משתמש:Ofir michael/מעיין (שם פרטי)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Ofir michael.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Ofir michael.


מעיין הוא שם פרטי עברי, לבנות (בעיקר), שמקורו במילה בעברית, שפירושה "מבוע של מים מתוך האדמה". בשנות ה-10 של המאה ה-21 השם מעיין הפך לנפוץ[1]. יש הכותבים את השם בכתיב חסר (מעין).

המילה "מעין" מופיעה בתנ"ך עשר פעם, אך לא כשם פרטי של אדם. היא מופיעה בספר שיר השירים פרק ד' פסוק י"ב: "גַּן נָעוּל אֲחֹתִי כַלָּה גַּל נָעוּל מַעְיָן חָתוּם". השיר, כחלק מספר שיר השירים, יוחס במסורת היהודית לשלמה המלך, והוא מבטא את אהבתו של אלוהים לעם ישראל, ואת היחס של אלוהים לעמו.

בזמר העברי מופיעה המילה "מעיין" פעמים רבות. לדוגמה - בשיר "גאולה" של חמי רודנר ("כמו מעיין לפלג אלי נחל / בואך נהר לתוך הים שלה"); בשיר "יש לי חולשה לרקדנים" של יענקל'ה רוטבליט ("אש מהרגליים / מעיין שופע / איש צעיר בדלת /אפילו לא יודע"); ואף בזמר הים תיכוני, כמו בשיר "נשבענו אמונים" של ליאור נרקיס ("כמו מעיין זורמת / בתוך חיי ילדה / יפה את וזוהרת / רק תיתני לי אהבה").

בארץ ישנם שני קיבוצים הנקראים: מעיין ברוך, ומעיין צבי, שבתחילה נקרא "מעין", ובשנת 1945 הוסף לשמו "צבי" על שמו של צבי (הנרי) פרנק שהיה פעיל ציוני, מראשי יק"א, שרכשה את אדמות הקיבוץ.

להקת "מעֵין זה" הייתה להקת הזמר והבידור של הבריגדה היהודית, שנקראה באנגלית The Palestinians ושם הלהקה, "מעין זה", היה משחק-מילים על צליל שמו של ארגון ENSA.

כמו כן ישנו כתב עת הנקרא מעין העוסק בשירה, אומנות וספרות בהוצאת "מעין".

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ ‫חדשות 2, ‏מהם השמות הנפוצים ביותר בישראל?, באתר ‏מאקו‏, 16 בנובמבר 2011‬