל סוגים של כמוס H. influenzae: a, b, c, d, e ו-f.[1] מגוון גנטי בין unencapsulated זנים גדול יותר בתוך מארז הקבוצה. Unencapsulated זנים מכונים nontypable (NTHi) בגלל היעדר הסיבה serotypes; עם זאת, הם יכולים להיות מסווגים לפי multilocus רצף ההקלדה. את פתוגנזה של H. influenzae זיהומים אינו מובן לחלוטין, למרות נוכחותם של הקפסולה בתוך מארז מסוג b (Hib), סוג גורם תנאים כגון דלקת מכסה הגרון, ידוע להיות גורם מרכזי לאלימות. את הקפסולה מאפשרת להם להתנגד phagocytosis והוא משליםבתיווך פירוק את nonimmune המארח. את unencapsulated זנים הם כמעט תמיד פחות פולשני; הם יכולים, עם זאת, לייצר תגובה דלקתית בבני אדם, אשר יכול להוביל לסימפטומים רבים. חיסון עם Hib להטות את החיסון יעיל במניעת זיהום היב, אך לא למנוע זיהום עם NTHi זנים.[2]

מחלות[עריכת קוד מקור | עריכה]

רוב זני H. influenzae הם פתוגנים אופורטוניסטים; כלומר, הם בדרך כלל חיים המארח שלהם, ללא גורם המחלה, אבל בגלל בעיות רק כאשר גורמים אחרים (כגון זיהום ויראלי, מופחת תפקוד מערכת החיסון או כרונית דלקת ברקמות, למשל אלרגיות) ליצור הזדמנות. הם להדביק את המארח על ידי דבק התא המארח באמצעות trimeric autotransporter adhesins.

באופן טבעי הנרכש. המחלה נגרמת על ידי H. influenzae נראה להתרחש אצל בני אדם בלבד. אצל תינוקות וילדים צעירים, H. influenzae type b (Hib) גורם בקטרמיה, דלקת ריאות, דלקת מכסה הגרון חריפה חיידקית של קרום המוח. לפעמים, זה גורם צלוליטיס, דלקת עצם מוגלתית, דלקת מפרקים זיהומית. זה הגורם neonatal זיהום.[3]

בשל השימוש השגרתי של Hib החיסון המצומד בארה " ב מאז 1990, השכיחות של פולשניים Hib המחלה ירד ל-1.3/100,000 ילדים. עם זאת, Hib נותר הגורם העיקרי נמוך יותר זיהומים בדרכי הנשימה אצל תינוקות וילדים בפיתוח מדינות שבהן החיסון הוא לא בשימוש נרחב. Unencapsulated H. influenzae זנים אינם מושפעים על ידי Hib החיסון, כי דלקות אוזניים (דלקת אזנים התקשורת), דלקות עיניים (דלקת הלחמית), סינוסיטיס אצל ילדים, המשויכים דלקת ריאות.

אבחון[עריכת קוד מקור | עריכה]

H. influenzae, צביעת גרם של דגימת רוק, מופיעים כפי גראם שליליים coccobacilli.[4]
Haemophilus influenzae דורש X ו-V גורמי צמיחה. בתרבות שלנו. haemophilus יש רק גדל סביב נייר דיסק זה כבר ספוג עם X ו-V גורמים. אין התפתחות חיידקים סביב דיסקים שרק מכילות או X או V פקטור.
ריי חזה-X במקרה של Haemophilus influenzae, כפי הנראה זיהום משני של שפעת.
ריי חזה-X במקרה של COPD החרפה איפה האף והלוע דגימה מזוהה Haemophilus influenzae. יש לאטימות (של החולה צד ימין), אשר עם זאת ניתן לראות סוגים אחרים של דלקת ריאות , כמו גם.

מאפיינים קליניים עשויים לכלול הראשונית תסמינים של זיהום בדרכי הנשימה העליונות מחקה זיהום ויראלי, מזוהה בדרך כלל עם חום, לעיתים קרובות באיכות נמוכה. אולי זה התקדמות בדרכי הנשימה התחתונה, בעוד כמה ימים, עם תכונות לעתים קרובות דומים לאלו של וויזי דלקת סימפונות. ברוק עלול להיות קשה לירוק הוא בדרך כלל אפור או שמנת בצבע. השיעול עלול להימשך שבועות ללא טיפול מתאים. במקרים רבים מאובחנים לאחר הצגת בחזה, דלקות לא מגיבים penicillins או לדור ראשון של צפלוספורינים. . צילום חזה יכול לזהות מכתשי קונסולידציה.[5]

אבחון קליני של H. influenzae מבוצעת בדרך כלל על ידי התרבות חיידקי או לטקס חלקיקים agglutinations. אבחון נחשב מאושר כאשר האורגניזם הוא מבודד סטרילי הגוף האתר. במובן זה, H. influenzae תרבותי מתוך חלל האף והלוע או ברוק לא מצביעים H. influenzae המחלה, כי אתרים אלה הם יישבו בבית ללא מחלה יחידים.[6] עם זאת, H. influenzae מבודדים, נוזל מוחי שדרתי או דם מצביע H. influenzae זיהום.

תרבות[עריכת קוד מקור | עריכה]

המלצות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Ryan, KJ; Ray, CG, eds. (2004). Sherris Medical Microbiology (4th ed.). McGraw Hill. pp. 396–401. ISBN 0-8385-8529-9.
  2. ^ Slack, MP (1998). "Enhanced surveillance of invasive Haemophilus influenzae disease in England, 1990 to 1996: impact of conjugate vaccines". Pediatr Infect Dis J. 17 (9 suppl): S204-7. doi:10.1097/00006454-199809001-00026. PMID 9781764. {{cite journal}}: פרמטר לא ידוע |displayauthors= (הצעה: |display-authors=) (עזרה)
  3. ^ Baucells, B.J.; Mercadal Hally, M.; Álvarez Sánchez, A.T.; Figueras Aloy, J. (2015). "Asociaciones de probióticos para la prevención de la enterocolitis necrosante y la reducción de la sepsis tardía y la mortalidad neonatal en recién nacidos pretérmino de menos de 1.500g: una revisión sistemática". Anales de Pediatría. doi:10.1016/j.anpedi.2015.07.038. ISSN 1695-4033.
  4. ^ Behrman, Richard E.; Robert M Kliegman; Hal B. Jenson (2004). Nelson Tratado de Pediatría. Elsevier. p. 904. ISBN 84-8174-747-5. נבדק ב-2009-09-11. {{cite book}}: פרמטר לא ידוע |last-author-amp= (הצעה: |name-list-style=) (עזרה)
  5. ^ "Measuring impact of Streptococcus pneumoniae and Haemophilus influenzae type b conjugate vaccination" (PDF). World Health Organization. September 2012
  6. ^ Puri J; Talwar V; Juneja M; Agarwal KN; Gupta HC (1999). "Prevalence of antimicrobial resistance among respiratory isolates of Haemophilus influenzae". Indian Pediatr. 36 (10): 1029–32. PMID 10745313. {{cite journal}}: פרמטר לא ידוע |displayauthors= (הצעה: |display-authors=) (עזרה)