משתמש:Oadaptit/פישוט סימולטני

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: ויקיזציה.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית.
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: ויקיזציה.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. עריכה

פישוט סימולטני הוא התהליך של תרגום לשפה פשוטה, בזמן אמת.

הפישוט הסימולטני מהווה אמצעי להנגשה לשונית של מידע דבור (בדומה לתהליך הפישוט הלשוני של מידע כתוב). בתהליך הפישוט הסימולטני של מידע דבור מתבצעים בו זמנית תרגום ועריכה כך שהתוצר המתקבל הינו מידע פשוט, ברור, חד משמעי וקל להבנה. בתהליך זה מומר מידע מורכב ו/או מידע מקצועי למידע במשלב לשוני נמוך יותר, תוך שימוש בשפה פשוטה (ניתן פה להביא את ההגדרה לשפה פשוטה מתוך תקנות נגישות השירות ו/או מתוך תקן 1918 חלק 4 – נגישות מידע ותקשורת). כך אנשים יכולים לקבל מידע בשפה המובנת להם גם כאשר הדובר מדבר בשפה אחרת או בשפה מקצועית ומורכבת.

תהליך הפישוט הסימולטני מאפשר לאנשים עם מוגבלות קוגניטיבית (לרבות מוגבלות שכלית) לקחת חלק באירועים ותחומי חיים שכיום אינם נגישים עבורם כגון הרצאות, כנסים, אירועים, מופעים וכ"ו פישוט סימולטני בוצע לראשונה בשנת 2016 ע"י המכון הישראלי להנגשה קוגניטיבית במסגרת הכינוס הבינלאומי השישי של בית איזי שפירא בתחום המוגבלויות: אחדות ושונות - הלכה למעשה. בכנס זה לקחו חלק אנשים עם מוגבלות, כולל אנשים עם מוגבלות קוגניטיבית, לצד אנשי מקצוע רבים. במחקר מלווה שבדק את יעילות השימוש בפישוט הסימולטני נמצא כי הן משתתפים עם מוגבלות שכלית והן אנשי הצוות שנלוו אליהם העריכו כי הפישוט הסימולטני איפשר לאנשים עם מוגבלות קוגניטיבית לקחת חלק פעיל בכנס כשווים בין שווים.

מהו פישוט סִימוּלְטָנִי? תרגום בזמן אמת לשפה פשוטה

פישוט סִימוּלְטָנִי (באותו הזמן) הוא הסבר של דברים שאדם אומר בשפה פשוטה, בזמן שהאדם אומר את הדברים. לדוגמה, אדם מְדַבֵּר על הבמה, והקהל מקשיב. לפעמים האדם הזה מְדַבֵּר בשפה אחרת (למשל: אנגלית). לפעמים האדם הזה מְדַבֵּר בשפה מקצועית ומסובכת. בפישוט סִימוּלְטָנִי, אנחנו יכולים לשמוע את הדברים שהאדם אומר בשפה פשוטה.


פישוט סימולטני בכנס של נגישות ישראל, 2016


סמל של פישוט סימולטני

דוגמאות לפישוט סימולטני מתוך הכינוס הבינלאומי השישי של בית איזי שפירא בתחום המוגבלויות: אחדות ושונות - הלכה למעשה